Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2010
Ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικού, επαναπροσδιορισμό της ιδιότητας του και «μαχαίρι» στη χρηματοδότηση των ΑΕΙ που δεν αξιολογούνται ανακοίνωσε η υπ. Π
Περισσότερα στο esos..http://www.esos.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=7019:-lr-&catid=239:2009-12-01-15-36-00&Itemid=800
Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2010
ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ Δ. ΚΑΛΑΜΑΚΗ, ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΖΑΚΥΝΘΟΥ (ΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΝΕΡΓΗ ΕΛΜΕ)
Η αξιοπιστία και εγκυρότητα ενός πειράματος, όπως ορίζει η θεωρία της επιστημονικής έρευνας, έγκειται στην επανάληψή του και στη συστηματική και πολυφασική μελέτη των πορισμάτων του.
Ένα τέτοιο πείραμα βρίσκεται σε εξέλιξη τα τελευταία χρόνια. Επικεφαλείς του είναι τα «γεράκια» του παγκόσμιου καπιταλιστικού συστήματος. Σκοπός του είναι να αξιολογηθεί ο βαθμός ετοιμότητας και αποτελεσματικότητας τόσο των μηχανισμών «σχάσης» των εθνικών οικονομιών, που διαθέτει το παγκόσμιο καπιταλιστικό σύστημα (κερδοσκοπικές επιθέσεις από παγκόσμια χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, αρνητικές εκθέσεις από διεθνείς επενδυτικούς οίκους, αύξηση επιτοκίων δανεισμού), όσο και των μηχανισμών ελέγχου και χειραγώγησης αυτών (σύστημα δανειοδότησης, πολιτικοί εκβιασμοί, παραπομπή στο Δ.Ν.Τ., σύστημα επιτήρησης). Παράλληλος στόχος είναι ο έλεγχος των δυνατοτήτων και αντοχών που έχει το καπιταλιστικό οικοδόμημα, όταν κλυδωνίζεται και αμφισβητείται, να βρίσκει τρόπους «αντιστήριξης» και επιβεβαίωσης της αναγκαιότητας του. Το «κατάλληλο περιβάλλον» για την διεξαγωγή του πειράματος είναι η πρόκληση τεχνητής οικονομικής κρίσης, μέσα σε ένα ευρύτερα ασταθές οικονομικό περιβάλλον. Η επιλογή της χώρας-πειραματόζωου δε γίνεται με τυχαία δειγματοληψία. Γίνεται με συγκεκριμένα κριτήρια που καθορίζουν την έννοια του «αδύναμου κρίκου»: μια χώρα που βρίσκεται σε νευραλγική γεωπολιτική θέση, που εντάσσεται στις παρυφές του παγκόσμιου οικονομικού γίγνεσθαι, που ασθμαίνοντας προσπαθεί να ασπαστεί και να εφαρμόσει τις παγκόσμιες καπιταλιστικές επιταγές, δεκτική σε έξωθεν πιέσεις και υπαγορεύσεις και με έντονα εσωτερικά οικονομικά και κοινωνικοπολιτικά προβλήματα.
Το πρώτο θύμα ήταν η Αργεντινή. Το δεύτερο η Ελλάδα! Στην Ελλάδα διεξάγεται η δεύτερη φάση του πειράματος και συμμετέχουν και οι κραταιές ευρωπαϊκές καπιταλιστικές δυνάμεις.
Έτσι, η πολιτική στήριξη των ευρωπαίων ετέρων προς την Ελλάδα προϋποθέτει την υπαγωγή της σε ένα σύστημα πολλαπλού ασφυκτικού ελέγχου. Προϋποθέτει μια άγρια τριπλή επιτήρηση της χώρας από την Ε. Επιτροπή, την Ε.Κ.Τ. και το Δ.Ν.Τ.. Και απαιτεί επιπλέον συμπληρωματικά μέτρα, αν δεν αποδώσει το Σχέδιο Σταθερότητας και Ανάπτυξης που προσχηματικά έχουν εγκρίνει οι Βρυξέλλες. Και τα μέτρα αυτά, τα οποία είναι καταχωρημένα στο «Σχέδιο Β’» της ελληνικής κυβέρνησης, είναι υπαγορευμένα από το Δ.Ν.Τ., του οποίου οι συνταγές είναι άγρια νεοφιλελεύθερες και ανάλγητές. Ειδικότερα, απαιτεί κατάργηση βασικού μισθού, ψαλίδισμα των κοινωνικών παροχών και στραγγαλισμό του κοινωνικού κράτους, συρρίκνωση του δημόσιου τομέα με πλήρη παραχώρηση εδάφους στην ιδιωτικοποίηση, ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων προς την κατεύθυνση της καταστρατήγησης των θεμελιωδών εργασιακών δικαιωμάτων και της νομιμοποίησης των εργοδοτικών αυθαιρεσιών. Μέτρα που δοκιμάστηκαν ως συνταγές «θεραπείας» με ολέθρια αποτελέσματα στην λατινική Αμερική και τώρα δοκιμάζονται και στην Ευρώπη.
Και τα μέτρα αυτά προβάλλονται ως «πανάκεια» για να βγει μια χώρα, για να βγει η Ελλάδα, από τη δίνη της οικονομικής κρίσης. Και ως εκ τούτου πρέπει να εφαρμοστούν απερίσπαστα και χωρίς «εθνικούς και κοινωνικούς συναισθηματισμούς». Προειδοποιούν έτσι τις κυβερνήσεις να μη φοβούνται το πολιτικό κόστος, την αύξηση των ανισοτήτων, τις κοινωνικές ταραχές. Διότι, όπως σε κάθε πόλεμο, οι παράπλευρες απώλειες είναι δικαιολογημένες και θεμιτές. Ας καταργηθεί, λοιπόν, η προστασία της απασχόλησης, η κοινωνική ασφάλιση, η κοινωνική πρόνοια. Ας κατεδαφιστεί, λοιπόν, το κοινωνικό κράτος. Ας ισοπεδωθούν, λοιπόν, όλες οι κατακτήσεις των κοινωνικών μαζών που με αίμα και αγώνες πέτυχαν. Ας πληρώσουν, εν τέλει, την κρίση του καπιταλιστικού συστήματος οι εργαζόμενοι, χωρίς στο ελάχιστο να θιχτούν τα συμφέροντα της πλουτοκρατίας και των πυλώνων του καπιταλιστικού συστήματος. Και όλα αυτά με το απαιτούμενα επισφράγισμα του αδιέξοδου οποιουδήποτε κοινωνικού αγώνα. Διότι, προβάλλεται ως αυταπόδεικτη η άποψη πως οι κοινωνικοί αγώνες, μεσούσης μιας τέτοιας κρίσης, μόνο περαιτέρω προβλήματα μπορούν να προκαλέσουν.
Αυτή είναι η προπαγάνδα που προβάλλουν τεχνηέντως και συστηματικά τα κέντρα του μητροπολιτικού καπιταλισμού, διά των μέσων ελέγχου και χειραγώγησης που διαθέτουν.
Αυτός είναι ο ολέθριος δογματισμός του Δ.Ν.Τ. που συστηματικά καταστρέφει τις εθνικές οικονομίες, εξαρθρώνει τις κοινωνικές πολιτικές και οδηγεί τις χώρες στην υποδούλωση και στο χάος. Διότι, ο οργανισμός αυτός, που ελέγχεται από την Ουάσιγκτον, όπως και άλλοι «όμοροι» του (ΟΟΣΑ, ΠΟΕ, Παγκόσμια Τράπεζα) όπου έδρασαν –σε χώρες του Τρίτου Κόσμου, της Ασίας, της Λατινικής Αμερικής, της πρώην Σοβιετικής Ένωσης- δεν έχουν να επιδείξουν καμιά «επιτυχία», όπως παραδέχονται οι αναλυτές του. Και επιπλέον, μόνο τα συμφέροντα των ισχυρών εξυπηρετούν, όπως απέδειξαν διεθνούς φήμης οικονομολόγοι. Και ένας τέτοιος αποχαλινωμένος νεοφιλελευθερισμός προκαλεί περισσότερο κοινωνικά χάσματα, ανισότητες, φτώχεια, βία και πόλεμο, από ό,τι πρόοδο και ευημερία. Το να είναι, λοιπόν, μια χώρα υπόδουλη σ΄ αυτούς τους διεθνείς οργανισμούς τείνει να αποτελέσει το ίδιο και πιο εφιαλτικό σενάριο από το να ζήσει την περιπέτεια της απομόνωσης. Και επιπλέον, ενισχύεται διαρκώς η δήθεν ουτοπία πως στο εσωτερικό των επίσημων οικονομικό-πολιτικών υπερεθνικών σχηματισμών οι πιέσεις των λαών για κοινωνικές και δίκαιες πολιτικές είναι επικίνδυνες και απαγορευμένες από τις αγορές. Διπλό το αδιέξοδο!
Είναι όμως καιρός η δημοκρατία να ανακτήσει τη δυναμική που κάποιοι προσπαθούν να της στερήσουν, να βγει από ψευτοδιλήμματα που κάποιοι προσπαθούν να της θέσουν και να θεσπίσει νέους κανόνες που θα απελευθερώνουν την οικονομική δραστηριότητα, την επιχειρηματικότητα, την παραγωγικότητα και την εργασία από τα δεσμά των αποτυχημένων καπιταλιστικών πρακτικών, που εξυπηρετούν τα συμφέροντα των λίγων, των ισχυρών. Είναι καιρός η δημοκρατία, η ουσιαστική δημοκρατία στον τόπο μας, να επανέλθει στο προσκήνιο, διεκδικώντας τον ιστορικό της ρόλο.
Πώς όμως θα συμβεί αυτό όταν «κατασκευάζονται» ελλείμματα, όταν στήνεται η αγχόνη του υπέρογκου εθνικού και δημόσιου χρέους, όταν βρισκόμαστε στο έλεος εξωθεσμικών κερδοσκοπικών κέντρων, όταν προκρίνεται ως σανίδα σωτηρίας η επιτήρηση και η χειραγώγηση της χώρας μας, όταν αναπτύσσεται κινδυνολογία ακόμη και για τα κυριαρχικά μας δικαιώματα, όταν τα εξουσιαστικά υποκείμενα του τόπου μας ασπάζονται όλα τα παραπάνω και δείχνουν δουλική διάθεση συμμόρφωσης; Και πάνω απ΄ όλα, όταν εμείς μένουμε άπραγοι;
Συνάδελφοι. Η ανάταση της οικονομίας και η ανασυγκρότηση της πατρίδας μας μέσα στα παγκόσμια δρώμενα, και κυρίως τεκταινόμενα, δε θα γίνει -και δεν πρέπει να γίνει- πάλι με «πονηριές», ψέματα και αποτυχημένες συνταγές, που μόνο τα συμφέροντα των ισχυρών υπηρετούν. Θα γίνει -και πρέπει να γίνει- με πολιτικές που θα πηγάζουν από τον λαό, από τον πολίτη, και θα υπηρετούν αποκλειστικά και μόνο αυτόν. Με πολιτικές που θα επαναφέρουν στον προσκήνιο τον λαό και τον πολίτη. Έναν πολίτη που με τόλμη και αποφασιστικότητα θα αποδείξει πως είναι ένα ενεργό, δυναμικό, πολιτικό, δημιουργικό και παραγωγικό κύτταρο. Και όχι έναν πολίτη που θα αποδέχεται το ρόλο του εκμαυλισμένου φορολογούμενου, που η συνεισφορά του στην κρίση θα εκφυλίζεται στην αποδοχή του ψαλιδίσματος του μισθού του και των δικαιωμάτων του, που θα είναι άβουλος υπηρέτης του πελατειακού κράτους και των άνωθεν και ενίοτε έξωθεν εντολών.
Και η αρχή αυτή πρέπει να γίνει από τα κάτω, από τη βάση, από τα Α/θμια συνδικαλιστικά όργανα, από εμάς.
Και ως παιδαγωγοί, η δική μας ουσιαστική συμβολή μέσα σ΄ αυτήν την κρίση είναι πολύ πιο σημαντική. Με τη δική μας σκέψη, απαλλαγμένη από δεσμεύσεις, περιορισμούς και ψευτοδιλήμματα, οφείλουμε να διδάξουμε την διεκδίκηση και τους αγώνες ενάντια σε οποιονδήποτε μηχανισμό μεθοδεύει την φαλκίδευση των ελευθεριών και των δικαιωμάτων, των ατομικών, κοινωνικών, πολιτικών και εθνικών δικαιωμάτων.
Ας κάνουμε την αρχή με την παρουσία μας και τις προτάσεις μας στις Γενικές Συνελεύσεις του κλάδου μας.
Για μας, αυτή είναι η ευκαιρία που μας προσφέρει η κρίση.
Ας επενδύσουμε.
Ας επενδύσουμε στο μέλλον της κοινωνίας μας, της πατρίδας μας, των παιδιών μας.
Διότι, αν δεν διδαχτούμε από το «άσχημο πριν» που μας οδήγησε στο «κακό τώρα», το «τώρα» θα γίνει το «πριν» ενός «εφιαλτικού μετά»!
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΗ ΖΑΚΥΝΘΟ 26/2/2010
Θέμα η επανεκτίμηση της θέσης της ΕΛΜΕΖ στο θέμα της λειτουργίας του ΕΠΑΛ κατά τη διάρκεια των εργασιών που θα ξεκινήσουν στο συγκρότημα σύντομα. Επιβεβαιώθηκε ομόφωνα από το Δ.Σ, η στήριξη της απόφασης του συλλόγου του σχολείου, που ομόφωνα ψήφισε την συνέχιση της λειτουργίας του σχολείου σε πρωινή βάρδια.
Εποχή του ‘χωροφύλακα’ στο υπ. Παιδείας
Η ΚΟΝΤΡΑ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ - ΠΑΝΑΡΕΤΟΥ ΚΑΛΑ ΚΡΑΤΕΙ
Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2010
ΚΥΡΙΟΙ ΤΟΥ FOCUS ΙΔΟΥ ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΜΑΣ
ΑΣ ΥΠΟΘΕΣΟΥΜΕ - ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΔΗΜΟΥ
ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ ...25/2/2010
Όλα καλά, μόνο λίγες ώρες κενό για τους μαθητές του συγκροτήματος.
Το νέο ΚΥΣΔΕ
Ζαφειρακίδης Γεώργιος, Διευθυντής της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής, ως πρόεδρος
Παλαιολόγος Ιάκωβος, Διευθυντής της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας, ως αντιπρόεδρος
Σφονδύλη Βασιλική, Διευθύντρια της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πρέβεζας, ως μέλος
Καρλαύτης Δημήτριος του Μιχαήλ, εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ04-Φυσικών του 2ου Γυμνασίου Αμαρουσίου, αιρετός εκπρόσωπος των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Σακαλίδης Θεόφιλος του Ανδρέα, εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ03-Μαθηματικών του Γυμνασίου Καλλιθέας Ελασσόνας, αιρετός εκπρόσωπος των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
ΑΝΑΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ ΜΕΛΗ (αντίστοιχα):
Αγγελόπουλος Δημήτριος, Διευθυντής της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αργολίδας
Μαυρίκιος Γενέθλιος, Διευθυντής της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Β΄ Αθήνας
Καζακοπούλου Κυριακή-Δόμνα, Διευθύντρια της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Δ΄ Αθήνας
Καταγής Παναγιώτης του Ευσταθίου, εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ02-Φιλολόγων του 9ου Λυκείου Περιστερίου, αναπληρωματικός αιρετός εκπρόσωπος των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Νικηφόρος Δημήτριος του Βασιλείου, εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ02-Φιλολόγων του 4ου Λυκείου Γαλατσίου, αναπληρωματικός αιρετός εκπρόσωπος των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Τραγικός θάνατος μαθητή σε σχολικό περίπατο στην Νάξο.
esos http://www.esos.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=6977:2010-02-25-07-07-00&catid=351:2009-12-02-06-59-05&Itemid=690
O Πανάρετος επιμένει...
esos http://www.esos.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=6976:2010-02-25-06-04-14&catid=239:2009-12-01-15-36-00&Itemid=800
Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2010
Δεν αίρεται η μονιμότητα
Περισότερα στο in.gr: http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=1109653&lngDtrID=244
ΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΗ ΖΑΚΥΝΘΟ 24/2/2010...
Όσο για τις παρατάξεις που συμμετέχουν στο Δ.Σ της ΕΛΜΕ στο τελευταίο Δ.Σ στις 22/2/2010 ψήφισαν:
- Η ΔΑΣ συμμετοχή στις κινητοποιήσεις του ΠΑΜΕ,
- Η Κίνηση για Ενεργή ΕΛΜΕ συμμετοχή στις κινητοποιήσεις των ΑΔΕΔΥ, ΓΣΕΕ, με πρόταση για κοινή συνδικαλιστική δράση όλων των πρωτοβάθμιων σωματείων της Ζακύνθου,
- Η ΠΑΣΚ συμμετοχή και στις δύο ΑΔΕΔΥ, ΓΣΕΕ και ΠΑΜΕ και
Η ΔΑΚΕ δεν συμμετείχε στο Δ.Σ της 22/2/2010 λόγω κωλύματος του εκπροσώπου της, αλλά σε προηγούμενα Δ.Σ είχε τοποθετηθεί υπερ των κινητοποιήσεων στα πλαίσια των ΑΔΕΔΥ και ΓΣΕΕ, ενώ συμφώνησε σε συνδικαλιστική συστράτευση όλων των πρωτοβάθμιων σωματείων της Ζακύνθου.
ΑΝΗΣΥΧΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Περισσότερα esos: http://www.esos.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=6951:2010-02-23-05-33-27&catid=346:2009-12-02-06-54-27&Itemid=1079
ΑΡΣΗ ΜΟΝΙΜΟΤΗΤΑΣ??
"Η μονιμότητα στο Δημόσιο ισχύει όσο υπάρχουν θέσεις. Εάν μία θέση καταργηθεί, τότε εννοείται ότι παύει να ισχύει η έννοια της μονιμότητας", σημείωσε ο κ. Πάγκαλος. Πάντως, ξεκαθάρισε ότι αυτό ισχύει για πολύ μικρό αριθμό εργαζομένων στο Δημόσιο, πολλοί εκ των οποίων κατά πάσα πιθανότητα θα μεταταχθούν και δεν θα απολυθούν.
Χωρίζουν οι δρόμοι Διαμαντοπούλου-Πανάρετου
Άρχισαν τα όργανα, σήκω απ' τη θέση σου...
περισσότερα: στο esos http://www.esos.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=6957:2010-02-23-07-09-14&catid=239:2009-12-01-15-36-00&Itemid=800
Στοιχεία για τα ιδιαίτερα των καθηγητών του δημοσίου
Παράλληλα οι ιδιοκτήτες Φροντιστηρίων ενημέρωσαν την υπουργό Παιδείας για όλες τις ανοιχτές υποθέσεις που είναι εν γνώσει των φροντιστηριούχων και άκουσε τις αιτιολογημένες και απολύτως τεκμηριωμένες αιτιάσεις , αναφορικά με την έκταση του φαινομένου και την ατιμωρησία που το υποθάλπει και το συντηρεί. ...Περισσότερα στο esos: http://www.esos.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=6960:-lr-&catid=305:2009-12-01-17-13-26&Itemid=1562
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε.
Αθήνα 22-02-2010
Συνάδελφοι,
Η Ε.Ε. της ΔΑΚΕ Δ.Ε. σας καλεί στο 14ο Τακτικό Πανελλήνιο Συνέδριο της παράταξης, που θα πραγματοποιηθεί στις 21 Μαρτίου 2010, ημέρα Κυριακή στο
Δημαρχείο Αμαρουσίου,
(Βασ. Σοφίας 9 & Δημ. Μόσχα, Μαρούσι
Τηλ.: 213 - 2038000)
με ώρα έναρξης 09:00 π.μ.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε.:
ΠΟΙΟΙ ΜΕΤΕΧΟΥΝ – ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ (ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟ)
3. Το Π.Σ. απαρτίζεται από όλα τα μέλη της κινήσεως τα οποία είναι εκλεγμένα:
α. στην Ε.Ε. της παράταξης,
β. στο Δ.Σ. της ΟΛΜΕ,
γ. στο ΚΥΣΔΕ,
δ. στα ΑΠΥΣΔΕ,
ε. στα ΠΥΣΔΕ,
στ. στην Ε.Ε. της ΑΔΕΔΥ,
ζ. στο Γενικό Συμβούλιο της ΑΔΕΔΥ,
η. στα ΔΣ των ΕΛΜΕ και
θ. στα εποπτικά συμβούλια ΟΛΜΕ και ΑΔΕΔΥ.
4. Σε περίπτωση που κάποιος από τους αντιπροσώπους της παραγράφου 3 δε δύναται να λάβει μέρος στο Π.Σ. αντικαθίσταται από ένα από τα υπόλοιπα μέλη του ψηφοδελτίου στις αντίστοιχες εκλογές κατά σειρά επιτυχίας
Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2010
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
Συνέχεια στο ...http://www.dakeme.gr/Anakoinoseis/DAKEDT_03022010.doc
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
Η κυβέρνηση αφού κακοποίησε, σε όλη της την έκταση, την άσχημη οικονομική κατάσταση που παρέλαβε από τους προκατόχους της και αφού, για φτηνή πολιτική στο εσωτερικό της χώρας, διευκόλυνε να μεγιστοποιηθούν ...συνέχεια στο http://www.dakeme.gr/Anakoinoseis/DAKEDT_16022010.doc
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΗΣ ΔΑΚΕ ΖΑΚΥΝΘΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΗΣ 24/2/2010
Στο έκτακτο Δ.Σ της 22/2, για το οποίο ενημερώθηκα (ως επρόσωπος της ΔΑΚΕ) στις 8μμ και δήλωσα αδυναμία συμμετοχής, συζητήθηκαν και αποφασίστηκαν, όπως φαίνεται, θέματα που αφορούσαν στην συμμετοχή των παρατάξεων στις απεργιακές κινητοποιήσεις της 24/2/2010. Παρά το γεγονός ότι σε όλα τα προηγούμενα Δ.Σ είχα τοποθετηθεί θετικά (καταγεγραμμένο στα πρακτικά) για τις κινητοποιήσεις της ΑΔΕΔΥ και της ΓΣΕΕ. Παρά το γεγονός ότι και σε email που μου είχαν σταλεί είχα τοποθετηθεί θετικά στην κοινή συνδικαλιστική παρουσία όλων των σωματείων της Ζακύνθου και παρά το γεγονός ότι τα τηλέφωνα λειτουργούν μια χαρά, δηλώνω έστω και εκ των υστέρων ότι συμμετέχουμε στις απεργιακές κινητοποιήσεις της ΑΔΕΔΥ και ΓΣΕΕ. Καταψηφίσαμε το απεργιακό πλαίσιο του ΠΑΜΕ αφού για πολλοστή φορά είναι διασπαστικό και υπερψηφίζουμε την κοινή συνδικαλιστική δράση και παρουσία όλων των σωματείων. Είναι θλιβερό να αναβάλλονται Δ.Σ για "ποδοσφαιρικούς λόγους" και μάλιστα σε μια εποχή που μειώνεται ο μισθός μας, αμφισβητείται η μονιμότητά μας, θίγονται τα ασφαλιστικά μας διακιώματα, συκοφαντείται ο κλάδος. Είναι θλιβερό ο ανένδοτος αγώνας των εργαζομένων και της λαϊκής πάλης να βρίσκει ανάχωμα μόλις σε ένα ποδοσφαιρικό αγώνα. Είναι προφανές το γιατί αρνούνται κάποιες παρατάξεις την τηλεφωνική τοποθέτηση ενός εκπροσώπου, υπο αυτές τις συνθήκες, όταν μάλιστα η θέση του είναι καταγεγραμμένη στα πρακτικά της Ένωσης. Θα ανατρεπόταν το 2-2-2 της ψηφοφορίας που έλαβε χώρα στις 22/2/2010.
Στόχος κάποιων παρατάξεων δεν είναι η επιτυχής συμμετοχή του κλάδου στις κινητοποιήσεις αλλά η υπονόμευση των διαδικασιών.
Θ. Ανδρίτσος
Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου 2010
ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ Η ΕΛΜΕ ΖΑΚΥΝΘΟΥ;
Εκτιμώντας τις ιδιαίτερα αρνητικές εξελίξεις που διαμορφώνονται για τους εργαζόμενους στο Δημόσιο, αλλά και αυτές που προδιαγράφο-νται για τις Δημόσιες Υπηρεσίες, τα δημόσια κοινωνικά αγαθά και όλους τους εργαζόμενους, με :
Την κλιμάκωση της μονόπλευρης επίθεσης στο εισόδημα των εργαζομένων, με συνεχή μέτρα, που καθημερινά ε-ξαγγέλλονται στο όνομα του δημοσιονομικού προβλήμα-τος της χώρας
Την δραστική μείωση του εισοδήματος μας, μέσα από τις συνεχείς περικοπές των επιδομάτων
Τη φορολογική επιβάρυνση των μισθωτών και την επιβολή και νέων έμμεσων φόρων
Την αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης των γυ-ναικών
Την όξυνση των προβλημάτων του Ταμείου Πρόνοιας και του ΟΠΑΔ
Την κατάργηση του κοινωνικού χαρακτήρα της ασφάλισης που θα οδηγήσει στην μείωση των συντάξεων και στην αύ-ξηση των ορίων συνταξιοδότησης
Τον περιορισμό των δαπανών για την Δημόσια Υγεία , Πρόνοια και Εκπαίδευση
Την υποβάθμιση των δημόσιων κοινωνικών αγαθών
Αποφασίζουμε ομόφωνα:
Τη συμμετοχή μας στην 24ωρη γενική πανελλαδική απεργία της ΑΔΕΔΥ και της ΓΣΕΕ και καλούμε σε συγκέντρωση την Τετάρτη 24 Φλεβάρη στις 10.30΄το πρωί στη Νομαρχία
Απεργούμε για να βροντοφωνάξουμε:
Καμιά μείωση μισθών και επιδομάτων
Όχι στην αλλαγή του κοινωνικού χαρακτήρα της ασφάλισης
Όχι στη δυσμενή αλλαγή των εργασιακών μας σχέσεων
Συναδέλφισες και Συνάδελφοι
Η συμμετοχή όλων μας στην απεργία και στην συγκέντρωση,είναι η μόνη ελπίδα για να σταματήσουμε αυτή την πολιτική που επι-διώκει για άλλη μια φορά να πληρώσουν οι εργαζόμενοι την κρίση.
Επιδιώξαμε και επισήμως προτείναμε την κοινή συνδικαλιστική παρουσία όλων των σωματείων, με μία απεργιακή συγκέντρωση για την κινητοποίηση της 24ης Φεβρουαρίου.
Η αποκλειστική ευθύνη για την μη πραγματοποίηση κοινής συ-γκέντρωσης βαραίνει αποκλειστικά τις δυνάμεις του ΠΑΜΕ.
ΑΡΣΗ ΑΣΥΛΟΥ ΚΑΙ ΠΑΡΕΛΚΟΜΕΝΑ
ΜΙΣΕΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΨΕΜΑΤΑ
Από τις «μισές» αλήθειες φτάσαμε και στα «ολόκληρα» ψέματα.
Στην Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία της 7ης Φεβρουαρίου 2010 δημοσιεύτηκε ρεπορτάζ που φέρει την υπογραφή επτά δημοσιογράφων. Θέμα και πάλι τα επιδόματα του δημοσίου. Στη στήλη με τα επιδόματα του υπουργείου Παιδείας διαβάζουμε ότι:
• Στο προσωπικό του Υπουργείου Παιδείας χορηγείται από το 2009 ειδική πρόσθετη αμοιβή 105 € το μήνα. Επιπλέον παρέχεται έκτακτη αμοιβή 3.000 € το χρόνο, που καταβάλλεται σε τρεις δόσεις.
• Επίδομα εξωδιδακτικής απασχόλησης των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από 355 έως 821 € το μήνα.
Γνωρίζουμε όλοι πως το 2009 δεν πήραμε καμία αύξηση. Καμία έκτακτη αμοιβή δεν μας παρέχεται. Τα 3.000 € το χρόνο τα ακούμε για πρώτη φορά. Το επίδομα εξωδιδακτικής απασχόλησης (που το παίρνουν όλοι οι εκπαιδευτικοί) είναι μονάχα 355,91 € και ό,τι άλλο γράφεται ή λέγεται είναι αναληθές.
Παρόμοια αναφορά εμφανίζεται και στο Έθνος της 4ης Φεβρουαρίου 2010.
Με σχετικό πίνακα «ενημερώνει» τους αναγνώστες του ότι οι εκπαιδευτικοί παίρνουν 2.486 €:
Για να φθάσει στο νούμερο αυτό προβαίνει σε περίεργες αλχημείες όπως:
• Υπολογίζει το βασικό μισθό στα 1600 €, πράγμα που ισχύει μόνο για όσους έχουν περάσει τα 26 χρόνια υπηρεσίας, χωρίς αυτό να διευκρινίζεται.
• Αυξάνει το σύνολο των επιδομάτων μας κατά 131 €, μετονομάζοντας κάποια από αυτά ή «φουσκώνοντας» κάποια άλλα.
• Προσθέτει αυθαίρετα 200 € από υπερωρίες, τη στιγμή που η συντριπτική πλειοψηφία των καθηγητών δεν κάνει ούτε μία ώρα υπερωρία.
• Αποκρύπτει το γεγονός ότι όλα αυτά τα νούμερα αφορούν μεικτές αποδοχές.
Όσον αφορά στα επιδόματα, οι εκπαιδευτικοί λειτουργοί δε λαμβάνουν, όπως όλοι οι υπόλοιποι δημόσιοι υπάλληλοι, Ειδικό Μηνιαίο Επίδομα 176 €, αλλά Επίδομα Διδακτικής Προετοιμασίας ύψους 105 €. Μεγάλο μέρος του Κινήτρου Απόδοσης έχει ενσωματωθεί πλέον στο Βασικό Μισθό, με αποτέλεσμα το πραγματικό ποσό που λαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί να είναι 100 € έναντι των 160 € όπως αναφέρεται στον πίνακα. Το Επίδομα Εξωδιδακτικής Απασχόλησης είναι 355,91 και όχι 350 όπως αναγράφεται στον πίνακα.
Τα 1545,91 € μεικτά που λαμβάνει ο νεοδιόριστος εκπαιδευτικός λειτουργός, αντιστοιχούν περίπου, σε 1061,41 € καθαρά, μετά τις νόμιμες κρατήσεις και αποτελούν από τις χαμηλότερες - εάν όχι τις χαμηλότερες - αποδοχές του δημοσίου τομέα. Παράλληλα, οι ετήσιες αποδοχές του Έλληνα εκπαιδευτικού λειτουργού είναι οι χαμηλότερες στην Ευρωπαϊκή Ένωση (μαζί με την Πορτογαλία) και ανέρχονται στο 54% του μέσου όρου αποδοχών των εκπαιδευτικών λειτουργών της.
Ο αναγνώστης διαπιστώνει ότι δύο τινά μπορεί να συμβαίνουν σχετικά με τους συντάκτες των κειμένων στα ως άνω δημοσιεύματα. Είτε συνέταξαν τις αναφορές "στο πόδι", δίχως να ερευνήσουν και να ενημερωθούν στοιχειωδώς για τις αντίστοιχες οικονομικές παραμέτρους, είτε έπραξαν τα "λάθη" τους εσκεμμένα, άρα εκ του πονηρού. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι συνέβη το πρώτο, πρόκειται δηλαδή περί δημοσιογραφικού λάθους. Δυστυχώς όμως, στην περίπτωση αυτή, το αναγνωστικό κοινό, αλλά και η κοινή γνώμη παραπληροφορείται, διαμορφώνοντας λανθασμένη εντύπωση για μία ευαίσθητη κοινωνική τάξη, όπως αυτή των εκπαιδευτικών λειτουργών, που αυτή τη στιγμή επωμίζεται το βάρος της κακής, χωρίς όραμα και αναξιοκρατικής εκπαιδευτικής πολιτικής των τελευταίων ηγεσιών, δέχεται πιέσεις από γονείς, παιδιά και την κοινωνία, ενώ παράλληλα αγωνίζεται χωρίς στηρίγματα να λειτουργήσει στο σημαντικότερο τομέα κάθε προοδευτικού κράτους, αυτόν της παιδείας.
Ζάκυνθος 15/2/2010
Θ. Ανδρίτσος
Μέλος Δ.Σ ΕΛΜΕ Ζακύνθου
ΔΑΚΕ Καθηγητών Ζακύνθου
email: aandrit@sch.gr
τηλ. 6944783661