Σάββατο 28 Φεβρουαρίου 2015

Νίκος Παπαχρήστος: Mε ποια ιδιότητα μιλάτε επιτέλους κύριε Κοτσιφάκη;

Νίκος Παπαχρήστος: Mε ποια ιδιότητα μιλάτε επιτέλους κύριε Κοτσιφάκη;



Επειδή ο πρόεδρος του Δ.Σ της ΟΛΜΕ συνεχίζει να παραπληροφορεί τον κλάδο και να βαφτίζει το κρέας ψάρι, υποχρεώνομαι να επανέλθω και να του υπενθυμίσω ορισμένα ζητήματα που συνειδητά έχει αποβάλει από τη μνήμη του.
            Α) Ο πρόεδρος του Δ.Σ της ΟΛΜΕ κατά παράδοση προβαίνει σε δηλώσεις μετά το πέρας των συναντήσεων με την εκάστοτε πολιτική ηγεσία. Αυτό είναι αληθές. Ξεχνάει όμως ο νυν πρόεδρος της ΟΛΜΕ ότι πάντα προηγείτο μία μίνι διαβούλευση των μελών του Δ.Σ, έτσι ώστε να καταγραφεί η άποψη της πλειοψηφίας του Συμβουλίου για τα αποτελέσματα της συνάντησης και στη συνέχεια ο πρόεδρος να εκφράσει αυτή την άποψη στα Μ.Μ.Ε. Δηλαδή μέχρι πρότινος ο πρόεδρος του Δ.Σ εξέφραζε με τη δήλωση του
την άποψη της πλειοψηφίας. Αυτό δεν το έπραξε ο κύριος Κοτσιφάκης. Εξέφρασε την προσωπική του άποψη και την άποψη της παράταξης του ως πλειοψηφούσα άποψη στο Δ.Σ της ΟΛΜΕ. ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΓΙ ΑΥΤΟΝ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ. Συνειδητά λοιπόν παραπληροφόρησε τους
εργαζόμενους, τους οποίους υποτίθεται ότι εκπροσωπεί.
Β) Όσον αφορά στην ουσία του ζητήματος έχω να του διατυπώσω τις εξής ερωτήσεις:
·        Οι σε διαθεσιμότητα συνάδελφοι και οι προς απόλυση θα προσληφθούν σε νέες θέσεις που θα κοπούν από τους διορισμούς από το 2015, ναι ή όχι;
·        Με ποιον μισθό θα προσληφθούν οι προαναφερθέντες συνάδελφοι, με το βασικό μισθό των 629 ευρώ, όπως προβλέπουν οι πιστώσεις για τους νέους διορισμούς ή με το μισθό που αμείβονταν όταν εκπαραθυρώθηκαν από την εκπαίδευση; Εάν ισχύσει το δεύτερο ενδεχόμενο, πόσες παραπάνω πιστώσεις για νέους διορισμούς θα κοπούν προκειμένου να επαναπροσληφθούν οι συνάδελφοι; Η πολιτική ηγεσία δεν έδωσε καμία απάντηση σε αυτά τα ζητήματα. Εσείς μπορείτε κύριε Πρόεδρε και είστε τόσο ενθουσιασμένος με το αποτέλεσμα;
·        Γιατί η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν προχωρά σε ειδική ρύθμιση, ώστε και οι συνάδελφοι να επαναπροσληφθούν, όπως είναι σωστό και οι νέοι διορισμοί να μην περικοπούν;
·        Οι σε διαθεσιμότητα συνάδελφοι και ιδιαίτερα οι προς απόλυση που δεν πληρώνονται καθόλου για μήνες θα αποζημιωθούν οικονομικά για το επίμαχο διάστημα; Γιατί το Υπουργείο Παιδείας δήλωσε αναρμόδιο και πέταξε το μπαλάκι στο Υπουργείο Οικονομικών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης.
·        Σχετικά με την αξιολόγηση, μίλησε ο αναπληρωτής Υπουργός Παιδείας για τη θέληση του να γίνει αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου στη σχολική μονάδα, ναι ή όχι; Συνιστά αυτό αξιολόγηση, ναι ή όχι; Ποια είναι η θέση του κλάδου για την αξιολόγηση σύμφωνα με τις αποφάσεις του τελευταίου συνεδρίου που εσύ Πρόεδρε και η παράταξη σου ψηφίσατε; Ετέθη ερώτημα από συνάδελφο του Δ.Σ σχετικά με το περιβόητο μέιλ Βαρουφάκη, σύμφωνα με το οποίο η ελληνική πλευρά αποδέχεται τη σύνδεση του μισθού των δημοσίων υπαλλήλων με την αποδοτικότητα; Τι απάντησε ο αναπληρωτής Υπουργός στο ερώτημα αυτό το συναδέλφου; Γιατί εγώ τον άκουσα να λέει ότι δεν γνωρίζει το συγκεκριμένο σημείο του μέιλ και επιφυλάχτηκε να απαντήσει στο ερώτημα . Τι γνωρίζεις εσύ παραπάνω συνάδελφε πρόεδρε και έσπευσες να δηλώσεις τον ενθουσιασμό σου για τα αποτελέσματα αυτής της συνάντησης.
·        Από πού προκύπτουν οι χιλιάδες νέοι διορισμοί, όταν σίγουρα χάνονται 1500 θέσεις, επειδή δε γίνεται ειδική ρύθμιση για τους συνάδελφους σε διαθεσιμότητα; Γνωρίζεις ότι το νούμερο των περικοπών σε νέους διορισμούς θα είναι ακόμα μεγαλύτερο εφόσον οι συνάδελφοι πάρουν τις παλιές τους αποδοχές, όπως το δικαιούνται;
·       Είπε ο Υπουργός ότι αυτή τη στιγμή λείπουν 3500 εκπαιδευτικοί στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ναι ή όχι;
·       Είσαι ευχαριστημένος που το ωράριο θα παραμείνει ως έχει και δε θα επανέλθει όπως ήταν προ διετίας; Αυτό δε μας έταζε το νυν κυβερνόν κόμμα δύο χρόνια πριν;

Είναι προφανές ότι ο νυν πρόεδρος της ΟΛΜΕ και υποψήφιος ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ στις τελευταίες ευρωεκλογές, προκειμένου να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα, βρίσκεται σε πλήρη σύγχυση.

   Με ποια ιδιότητα τελικά κάνατε τις επίμαχες δηλώσεις κύριε Κοτσιφάκη;          

                                                  Νίκος Παπαχρήστος
                                                  Μέλος του Δ.Σ της ΟΛΜΕ
                                                              με τη ΔΑΚΕ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ Δ.Α.Κ.Ε ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ Δ.Α.Κ.Ε ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ




Πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη, 26 Φεβρουαρίου η συνάντηση του Δ.Σ της ΟΛΜΕ με τον Υπουργό Παιδείας, κύριο Μπαλτά και τον Αναπληρωτή Υπουργό κύριο Κουράκη.
Σχετικά με την αναφερόμενη συνάντηση η ΔΑΚΕ Δ.Ε επισημαίνει τα εξής:
Η συνάντηση με την νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας χαρακτηρίζεται ως  αρνητική. Στα περισσότερα από τα ζητήματα που έθεσε η Ομοσπονδία, εισπράξαμε είτε γενικόλογες παρατηρήσεις, είτε ξεκάθαρη αρνητική απάντηση. Το κυβερνόν κόμμα πολύ γρήγορα ξέχασε τις θέσεις που είχε πάρει ως αντιπολίτευση για τα ζητήματα της παιδείας τα τελευταία τέσσερα χρόνια.
Δυστυχώς, σε ρόλο κυβερνητικού χειροκροτητή ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ
σε δήλωση του επιχείρησε να βαφτίσει το κρέας ψάρι και να παρουσιάσει μία εικονική πραγματικότητα στους συναδέλφους, η οποία δεν έχει σχέση με ό, τι συνέβη στην αίθουσα συνεδριάσεων. 
Προς αποκατάσταση της αλήθειας και για την ενημέρωση των συναδέλφων ΔΑΚΕ ΔΕ εκθέτει το τι πραγματικά ελέχθη.

Καθηγητές σε διαθεσιμότητα ή προς απόλυση.

Ο αναπληρωτής Υπουργός δήλωσε ότι θα προχωρήσει στην ίδρυση τομέων και ειδικοτήτων της Τεχνικής Εκπαίδευσης που καταργήθηκαν. Δε δεσμεύτηκε ότι θα επανέλθουν όλες οι καταργηθείσες ειδικότητες στα ΕΠΑΛ. Είπε χαρακτηριστικά: «Μπορεί να χρειαστεί να δημιουργήσουμε μία νέα ειδικότητα, μπορεί να εκτιμήσουμε ότι δε χρειάζεται να επανέλθει κάποια ειδικότητα». Εάν συνεκτιμήσουμε το γεγονός ότι σε μία αποστροφή του λόγου του ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου  μίλησε για ΙΕΚ δεν πρέπει να αποκλείεται  η πιθανότητα, κάποια ή κάποιες ειδικότητες να μεταφερθούν στα δημόσια ΙΕΚ.
            Επίσης ο Υπουργός ανέφερε ότι η επαναφορά των διαθεσίμων θα γίνει με την κατάθεση πολυνομοσχεδίου στη Βουλή, διότι η κυβέρνηση έχει αποφασίσει να μην καταθέτει τροπολογίες σε άσχετα νομοσχέδια. Θα χρειαστεί ένα διάστημα ενάμιση μήνα, έως ότου φτάσει το πολυνομοσχέδιο στη Βουλή, ενώ δεν αναφέρθηκε το χρονικό διάστημα που απαιτείται για να περάσει από την αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή. Με δεδομένο ότι θα χρειαστούν τουλάχιστον δεκαπέντε μέρες για να ολοκληρωθεί όλη η διαδικασία στη Βουλή, το ελάχιστο διάστημα για να ξεκαθαρίσει το όλο ζήτημα, είναι οι δύο μήνες.Είναι λοιπόν φανερό ότι με την παραμικρή καθυστέρηση κινδυνεύουν οι επανερχόμενες ειδικότητες στα ΕΠΑΛ να μείνουν χωρίς μαθητές, γιατί σε μια τέτοια περίπτωση οι μαθητές των Γυμνασίων δεν θα έχουν σαφή εικόνα και θα επιλέξουν άλλες ειδικότητες,
            Ο υπουργός δήλωσε ότι  οι σε διαθεσιμότητα συνάδελφοι θα επιστρέψουν κάνοντας χρήση των 15000 προϋπολογισθέντων διορισμών για το 2015, οι οποίοι θα περιοριστούν ισόποσα, έτσι ώστε να επανέλθουν οι εν λόγω συνάδελφοι. Επισημάνθηκε ότι οι παραπάνω πιστώσεις αφορούν νεοδιόριστους καθηγητές με το βασικό μισθό (629 ευρώ). Διατυπώθηκαν δύο ερωτήματα :
            Θα επανέλθουν οι συνάδελφοι με το βασικό μισθό των 629 ευρώ και θα χαθούν 1500 πιστώσεις για νέους διορισμούς;
            Θα επανέλθουν με το βαθμό και το κλιμάκιο που είχαν όταν τέθηκαν σε διαθεσιμότητα οι 1500 και πλέον συνάδελφοι;
Τότε θα χαθούν  περίπου 2500 πιστώσεις για νέους διορισμούς.
            Είναι καταφανές ότι για τη επαναφορά των συναδέλφων μας ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΕΙΔΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ, που και τους συναδέλφους μας θα ικανοποιεί πλήρως και τις πιστώσεις για νέους διορισμούς δεν θα θίγει. Η προτεινόμενη ρύθμιση θα αφήσει τα σχολεία με τεράστια κενά εκπαιδευτικών. Ο ίδιος ο αναπληρωτής Υπουργός παραδέχτηκε ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν 3500 κενά  στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
            Επίσης καμία μνεία δεν έγινε από την κυβέρνηση για την αναπλήρωση των μισθολογικών απωλειών των συναδέλφων σε διαθεσιμότητα και αυτών προς απόλυση.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ-ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΑ

            Το Δ.Σ της ΟΛΜΕ περιέγραψε τη τραγική κατάσταση στην οποία  έχουν περιέλθει χιλιάδες εκπαιδευτικοί, λόγω των συνεχών περικοπών και περιγράψαμε τα πάγια αιτήματα του κλάδου, τα οποία στήριζαν οι βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος, όταν ήταν στην αντιπολίτευση.
            Ως πρώτο βήμα για την ανάκαμψη του κλάδου προτείναμε:
·         Επανακατάταξη όλων των συναδέλφων σε βαθμούς και κλιμάκια, έτσι ώστε να αρθεί η τετραετής καθήλωση.
·         Ξεπάγωμα των μισθών και απόλυτη μισθολογική εξέλιξη.
·         Να δοθούν δώρα Χριστουγέννων, Πάσχα και επίδομα αδείας όπως και στον ιδιωτικό τομέα.
Στα προαναφερθέντα αιτήματα δεν πήραμε καμία απάντηση. Όταν επιμείναμε να πληροφορηθούμε, πότε θα ξεπαγώσουν οι μισθολογικές μας αποδοχές ο αναπληρωτής Υπουργός δήλωσε άγνοια. Είναι προφανές ότι καμία βελτίωση της υφιστάμενης οικονομικής μας κατάστασης δεν προβλέπεται από την πολιτική της κυβέρνησης.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Ο αναπληρωτής Υπουργός ανέφερε ότι θα καταργηθεί το θεσμικό πλαίσιο που προβλέπει την αξιολόγηση και την αυτοαξιολόγηση. Ισχυρίστηκε ότι δε θα υπάρχει καμία μορφή αξιολόγησης. Τόνισε όμως ότι την πολιτική ηγεσία την ενδιαφέρει η αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας. Είναι προφανές ότι αυτό είναι ένα είδος αξιολόγησης που σκοπεύει η κυβέρνηση να εφαρμόσει και στη συνάντηση δεν μας το περιέγραψε. Επίσης ετέθη από συνάδελφο το ζήτημα των θέσεων Βαρουφάκη (μέιλ Βαρουφάκη) προς τους θεσμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στο οποίο δηλώνει ότι θα υπάρχει σύνδεση μισθού και αποδοτικότητας. Όταν ρωτήθηκε ο Υπουργός τι εννοεί η κυβέρνηση στο συγκεκριμένο σημείο, ισχυρίστηκε ότι δε γνωρίζει αυτή τη θέση και απέφυγε να απαντήσει.
ΩΡΑΡΙΟ
Το Δ.Σ της ΟΛΜΕ απαίτησε τη μείωση του διδακτικού ωραρίου κατά δύο ώρες, δηλαδή την κατάργηση της ρύθμισης Αρβανιτόπουλου που αύξησε το ωράριο μας. Επισημάνθηκε ότι το κυβερνόν κόμμα ως αντιπολίτευση είχε καταγγείλει τη συγκεκριμένη πολιτική απόφαση. Η απάντηση του αναπληρωτή Υπουργό ήταν ότι οι συνθήκες που επικρατούσαν προ διετίας ήταν εντελώς διαφορετικές σε σχέση με τις σημερινές. Απέρριψε το αίτημα μας με τη λογική ότι απαιτούνται περισσότερες προσλήψεις εκπαιδευτικών και δεν υπάρχει τέτοια δυνατότητα.
         

          Είναι λοιπόν αντιληπτό ότι η νέα κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας υπαναχωρούν από τις θέσεις που είχαν την τελευταία τετραετία για τα φλέγοντα ζητήματα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Σε όλους πλέον είναι ξεκάθαρο ότι υπάρχει ασυνέπεια λόγων και πράξεων. Είναι λοιπόν απορίας άξιο πώς ο Πρόεδρος του Δ.Σ της ΟΛΜΕ χωρίς να έχει την εξουσιοδότηση της πλειοψηφίας του Δ.Σ προέβη σε δηλώσεις στην ιστοσελίδα esos  με τις οποίες αλλοίωνε βάναυσα την πραγματικότητα και παραπληροφορούσε τον κλάδο.  Φαίνεται κάποιοι από πολύ νωρίς αποφάσισαν να προσχωρήσουν στον κυβερνητικό συνδικαλισμό και να γίνουν απολογητές των κυβερνητικών επιλογών.

          Η παράταξη της ΔΑΚΕ ΔΕ όπως και παλαιότερα θα μείνει συνεπής στις θέσεις της. Θα στηλιτεύει τα κακώς κείμενα της κυβερνητικής πολιτικής, όποια και αν είναι αυτή.


                                                                                              Δ.Α.Κ.Ε   Δ.Ε

Παρασκευή 27 Φεβρουαρίου 2015

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΝΕΑ ΣΗΜΕΡΑ...


  • Ο υπ. Παιδείας για τα στελέχη εκπαίδευσης, τις πανελλαδικές, τις κρίσεις,… Στελέχη εκπαίδευσης: Σε αλλαγή της ισχύουσας νομοθεσίας για την επιλογή των σχολικών Συμβούλων και Διευθυντών Σχολείων θα προχωρήσει το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε στη σημερινή συνάντηση με τους εκπαιδευτικούς συντάκτες η πολιτική ηγεσία. Παράλληλα το ξεκαθάρισε ότι δεν θα δοθεί παράταση στη θητεία των ήδη υπηρετούντων στελεχών εκπαίδευσης. Νομοσχέδιο για την παιδεία: Ετοιμάζουμε νομοσχέδιο «κουρελού» που θα περιλαμβάνει διατάξεις και για τις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης. 

  • Πανελλαδικές Εξετάσεις: Όλα είναι έτοιμα για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις και σύντομα θα ανακοινωθεί και το πρόγραμμα. 

  • Μετεγγραφές: Σχετικά με τον αριθμό εισακτέων εάν θα καθορίζονται από τα ΑΕΙ και για τις μετεγγραφές που εκκρεμούν είπε πως το υπουργείο δεν είναι έτοιμο ακόμη να απαντήσει. 

  • Πειραματικά Σχολεία: Πρέπει να ανανεώνονται οι θέσεις των εκπαιδευτικών στα Πειραματικά Σχολεία σημείωσε ο υπουργός Παιδείας. Οι θέσεις των εκπαιδευτικών Π. Πειραματικών Σχολείων μετατρέπονται σε οργανικές θέσεις.

  •  Πανεπιστήμια και ΤΕΙ: Να μην περιμένουν επιπλέον χρηματοδότηση τα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ Είμαστε στενοί στην επιπλέον χρηματοδότηση των Πανεπιστημίων και ΤΕΙ

  •  Κρίσεις: Υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο που ορίζει τη διαδικασία, δηλαδή ποιοι συμμετέχουν στη διαδικασία της αξιολόγησης και άλλο που καθορίζει τα προσόντα αλλά προβληματιζόμαστε σοβαρά να συζητήσουμε με τους εκπαιδευτικούς φορείς έναν ενδεχομένως, δεν έχουμε καταλήξει, διαφορετικό τρόπο για το ποιοι θα είναι αυτοί που θα απαρτίζουν τις επιτροπές, αιρετοί ή διορισμένοι από το Υπουργείο, δεν έχουμε καταλήξει, και όσο αφορά τα καθήκοντα του σχολικού Συμβούλου, του Διευθυντή προς την κατεύθυνση της Δημοκρατίας και της αποτελεσματικότητας. Δεν είμαστε έτοιμοι αυτή τη στιγμή να εξαγγείλουμε κάτι. Πολύ έγκαιρα, πριν από τον Ιούνιο και πριν αρχίσουν οι κρίσεις θα υπάρχει ένα πλαίσιο διαβούλευσης αλλά δεν μπορώ αυτή τη στιγμή να πω κάτι παραπάνω. Άρα: - Κρίσεις θα γίνουν τον Ιούνιο - υπάρχει προβληματισμός στο Υπουργείο Παιδείας τόσο για τη συγκρότηση των επιτροπών που θα κάνουν τις κρίσεις όσο και για την αλλαγή συνολικά της ισχύουσας νομοθεσίας για την επιλογή των σχολικών Συμβούλων και Διευθυντών Σχολείων. Θα υπάρχει διαβούλευση με τους φορείς. Σε προηγούμενη δήλωσή του ο Αναπληρωτής Υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης για τα θέματα είχε πει - Για τους Διευθυντές εκπαίδευσης θα περιοριστούν δια νόμου οι αρμοδιότητες τους, αλλά θα παραμείνουν μέχρι τη λήξη της θητείας τους, δηλαδή τον Ιούλιο του 2015. Θα οριστούν νέα κριτήρια για την ανάδειξη των διευθυντών εκπαίδευσης και θα γίνουν οι κρίσεις.