Παρασκευή 30 Απριλίου 2010

Υπερψηφίστηκε το πολυνομοσχέδιο για την παιδεία

Υπερψηφίστηκε από τα μέλη της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας.
Η υπουργός Άννα Διαμαντοπούλου αναφερόμενη στο πολυνομοσχέδιο , έκανε λόγο για «επανάσταση του αυτονόητου»,υπογραμμίζοντας πως «στο σύνολό της, η συμμετοχή των βουλευτών αγκαλιάζει και υποστηρίζει τη λογική αυτή».
Στη διάρκεια της ακρόασης ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Δημήτριος Πεππές, ζήτησε την απόσυρσή του , ενώ για τις κινητοποιήσεις των καθηγητών είπε:«Εμείς είπαμε ότι ερχόμαστε να αντιδράσουμε σε ένα σχέδιο νόμου το οποίο κατατέθηκε 20 μέρες πριν τις εξετάσεις και αισθανθήκαμε, όχι ότι εκβιάζουμε εμείς τους μαθητές μας, αλλά ότι εκβιαζόμαστε επειδή έχουμε τις εξετάσεις να μην αντιδράσουμε»,
Ο κ. Πεππές αναφερόμενος στην απόφαση της ΟΛΜΕ να μην απεργήσουν οι καθηγητές μέσα στις εξετάσεις τόνισε:« Επειδή το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ έχει την ευθύνη του και επειδή δεν θέλουμε να είναι οι μαθητές αυτοί που θα την πληρώσουν, στην χθεσινή μας απόφαση, η εισήγησή μας είναι να μην υπάρχει καμία απεργιακή κινητοποίηση για τις εξετάσεις.».

ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΡΕΤΟΣ: Πρέπει να προβληματίσει τους συνδικαλιστές της ΟΛΜΕ , ΔΟΕ και ΟΙΕΛΕ η σημερινή συνεδρίαση της Δ. Ε.Μ.Υ. της Βουλής

"Από το πρωί σήμερα γίνεται ακρόαση φορέων. Εχω παρακολουθήσει επί πολλά χρόνια αντίστοιχες συνεδριάσεις. Η εμπειρία μου ήταν ότι, κατά τεκμήριο, οι βουλευτές υποστήριζαν τις θέσεις των συνδικαλιστικών οργανώσεων. Το κλίμα σήμερα ήταν τελείως διαφορετικό. Και αυτό ήθελα να το καταγράψω. Γιατί θα πρέπει να προβληματίσει
(τους συνδικαλιστές).
Το παραπάνω σχόλιο έκανε ο υφυπουργός Παιδείας Γιάννης Πανάρετος σχετικά με τη σημερινή συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, όπου συζητείται το πολυνομοσχέδιο για την παιδεία.

Πέμπτη 29 Απριλίου 2010

Κανονικά οι πανελλαδικές-Η ΟΛΜΕ αποφάσισε να μην κηρύξει απεργία μέσα στις εξετάσεις-Tρίωρες στασεις εργασίας από σήμερα

Οι πανελλαδικές εξετάσεις θα διαξαχθούν κανονικά χωρίς προβλήματα , καθώς , σήμερα Τετάρτη, το ΔΣ της ΟΛΜΕ αποφάσισε να πάρει πίσω την αρχική πρόταση που ελήφθη στις 16 Απριλίου, κατά πλειοψηφία, με 8-3 (την καταψήφισαν τα μέλη της ΠΑΣΚ) για κλιμάκωση των απεργιακών κινητοποιήσεων από τις 14 Μαίου, ημέρα έναρξης των πανελλαδικών εξετάσεων.
Η μοναδική παράταξη που επέμενε για 48ωρη απεργία μέσα στις εξετάσεις ήταν η παράταξη της εξωκοινοβουλευτικής αριστεράς ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ .
Ετσι στην συνεδρίαση το ΔΣ της ΟΛΜΕ αποφάσισε κατά πλειοψηφία (η ΠΑΣΚ δεν υπερψήφισε ) :
-μία 48ωρη στις 4 και 5 Μαίου, και,
-δύο 24ωρες ή μία 48ωρη μαζί με τις άλλες Ομοσπονδίες και την ΑΔΕΔΥ , όταν θα συζητηθεί στη Βουλή το σχέδιο νόμου για το ασφαλιστικό.
Στασεις εργασίας
Tρίωρες στάσεις εργασίας για τις 29/4, 30/4 και 3/5 (στοτέλος του πρωϊνού και στην αρχή του απογευματινού και βραδινού ωραρίου), κήρυξε η ΟΛΜΕπροκειμένου να διευκολυνθεί η πραγματοποίηση τοπικών δράσεων σε όλη τηχώρα, για το πολυνομοσχέδιο. Το ΔΣ της ΟΛΜΕ καλεί τα ΔΣ των ΕΛΜΕ να οργανώσουν και νασυντονίσουν τέτοιες δράσεις.

Δευτέρα 26 Απριλίου 2010

Η παιδεία: καταλύτης για την ανάκαμψη

Tου Χρηστου Γιανναρα στην Καθημερινή της Κυριακής...

H σημερινή υπουργός Παιδείας είναι μάλλον από τις ευφυέστερες παρουσίες στο πεδίο της επαγγελματικής πολιτικής. Αποκλείεται να μην καταλαβαίνει τη λογική που συναρθρώνει αλυσιδωτά τα προβλήματα και τις λύσεις των προβλημάτων στον χώρο των αρμοδιοτήτων της.
Αποκλείεται να μην καταλαβαίνει ότι το πρόβλημα-σκάνδαλο του διαβόητου «πανεπιστημιακού ασύλου» είναι αδύνατο να λυθεί, αν δεν αλλάξει ο τρόπος εκλογής πρυτάνεων – αν δεν απεξαρτηθεί η εκλογή πρυτανικών αρχών από την ψήφο των κομματικών νεολαιών. Αποκλείεται να αναβαθμισθούν τα ελλαδικά πανεπιστήμια, αν δεν επανακριθεί-επαναξιολογηθεί, στο σύνολό του, το διδακτικό - ερευνητικό προσωπικό με κριτήριο τις επιστημονικές του δημοσιεύσεις σε περιοδικά ή εκδοτικούς οίκους διεθνούς εγκυρότητας.
Τα δύο παραδείγματα είναι απλώς ενδεικτικά της λογικής (προφανέστατης) που συναρθρώνει αλυσιδωτά τα προβλήματα με τις λύσεις ασυναφών φαινομενικά προβλημάτων στο υπουργείο Παιδείας. Αγνόησαν αυτή τη λογική ευφυέστατοι και με ηγετικές φιλοδοξίες προκάτοχοι του θώκου της σημερινής υπουργού: ο Αντώνης Τρίτσης, ο Γεράσιμος Αρσένης, και το πλήρωσαν με οριστική πολιτική συντριβή. Το ίδιο σφάλμα μεγέθυνε την πολιτική ασημαντότητα και εξέθεσε ανεπανόρθωτα καλοπροαίρετους υπουργούς – Γιωργάκη Παπανδρέου, Πέτρο Ευθυμίου, Μαριέττα Γιαννάκου, Αρη Σπηλιωτόπουλο. Το υπουργείο Παιδείας είναι δοκιμαστήριο αδυσώπητο και ανελέητο της ανθρώπινης ποιότητας, της φυσικής ευφυΐας, του πολιτικού ταλέντου.
Αποπειράται τώρα η Αννα Διαμαντοπούλου το στοιχειώδες και καίριο που οι προγενέστεροί της δεν αποτόλμησαν: Να αποκαταστήσει ποιοτικό έλεγχο και αξιολόγηση της δουλειάς των εκπαιδευτικών, ύστερα από εικοσιοχτώ χρόνια απόλυτης ασυδοσίας, ανεξέλεγκτου «μπάχαλου» που έχει εδραιωθεί ως αυτονόητο «κεκτημένο». Και οι εκπαιδευτικοί αρνούνται και απειλούν. Οπως αρνούνται, στο όνομα των μελλοντικών συναδέλφων τους (φουτουρολογικός συνδικαλισμός πέρα κι από τον παραλογισμό) και κάθε προϋπόθεση παιδαγωγικής εξειδίκευσης για τον διορισμό στην εκπαίδευση. Το λογικοφανές επιχείρημά τους είναι: ποιος θα τους κρίνει και αξιολογήσει για τη δουλειά τους ή για την παιδαγωγική τους προετοιμασία, όταν κάθε διοικητική αρμοδιότητα στον χώρο της Παιδείας, εδώ και εικοσιοχτώ χρόνια, ασκείται μόνο και αποκλειστικά από αυλόδουλους του εκάστοτε κομματικού κράτους;
Κομματικοποιημένος ώς την πιο αυτεξευτελιστική υπερβολή ο εκπαιδευτικός συνδικαλισμός τρέμει οποιοδήποτε ενδεχόμενο αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου, ακριβώς επειδή έχει επίγνωση της φαυλεπίφαυλης αθλιότητας του κομματισμού. Ξέρει ότι η αξιολόγηση θα γίνει το πρόσχημα για να εναλλάσσεται στην εκπαίδευση η κυριαρχία του εκάστοτε κομματικού κράτους. Εικοσιοχτώ χρόνια τώρα η κάθε κυβέρνηση διορίζει τους δικούς της γυμνασιάρχες, λυκειάρχες, διευθυντές εκπαίδευσης σε επίπεδο Νομαρχίας, διευθυντές σε επίπεδο Περιφέρειας. Με την «αξιολόγηση» θα επεκταθεί ο έλεγχος του κάθε κομματικού κράτους σε κάθε εκπαιδευτικό – αυτό ξέρουν και φοβούνται οι ίδιοι οι κομματάνθρωποι του συνδικαλισμού.
Το αγνοεί στον δημόσιο λόγο της η κυρία Διαμαντοπούλου. Και παζαρεύει αντιπροτείνοντας φαιδρότητες: «αυτοαξιολόγηση» των εκπαιδευτικών, προφανώς με υπόδειγμα και μέτρο επιείκειας την κατάργηση της βάσης του 10, που θεσμοθέτησε η υπουργός για την είσοδο στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Ντροπής πράγματα, την ώρα που η χώρα ζει την τραγωδία της πτώχευσης, του εξευτελισμού και της χλεύης σε πλανητικό επίπεδο, κατάφωρο έγκλημα της κομματοκρατίας.
Τα προβλήματα της εκπαίδευσης δεν λύνονται αποσπασματικά, χρειάζεται επιτελική λογική για την ιεράρχηση των προτεραιοτήτων. Και πρώτη προτεραιότητα, «κλειδί» για να ξαναστηθούν σχολειά και πανεπιστήμια, να λειτουργήσουν οι στοιχειώδεις προϋποθέσεις σοβαρότητας και εντιμότητας του εκπαιδευτικού έργου είναι να καταλυθεί η εικοσιοχτάχρονη τυραννία του κομματισμού. Εχει η Αννα Διαμαντοπούλου την ανθρώπινη ποιότητα, τη φυσική ευφυΐα, το πολιτικό ταλέντο να τολμήσει τη ρήξη με αυτή την τυραννία;
Για να ανακάμψει η χώρα από την πτώχευση, τον διεθνή εξευτελισμό, την απώλεια της εθνικής κυριαρχίας (αντάλλαγμα για την ελεημοσύνη του ΔΝΤ), πρέπει να προηγηθεί απελευθέρωση της κρατικής λειτουργίας από τα άνομα συμφέροντα της κομματοκρατίας. Εστω και παραδειγματικά, σε επιμέρους τομέα. Και ο τομέας κρατικής λειτουργίας που επηρεάζει αμεσότερα την κοινωνική ψυχολογία, είναι η Παιδεία. Αν εξαλειφθεί με συνέπεια από τα σχολειά και τα πανεπιστήμια ο κομματισμός, θα γεννηθεί προβλέψιμη κοινωνική δυναμική πολύ ευρύτερη. Δυναμική ανάσχεσης της αυθαιρεσίας, της ατιμωρησίας, της αργομισθίας, της βάναυσης μετριοκρατίας.
Από τους 180.000 εκπαιδευτικούς (που είναι αριθμός εξωφρενικός για τον πληθυσμό της Ελλάδας) οι 18-20.000 είναι επισήμως αργόσχολοι: αποσπασμένοι για «γραμματειακή υποστήριξη» σε Διευθύνσεις Εκπαίδευσης Νομαρχιών ή Περιφερειών, σε πανεπιστημιακά Τμήματα, σε «πολιτιστικές υπηρεσίες» Δήμων ή Νομαρχιών, σε Μητροπόλεις. Ανεξέλεγκτος ο αριθμός όσων (για πολυποίκιλους λόγους) εργάζονται με εξαιρετικά μειωμένο ωράριο ή των συνδικαλιστών που είναι διά βίου απαλλαγμένοι από κάθε εργασιακή υποχρέωση. Υπάρχουν εκπαιδευτικοί ανελλιπώς μισθοδοτούμενοι αλλά σε μόνιμη «λευκή απεργία» επειδή «διαφωνούν με το σύστημα»! Δάσκαλοι και καθηγητές «λειτουργικώς αναλφάβητοι»: ανίκανοι να συντάξουν έστω και δύο φράσεις πιστοποιητικού ή υπηρεσιακής αλληλογραφίας (υπολογίζονται σε 9.000 οι δάσκαλοι με αγορασμένα πτυχία, χωρίς φοίτηση, από Παιδαγωγικές Ακαδημίες βαλκανικών χωρών). Θλιβερό αλλά συνεχώς αυξανόμενο και το ποσοσστό εξαρτημένων από ναρκωτικά εκπαιδευτικών, όπως και άλλων με σοβαρά ψυχικά νοσήματα ή με βάναυση και χυδαία συμπεριφορά (γυμνασιάρχης - γυμναστής που κάθε πρωί στην «προσευχή» βρίζει τα παιδιά με σεξουαλικές αισχρολογίες). Χώρια οι εκπαιδευτικοί που εκβιάζουν τους μαθητές τους για «ιδιαίτερα» μαθήματα.
Ολες αυτές οι περιπτώσεις (και πλήθος ανάλογες), ανεξέλεγκτες, ασύδοτες, αχαλίνωτες, έχουν ή κομματική κάλυψη και προστασία ή τη σίγουρη ασυλία που τους προσφέρει η απουσία θεσμών ελέγχου και αξιολόγησης του προσωπικού της εκπαίδευσης. Αν η κυρία Διαμαντοπούλου τολμήσει να συγκροτήσει θεσμικά όργανα αμερόληπτης, ακομμάτιστης, αξιοκρατικής στελέχωσης του διοικητικού μηχανισμού της εκπαίδευσης με ιεραρχική κλιμάκωση ευθυνών, τότε θα την εμπιστευθεί ο εκπαιδευτικός κόσμος και για την άκρως αναγκαία αξιολόγησή του.
Θα την εμπιστευθεί η ελληνική κοινωνία για το ηγετικό της ανάστημα.

Παρασκευή 23 Απριλίου 2010

Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΑΛΛΑΖΕΙ ΜΟΝΟ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ

Toυ Ευριπίδη Στυλιανίδη
τ. Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων
Ο εκπαιδευτικός αποτελεί το σημαντικότερο σύμμαχο της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας στην προσπάθεια αναβάθμισης της παρεχόμενης εκπαίδευσης προς όφελος του μαθητή. Την περίοδο 2007-2009 με την εφαρμογή της πολιτικής του «έξυπνου σχολείου» προσπαθήσαμε να δώσουμε κίνητρο και όραμα στον εκπαιδευτικό κόσμο σε μία συλλογική προσπάθεια βελτίωσης της ποιότητας της παιδείας που το ελληνικό δημόσιο σχολείο παρέχει στους μαθητές.
Κουβεντιάσαμε με τους εκπαιδευτικούς και τους συνδικαλιστικούς τους φορείς, με τους μαθητές, με τους γονείς, με όλους τους εμπλεκόμενους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Επισκεφτήκαμε 45 Νομούς της χώρας για να μάθουμε από πρώτο χέρι τα προβλήματα. Διαπιστώσαμε ότι πάνω από τις νομοθετικές παρεμβάσεις αυτό που λείπει είναι ο εκπαιδευτικός κόσμος να νιώσει την πολιτική ηγεσία αρωγό και σύμμαχο, να πιστέψει πως το Υπουργείο Παιδείας έχει όραμα, σχέδιο και την πολιτική βούληση να διορθώσει τα κακώς κείμενα.
Θέσαμε αυστηρά χρονοδιαγράμματα, κινητοποιήσαμε τις διοικητικές υπηρεσίες, εξορθολογήσαμε τις υπηρεσιακές μεταβολές, επισπεύσαμε τη διανομή των βιβλίων μα πάνω από όλα προσπαθήσαμε και καταφέραμε να κάνουμε τον εκπαιδευτικό κόσμο να νιώσει σύμμαχος στην κοινή προσπάθεια παρά εχθρός μας.
Στο θέμα των προσλήψεων νέων εκπαιδευτικών νομοθετήσαμε το θεσμό του 24μηνου με επιτυχία στον ΑΣΕΠ θέτοντας σταθερό σημείο αναφοράς για τον τρόπο πρόσληψης με προϋπηρεσία βάζοντας τέλος στην ομηρία χιλιάδων νέων επιστημόνων.
Σήμερα, η νέα πολιτική ηγεσία του Yπουργείου παρουσίασε ένα σχέδιο ιδεών για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση υπό τον τίτλο «Νέο Σχολείο». Πολλά σημεία των εξαγγελιών μας βρίσκουν σύμφωνους και άλλωστε είχαν ξεκινήσει επί των ημερών μας. Η αξιολόγηση σε όλα τα επίπεδα, η σωστή διαχείριση του προσωπικού, η διαρκής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και των διοικητικών στελεχών, η εξάλειψη της ωρομισθίας είναι θέματα τα οποία είχαμε σε πρώτη προτεραιότητα. Ακόμα όμως και αυτά θα πρέπει να προκύπτουν μέσα από συναίνεση και διάλογο με τον εκπαιδευτικό κόσμο και όχι να παρουσιάζονται ως τιμωρία και δίωξη.
Ένα αδιάβλητο και δοκιμασμένο σύστημα προσλήψεων διασύρεται ως «περίπλοκο και αναξιοκρατικό» ανατρέποντας τον προγραμματισμό χιλιάδων νέων επιστημόνων που γύρισαν τα σχολείο όλης της χώρας μαζεύοντας μόρια και συμμετέχοντας στους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ. Τώρα βλέπουν τους κόπους τους να πηγαίνουν χαμένοι χωρίς μάλιστα να τους έχει διασαφηνίσει κανείς τι μέλλει γενέσθαι.
Ο Θεσμός του Μέντορα, όποιος και αν είναι αυτός, θα οδηγήσει τους νέους εκπαιδευτικούς σε μία τριτοκοσμική ομηρία από έναν και μόνο άνθρωπο ο οποίος με αδιευκρίνιστο τρόπο θα αποφασίζει για το μέλλον τους. Θα μπορούσε κάλλιστα να οριστεί ο αρχαιότερος εκπαιδευτικός της οικείας ειδικότητας ως ο αρωγός του νέου εκπαιδευτικού με σκοπό την παροχή συμβουλών, την αξιοποίηση της εμπειρίας και τη σωστή καθοδήγηση στα πρώτα του βήματα και όχι για να κρίνει ως μοναδική αυθεντία το υπηρεσιακό μέλλον του νέου συναδέλφου του.
Καταργείται, επί της ουσίας, η απόσπαση εκπαιδευτικών σε διοικητικές υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας χωρίς παράλληλα να καλυφθούν από προκήρυξη νέων διοικητικών υπαλλήλων οι θέσεις αυτές. Όταν η πλειοψηφία των διοικητικών υπηρεσιών καλύπτεται σήμερα με εκπαιδευτικούς είναι απορίας άξιον πώς θα λειτουργήσουν το νέο σχολικό έτος.
Τέλος το γεγονός ότι δεν γίνεται καμία αναφορά στους πολυτέκνους και τριτέκνους εκπαιδευτικούς μήπως οδηγεί στο συμπέρασμα ότι δεν περιλαμβάνονται στους σχεδιασμούς της νέας ηγεσίας;
Ο χώρος της εκπαίδευσης είναι πεδίο συναίνεσης και σύνθεσης και όχι πολιτικών αντιπαραθέσεων. Ελπίζουμε ότι η νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας θα αντιληφθεί έγκαιρα τα λάθη της και θα λάβει υπόψιν της τις επισημάνσεις τόσο των εκπαιδευτικών όσο και της αντιπολίτευσης. Όλοι μαζί πρέπει να σκύψουμε πάνω στα προβλήματα της νεολαίας μας γιατί αυτή αποτελεί το μέλλον της Πατρίδας μας.

Τρίτη 20 Απριλίου 2010

Οι ανακολουθίες της υπουργού Παιδείας....

Η Υπεύθυνη του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Α’ Αθηνών, κα Ελίζα Βόζεμπεργκ, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Η υπουργός Παιδείας παρουσίασε ορισμένες προθέσεις της για την Εκπαίδευση. Αφενός, όμως, περιέπεσε, σε σοβαρές ανακρίβειες και αφετέρου άφησε αναπάντητα κρίσιμα ερωτήματα.
Περισσότερα στο site της ΔΑΚΕ Μεσσηνίας http://dakeaelmemess.blogspot.com/2010/04/blog-post_4194.html

Σε ρόλο πυροσβέστη και πάλι ο Γιώργος Παπανδρέου χρειάστηκε να επιβεβαιώσει στην Άννα Διαμαντοπούλου πως... εκείνη κάνει κουμάντο στο υπουργείο Παιδεί

Αφορμή η σύγχυση που προκλήθηκε με τα στοιχεία των πανελλαδικών εξετάσεων για τον αριθμό των εισακτέων σε ΑΕΙ και ΤΕΙ και την οποία χρεώθηκε ο υφυπουργός Ι. Πανάρετος, αλλά κυρίως οι νέες του δηλώσεις περί κατάργησης της βάσης του 10.
Η κ. Διαμαντοπούλου στο χθεσινό άτυπο Υπουργικό Συμβούλιο ζήτησε από τον Πρωθυπουργό να επαναβεβαιώσει ότι εκείνη έχει την ευθύνη του υπουργείου. Ο Γ. Παπανδρέου απάντησε: “αυτό είναι αυτονόητο” αλλά είναι γνωστό πως ο κ. Πανάρετος είναι από τους πλέον στενούς συνεργάτες του και θεωρείται απίθανη η απομάκρυνσή του... Έτσι μάλλον η κόντρες θα έχουν και συνέχεια.
Και μέτωπο εναντίον Ευθυμίου-Αρσένη
Ο υφυπουργός προέβη σε δηλώσεις περί υπέρογκων αμοιβών στη διοίκηση του Οργανισμού Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης την περίοδο 1997-2003 βάζοντας στο στόχαστρο τους τότε υπουργούς Αρσένη και Ευθυμίου.
Ο Υφυπουργός ενώ ο ΟΕΕΚ είναι στην αρμοδιότητα της Υπουργού ουσιαστικά την παρέκαμψε και ζήτησε παρέμβαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Ωστόσο ο σχετικός φάκελος είχε σταλεί από τον Π. Ευθυμίου στον εισαγγελέα, ενώ και η κ. Διαμαντοπούλου ζήτησε έρευνα ως το 2008.
Η νέα αυτή ... πρωτοβουλία του κ. Πανάρετου αποτέλεσε μια ακόμα σταγόνα στο ήδη γεμάτο ποτήρι.

Στη Βουλή κατασκηνώνουν αναπληρωτές και ωρομίσθιοι

Eξω από τη Βουλή θα κατασκηνώσουν από αύριο οι αναπληρωτές και ωρομίσθιοι , με απόφαση που έλαβαν σήμερα δύο συνδικαλιστικά τους όργανα το ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ και η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ, αντιδρώντας στο πολυνομοσχέδιο για την παιδεία.
Υπενθυμίζεται ότι το τρίτο Σωματείο η Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών και Ωρομισθίων κινείται σε διαφορετική
κατεύθυνση καθώς χαρακτήρισε θετική τη συνάντηση με την υπουργό Παιδείας , την περασμένη Παρασκευή
ΑΠΟΦΑΣΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ
ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ – ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ – ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ 18/4/10
Τρίτη 20/4, στις 6.30μμ, κατασκηνώνουμε στη Βουλή (Σύνταγμα), δημιουργώντας κατασκήνωση – κέντρο αγώνα ενάντια στα νέα μέτρα – πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας
Τετάρτη 21/4, στις 7μμ, ανοιχτή εκδήλωση – συζήτηση για το πολυνομοσχέδιο στην «κατασκήνωση» στη Βουλή – καίμε τα πτυχία που μας τα αχρηστεύουν.
Πέμπτη 22/4, όλοι στην απεργία και στις συγκεντρώσεις
Νέα Συνέλευση την Κυριακή 25/4, στις 6μμ, στα γραφεία της ΔΟΕ (Ξενοφώντος 15Α, Σύνταγμα)
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
www.oromisthioi.gr - 6970139038
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
esos.gr

ΕΚΤΑΚΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ

Σήμερα 20 Απριλίου, θα πραγματοποιηθεί έκτακτη Γ.Σ στο αμφιθέατρο του Μουσικού σχολείου με θέμα:
"Συζήτηση ενημέρωση πάνω στις επιπτώσεις τωνμέτρων του Προγράμματος Σταθερότητας, του πολυνομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας και του Ασφαλιστικού. Κινητοποιήσεις."

20 Απριλίου 2010
ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ 8:30μμ

Πέμπτη 15 Απριλίου 2010

ΤΟ Δ.Σ ΤΗΣ ΕΛΜΕΖ ΣΤΙΣ 13/4/2010...

Συζητήθηκε το θέμα των επικείμενων απεργιών με βάση τις εισηγήσεις της ΑΔΕΔΥ και του ΠΑΜΕ. Η πλειοψηφία τάχθηκε υπέρ της επανεξέτασης όλων των εισηγήσεων, μετά και την συνάντηση των ΟΛΜΕ - ΔΟΕ στις 14/4/2010 και σε συνέχεια των εξαγγελιών της Υπουργού για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση.

Χρηματοδότηση της αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας

Το Υπουργείο Παιδείας, μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και με τη συγχρηματοδότηση του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου (ΕΚΤ) χρηματοδοτεί έργο για το σχεδιασμό και την εφαρμογή προγράμματος αυτο-αξιολόγησης σχολικών μονάδων.
Στο πλαίσιο του προγράμματος αυτού, με τη συμμετοχή όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας και με συστηματική επιστημονική υποστήριξη, θα εφαρμοσθεί μία διαδικασία αυτο-αξιολόγησης σε σχολικές μονάδες. Μέσω της διαδικασίας αυτής θα εντοπιστούν και θα δοθεί έτσι η δυνατότητα να αντιμετωπισθούν τυχόν ουσιαστικά προβλήματα στη λειτουργία του αλλά και θα αναδειχθούν οι καλές πρακτικές.Στην αυτό-αξιολόγηση η σχολική κοινότητα θα αξιολογεί όλα τα αλληλεξαρτώμενα στοιχεία που συνιστούν την εκπαιδευτική διαδικασία: εκπαιδευτικούς, υποδομές, εξοπλισμό, μορφή και περιεχόμενο της σχολικής γνώσης, μεθοδολογία διδασκαλίας, οργανωτικές και διοικητικές δομές, προγράμματα σπουδών, επιμορφωτικές παρεμβάσεις, κουλτούρα ενδοσχολικών σχέσεων κ.λ.π. H αυτο-αξιολόγηση στη Σχολική Μονάδα θα είναι μία διαδικασία που θα κινητοποιεί όλους τους παράγοντες του σχολείου, θα τους εμπλέκει σε κοινά αποφασισμένες δράσεις, θα τους δεσμεύει απέναντι στους προαποφασισμένους από τους ίδιους σχεδιασμούς, και θα συγκεκριμενοποιεί τις ανάγκες για επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και των στελεχών, αναδεικνύοντας τη σχολική μονάδα σε ισχυρό φορέα λόγου και δράσης.

Τετάρτη 14 Απριλίου 2010

Οι 20 αλλαγές που προβλέπει το πολυνομοσχέδιο για τα Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια , Πανεπιστήμια και ΤΕΙ

Α. Αναβάθμιση του εργασιακού βίου των εκπαιδευτικών και της αξίας του εκπαιδευτικού έργου.
Καθιερώνεται Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Κατάρτισης ως αναγκαία προϋπόθεση για την είσοδο στην εκπαίδευση.
Όλοι οι διορισμοί μόνον μέσω ΑΣΕΠ. Οι εκπαιδευτικοί που θα προσλαμβάνονται από το σχολικό έτος 2012 - 2013 σε όλα τα σχολεία και τις δομές εκπαίδευσης θα είναι αποκλειστικά και μόνον επιτυχόντες σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
Τέλος στα περίπλοκα και αδιαφανή κριτήρια. Οι πίνακες προϋπηρεσίας κλείνουν οριστικά στις 30.6.2010. Ακολουθεί μεταβατική διετής περίοδος η οποία κατοχυρώνει τα ώριμα δικαιώματα.
Ειδικό βάρος στην παιδαγωγική και τη γενική παιδεία. Αναμορφώνεται πλήρως το περιεχόμενο και η διαδικασία των εξετάσεων ΑΣΕΠ, οι οποίες θα διεξάγονται ανά διετία.
Θεσπίζεται για πρώτη φορά ελάχιστος χρόνος παραμονής των εκπαιδευτικών στον τόπο πρώτου διορισμού και είναι τα 3 έτη.
Εισάγεται ο θεσμός του «δόκιμου εκπαιδευτικού». Ο νεοδιόριστος μόνιμος εκπαιδευτικός παραμένει επί δυο έτη ως «δόκιμος εκπαιδευτικός».
Καθιερώνεται ο θεσμός του Μέντορα του νεοδιοριζόμενου εκπαιδευτικού.
Τριμελής επιτροπή εισηγείται την παραμονή στην εκπαίδευση ή την μετάταξή του στη διοίκηση του δόκιμου εκπαιδευτικού. Θα γίνεται αξιολόγηση από τον Δ/ντη της σχολικής μονάδας, τον Μέντορα και τον Σχολικό Σύμβουλο.
Από το «χύμα» χαρτί στην ενιαία ηλεκτρονική διαδικασία προσδιορισμού κενών οργανικών θέσεων και λειτουργικών αναγκών σε επίπεδο σχολικής μονάδας.
Από τους πίνακες επιτυχόντων του ΑΣΕΠ κάθε πρόσληψη για αναπλήρωση ή αντιμετώπιση των κενών, με βάση τη σειρά των ενδιαφερομένων.
Μειώνεται δραστικά ο αριθμός των ωρομίσθιων εκπαιδευτικών με στόχο την κατάργηση της ωρομισθίας.
Καμία μετάθεση ή απόσπαση δεν θα γίνεται, αν αφήνει κενό που δεν αναπληρώνεται. Η ηλεκτρονική καταγραφή τους θα επιτρέπει την πλήρη διαφάνεια και προσβασιμότητα στο διαδίκτυο.
Για πρώτη φορά ο ορισμός των μελών των Συμβουλίων επιλογής στελεχών γίνεται υπερκομματικός μέσω της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων.
Καθιερώνεται πιστοποιητικό διοικητικής ή καθοδηγητικής επάρκειας, ύστερα από επιμόρφωση και εξετάσεις για την επιλογή στελεχών διοίκησης της εκπαίδευσης.
Θεσπίζεται για πρώτη φορά συγκροτημένη διαδικασία διοικητικής και παιδαγωγικής – διδακτικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας. Ετήσια έκθεση δημοσιεύεται στο διαδίκτυο. Ετήσια λογοδοσία στη σχολική κοινότητα και τους γονείς.

To πολυνομοσχέδιο και για την παιδεία ...

Δείτε όλο το πολυνομοσχέδιο για την παιδεία...esos http://www.esos.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=7401:to-&catid=360:2009-12-02-07-05-40&Itemid=1083##

Απεργία στις πανελλαδικές προετοιμάζει η ΟΛΜΕ

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ που συνεδρίασε εκτάκτως σήμερα διέκοψε για την Πέμπτη , αμέσως μετά την προγραμματισμένη συνάντηση με την υπ. Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου . Στη συνεδρίαση συζητήθηκε το εξής πλαίσιο κινητοποιήσεων:
  • 24ωρη προειδοποιητική απεργία στις αρχές Μαίου , η οποία θα αποφασιστεί ή θα απορριφθεί από τη Γενική Συνέλευση των προέδρων στις 29 Απριλίου.
  • Αμέσως μετά Γενικές Συνελεύσεις του κλάδου για κλιμάκωση των απεργιακών κινητοποιήσεων μέσα στις πανελλαδικές εξετάσεις.

ΒΑΣΕΙΣ ΜΕΤΑΘΕΣΕΩΝ 2010

ΒΑΣΕΙΣ ΜΕΤΑΘΕΣΕΩΝ 2010.....περισσότερα στο http://www.dakeme.gr/Nea/metatethentes_d_e__2010_100331.xls

ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ 2010

ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ Δ.Ε 2010...Αναλυτικά στο site της ΔΑΚΕΜΕ...http://www.dakeme.gr/Nea/metatethentes_d_e__2010_100331.xls