Κυριακή 2 Μαΐου 2010

Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ Δ.Α.Κ.Ε Δ.Ε ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ

Το «πολυνομοσχέδιο» που παρουσίασε η πολιτική ηγεσία του Υπ. Παιδείας φανερώνει την άγνοια που τη διακρίνει σε σχέση με τα πολύπλοκα προβλήματα που ταλανίζουν τη δημόσια εκπαίδευση. Επιπροσθέτως η σπουδή της να προχωρήσει στην κατάθεση ενός τόσο κρίσιμου νομοσχεδίου, χωρίς να έχει προηγηθεί ο παραμικρός διάλογος με την ΟΛΜΕ, δείχνει ότι κινείται με καθαρά πολιτικούς όρους, ακολουθώντας το κυβερνητικό δόγμα «Σοκ και δέος» και αδιαφορεί για τις κρίσιμες εκπαιδευτικές παραμέτρους.
Η κυρία Υπουργός επιδιώκει να εκμεταλλευτεί το δικαιολογημένο μούδιασμα της ελληνικής κοινωνίας εξ’ αιτίας των εξελίξεων στην οικονομία και να περάσει παράλογες διατάξεις στο χώρο της εκπαίδευσης, ευελπιστώντας ότι ο εκπαιδευτικός κόσμος είναι δύσκολο να αντιδράσει.
Διακατεχόμενη από το φανατισμό του νεοφώτιστου η κυρία Υπουργός πιστεύει ότι η επί δύο χρόνια ενασχόληση της με τα ζητήματα της εκπαίδευσης ως επικεφαλής του Τομέα Παιδείας του ΠΑΣΟΚ της δίδουν το δικαίωμα να πιστεύει ότι γνωρίζει σε βάθος τα ζητήματα της δημόσιας εκπαίδευσης και να παραμερίζει κάθε άποψη που έρχεται σε αντίθεση με τη δική της.
Προκλητική είναι επίσης, η εκβιαστική τακτική της να προχωρήσει στην ανατροπή των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών τις παραμονές της έναρξης των Πανελλαδικών Εξετάσεων.
Ποντάροντας στην αποδεδειγμένη ευαισθησία των εκπαιδευτικών για τους μαθητές τους και πιστεύοντας βαθύτατα τη διχαστική τακτική που ακολουθεί το ΠΑΣΟΚ περί ενεργοποίησης του λεγόμενου κοινωνικού αυτοματισμού, τακτική που στρέφει τη μία κοινωνική ομάδα ενάντια στην άλλη, συνεπικουρούμενη δε από δημοσιογραφικά παπαγαλάκια, πίστεψε η κυρία Διαμαντοπούλου ότι τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για να πλήξει τον εκπαιδευτικό κόσμο.
Ευθύνη του εκπαιδευτικού κόσμου είναι η τεκμηρίωση της θέσης του κλάδου ότι οι επιχειρούμενες ρυθμίσεις είναι πρόχειρες, αποσπασματικές και κινούνται προς λάθος κατεύθυνση.

Ειδικότερα:
1. Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Επάρκειας:
Το Υπουργείο Παιδείας θεωρεί απαραίτητη την κατοχή ενός Πιστοποιητικού που θα καταδεικνύει ότι ο υποψήφιος εκπαιδευτικός έχει αποδεδειγμένα παιδαγωγική κατάρτιση. Αυτό θα επιτυγχάνεται είτε με παρακολούθηση μαθημάτων παιδαγωγικής κατεύθυνσης μέσα στο πανεπιστήμιο και πριν ο φοιτητής αποκτήσει το βασικό τίτλο, είτε με τη δημιουργία 6μηνων ή ετήσιων προγραμμάτων από τα ΑΕΙ που θα απευθύνονται σε πτυχιούχους.
Η εν λόγω ρύθμιση δεν προβλέπει
1. Τους χιλιάδες πτυχιούχους που θα κινηθούν για την απόκτηση του εν λόγω πιστοποιητικού, αφού υπάρχουν 100.000 άνεργοι, πτυχιούχοι καθηγητικών σχολών που επιθυμούν να εργαστούν στη δημόσια εκπαίδευση
2. Την παντελή έλλειψη προετοιμασίας των ΑΕΙ, για να δημιουργήσουν τα παιδαγωγικά προγράμματα για τους ήδη πτυχιούχους. Είναι λογικό τα ΑΕΙ να ασχοληθούν με την παιδαγωγική κατάρτιση πρώτα των εν ενεργεία φοιτητών τους
3. Ακόμα και αν τα ΑΕΙ κινηθούν ταχύτατα για τη δημιουργία Παιδαγωγικών Προγραμμάτων για τους ήδη πτυχιούχους, στα δύο χρόνια της μεταβατικής περιόδου μέχρι τον επόμενο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για την πρόσληψη εκπαιδευτικών, πολλές χιλιάδες εκπαιδευτικοί δε θα προλάβουν να αποκτήσουν το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Επάρκειας και θα αποκλειστούν από το διαγωνισμό
4. Το σπουδαιότερο είναι ότι χιλιάδες εκπαιδευτικοί σε παραγωγική ηλικία ήδη εργάζονται (αναπληρωτές, ωρομίσθιοι, εργαζόμενοι στην ιδιωτική εκπαίδευση αλλά και σε φροντιστήρια), έχουν δε αυξημένες οικογενειακές υποχρεώσεις. Πέραν της ακύρωσης της παιδαγωγικής εμπειρίας που έχουν στην πράξη αυτοί οι εκπαιδευτικοί, με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις υποχρεώνονται να εγκαταλείψουν την εργασία τους, για να παρακολουθήσουν τα 6μηνα ή ετήσια αυτά προγράμματα. Αυτό είναι αδύνατον για βιοποριστικούς λόγους, αφού πρέπει να συντηρήσουν τις οικογένειες τους.
ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΛΟΓΟ Η ΟΛΜΕ ΠΡΟΤΕΙΝΕ ΤΟ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΝΑ ΙΣΧΥΣΕΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΦΟΙΤΗΤΕΣ.
Για τους υπόλοιπους προτείνουμε εισαγωγική επιμόρφωση και ετήσια επιμόρφωση με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα τους, αφού διοριστούν.

2. Νέο σύστημα πρόσληψης
Το Υπουργείο Παιδείας επιδιώκει την πρόσληψη των εκπαιδευτικών αποκλειστικά από αυτούς που επιτυγχάνουν στον ΑΣΕΠ. Προχωρά στην κατάργηση του υφιστάμενου συστήματος διορισμού, παρά το γεγονός ότι με την εφαρμογή του επικράτησε μία ισορροπία και εξαφανίστηκαν οι εντάσεις του παρελθόντος. Το Υπουργείο Παιδείας αδιαφορεί και για την άποψη των Εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών (ΟΛΜΕ- ΔΟΕ). Η ΟΛΜΕ υποστηρίζει ότι η οποιαδήποτε μεταβολή θα πρέπει να γίνει, αφού διοριστούν οι εγγεγραμμένοι στον Πίνακα Προϋπηρεσίας του 40%, ενώ η ΔΟΕ δε δέχεται καμία αλλαγή στο υφιστάμενο σύστημα διορισμών (60% ΑΣΕΠ- 40% προϋπηρεσία). Το Υπουργείο Παιδείας προκειμένου να στηρίξει τις απόψεις του καταθέτει τις κάτωθι ανακρίβειες.
Α. Θα υπάρξει μεταβατική περίοδος δύο ετών στην οποία όσοι έχουν θεμελιώσει ισχυρή προσδοκία διορισμού λόγω της προϋπηρεσίας θα διοριστούν. Η Αλήθεια είναι ότι ελάχιστοι εκπαιδευτικοί θα διοριστούν με την προϋπηρεσία τους λόγω της δραστικής μείωσης μονίμων εκπαιδευτικών εξ’ αιτίας της εφαρμογής του ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑΣ- ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (ΠΣΑ).
Συγκεκριμένα: Οι επιτυχόντες του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ που επρόκειτο να διοριστούν το Σεπτέμβριο 2010 θα διοριστούν μέχρι και το Σεπτέμβριο 2012 (20%-2010, 20%-2011, 20%-2012). Η μεταβατική περίοδος για τους εγγεγραμμένους στον Πίνακα Προϋπηρεσίας είναι διετής και όχι τριετής. Άρα από αυτόν τον πίνακα θα διοριστούν (13%- το 2010 και το 13% το 2011). Συνεπώς η μεταβατική περίοδος είναι μικρότερη του ενός έτους (40%των προβλεπόμενων για το 2010 διορισμών).
Β. Θα διοριστούν όλοι οι έχοντες 30 μήνες προϋπηρεσίας που είναι εγγεγραμμένοι στον υποπίνακα του 30μηνου και σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο πρέπει να διοριστούν μέχρι το 2012. Η Αλήθεια είναι ότι όλοι οι έχοντες 30 μήνες προϋπηρεσία και σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο πρέπει να διοριστούν, θα διοριστούν από τον πίνακα του 30μηνου μέχρι το 2014 εφόσον υπάρχουν εκπαιδευτικές ανάγκες Η Υπουργός Παιδείας στη συνάντηση της με την ΟΛΜΕ ξεκαθάρισε ότι δε μπορούν να διοριστούν όλοι οι συνάδελφοι του κλάδου ΠΕ11 Γυμναστών γιατί είναι πολλοί.
Γ. Με το ισχύον σύστημα μόνο το 38% προσλαμβάνεται με το ΑΣΕΠ, ενώ το 62% από πίνακες και πολύπλοκα κριτήρια. Η Αλήθεια είναι ότι το Υπουργείο Παιδείας σκοπίμως αποσιωπά τον υποπίνακα προϋπηρεσίας των εχόντων 24 μήνες προϋπηρεσία και τουλάχιστον μία κατάληψη της βαθμολογικής βάσης στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Οι εκπαιδευτικοί αυτής της κατηγορίας ανέρχονται σε 11149.
Δ. Οι έχοντες προϋπηρεσία εκπαιδευτικοί την απέκτησαν με αδιαφανείς διαδικασίες. Η Αλήθεια είναι ότι σύμφωνα με στοιχεία που το ίδιο το Υπουργείο έχει δώσει έχουμε:
• 11149 εκπαιδευτικούς που έχουν αποκτήσει προϋπηρεσία ως αναπληρωτές κατόπιν επιτυχίας τους στον ΑΣΕΠ (επιτυχόντες)
• 1255 εκπαιδευτικούς που έχουν αποκτήσει προϋπηρεσία σύμφωνα με το υφιστάμενο νομικά πλαίσιο ως τρίτεκνοι (20% επί των προσλήψεων αναπληρωτών)
• 1118 εκπαιδευτικούς που έχουν αποκτήσει προϋπηρεσία σε ειδικότητες που δεν εξετάζονται από το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ (εργαστηριακοί- ΤΕ και ΔΕ)
• 1245 εμπειροτέχνες μουσικούς παραδοσιακών οργάνων στα Μουσικά Σχολεία (δεν υπάρχουν διπλώματα για τα παραδοσιακά όργανα)
• Εκπαιδευτικοί που έχουν εργαστεί ως αναπληρωτές στα ειδικά σχολεία λόγω της κατοχής τους πιστοποιητικών από διάφορα σεμινάρια, αφού με ευθύνη της πολιτείας δεν υπάρχει θεσμοθετημένη επιμόρφωση στην Ειδική Αγωγή.
• Εκπαιδευτικοί ΠΕ11 γυμναστές – προπονητές που έχουν εργαστεί ως αναπληρωτές στα ΤΑΔ .
Ε. Οι μετέχοντες στους κλειδωμένους πίνακες που δε θα έχουν διοριστεί και διαθέτουν προϋπηρεσία άνω των 24 μηνών εντάσσονται στους πίνακες επιτυχόντων ΑΣΕΠ με βαθμολογία 50 δηλαδή πριμοδοτούνται με χαμηλότερη βάση στους δύο προσεχείς διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ. Η Αλήθεια είναι ότι πρόκειται για δώρο άδωρο, αφού όχι μόνο δεν πρόκειται να διοριστούν ως μόνιμοι, αλλά δεν πρόκειται να διοριστούν ούτε ως αναπληρωτές. Για να διοριστούν θα πρέπει να υπάρξει καθολική αποτυχία όλων των υποψηφίων. Από τους 7 προηγούμενους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ μόνο στον πρώτο καταγράφηκε αυτή η αποτύπωση και μόνο στην ειδικότητα των ΠΕ04 Φυσικών.

3. Τριετής παραμονή των νεοδιόριστων στην πρώτη τοποθέτηση
Θεωρητικά η πολυετής παραμονή των εκπαιδευτικών στο ίδιο σχολικό περιβάλλον βοηθά την εκπαιδευτική διαδικασία. Αυτή όμως η σκέψη είναι ατυχής όσον αφορά τους νεοδιόριστους. Συνήθως, οι περιοχές διορισμού είναι οι παραμεθόριες ή δυσπρόσιτες περιοχές. Σε μια περίοδο που η κυβέρνηση εφαρμόζει την πιο ληστρική επιδρομή στο εισόδημα του εκπαιδευτικού, ο νεοδιόριστος που αποχωρίζεται την οικογένεια του (γυναίκα- παιδιά) επί τριετία αποδεδειγμένα δε μπορεί να αποδώσει τα αναμενόμενα. Άλλη θα έπρεπε να είναι η αντιμετώπιση για να αποκτήσουν τα σχολεία των «μειονεκτικών» περιοχών μόνιμο προσωπικό, π.χ. οικονομικά κίνητρα, κατά προτεραιότητα επιλογή στα προπτυχιακά ή μεταπτυχιακά προγράμματα του ΕΑΠ (Ανοιχτό Πανεπιστήμιο), υποχρεωτική για το κράτος τοποθέτηση ζεύγους εκπαιδευτικών στην ίδια περιοχή (τη δυσμενέστερη των δύο) κ.α. Ο εκπαιδευτικός πρέπει να είναι κατά το δυνατόν απαλλαγμένος από προσωπικά προβλήματα για να αποδώσει.

4. Διετής παραμονή των μετατιθέντων
Θεσμοθετείται η υποχρεωτική παραμονή των εκπαιδευτικών για 2 χρόνια στην οργανική θέση μετάθεσης

5. Ωρομίσθιοι- Αναπληρωτές με μειωμένο ωράριο
Αποτελεί ψέμα ότι περιορίζονται δραστικά οι ωρομίσθιοι με την εισαγωγή της εργασιακής σχέσης του αναπληρωτή μειωμένου ωραρίου (κάτω των 16 ωρών διδασκαλίας). Η Αλήθεια είναι ότι η μετατροπή του ωρομισθίου σε αναπληρωτή μειωμένου ωραρίου μικρά οφέλη προσφέρει στον εργαζόμενο (πληρώνεται τις αργίες). Η υποχρεωτική όμως εκτέλεση 5 ωρών υπερωρίας από τους μονίμους (έναντι εξευτελιστικού τιμήματος) και η γενίκευση της υποχρέωσης αυτής των μονίμων μπορεί να εξοβελίσει πλήρως τους συμβασιούχους, συμπιέζοντας ταυτόχρονα το εργασιακό κόστος, σε βάρος της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
Σε κάθε περίπτωση ο αναπληρωτής εκπαιδευτικός δεν έχει κανένα κίνητρο- πέραν ίσως της προσωρινής απασχόλησης του- για να πάει να εργαστεί σε παραμεθόριες και δυσπρόσιτες περιοχές, αφού η προϋπηρεσία του δε θα παίζει σημαντικό ρόλο για την πρόσληψη του ως μονίμου(θα πριμοδοτείται ελαχιστότατα).

6. Συνθήκες Διδασκαλίας
Ψέμα: Πρώτα ο μαθητής
Αλήθεια:
• 30 μαθητές ανά τμήμα
• Έμμεση αύξηση του διδακτικού ωραρίου του εκπαιδευτικού κατά 5 ώρες με αποτέλεσμα την πτώση της ποιότητας της διδασκαλίας
• 3ετή παραμονή του νεοδιόριστου στις δυσπρόσιτες-ακριτικές περιοχές
• Παραμένει η δεύτερη ανάθεση μαθημάτων που υποχρεώνει τον εκπαιδευτικό να διδάξει μαθήματα, τα οποία δεν έχει διδαχτεί στο Πανεπιστήμιο, ή τα έχει διδαχθεί πλημμελώς. Το αστείο είναι ότι για την επίδοση του και σε αυτά τα μαθήματα θα αξιολογηθεί.
• Συγχωνεύσεις και Καταργήσεις Σχολικών Μονάδων στα πλαίσια της αποκέντρωσης Καλλικράτη

7. Αξιολόγηση νεοδιόριστων εκπαιδευτικών
Με τις προτεινόμενες διατάξεις το Υπουργείο Παιδείας εισάγει την αξιολόγηση του νεοδιόριστου εκπαιδευτικού. Ο νέος εκπαιδευτικός μέσα σε μία τριετία θα πρέπει:
• Να έχει δώσει εξετάσεις για να επιλεγεί σε ένα πρόγραμμα παιδαγωγικής επιμόρφωσης, αλλά και για να αποκτήσει το σχετικό τίτλο προκειμένου να έχει δικαίωμα συμμετοχής στο ΑΣΕΠ
• Να δώσει εξετάσεις στο ΑΣΕΠ για να κριθεί επιτυχών και να διοριστεί στη Δημόσια Εκπαίδευση
• Με το τέλος της διετίας να κριθεί από τριμελή επιτροπή (Σχολικός Σύμβουλος, Διευθυντής Σχολείου, Μέντορας). Εάν κριθεί αρνητικά, απολύεται ή υποχρεώνεται σε μετάταξη ως διοικητικός υπάλληλος. Πρόκειται για μία ρύθμιση που διακατέχεται από έντονη εκδικητική διάθεση, αφού ο υπό κρίση εκπαιδευτικός υποχρεώνεται στην ουσία σε αλλαγή επαγγέλματος άμεσα και χωρίς να έχει την ευκαιρία επαναξιολόγησης. Και μάλιστα η ρύθμιση αυτή γίνεται για εκπαιδευτικό που έχει αξιολογηθεί ήδη δύο φορές (Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Επάρκειας, διαγωνισμός ΑΣΕΠ).

Επίσης, η πρόβλεψη της θέσης του Αξιολογητή-Μέντορα μόνο προβλήματα θα δημιουργήσει. Είναι κοινό μυστικό μεταξύ των εκπαιδευτικών της ίδιας ειδικότητας συχνά δημιουργούνται εντάσεις σχετικές με τον τρόπο που αντιλαμβάνεται ο καθένας την εκπαιδευτική διαδικασία, την ανάθεση μαθημάτων, κ.α. Είναι προφανές ότι η πρόβλεψη του Μέντορα μπορεί να γίνει αντικείμενο εκμετάλλευσης από τον έχοντα τη θέση σε σχέση με τους υπολοίπους εκπαιδευτικούς της ιδίας ειδικότητας. Η υιοθέτηση του θεσμού του Μέντορα κάνει ακόμα πιο υποκειμενική την αξιολόγηση, αφού οι εντάσεις του σχολικού περιβάλλοντος μπορεί να αποτυπωθούν στην κρίση του και επιπροσθέτως ο κάθε νεοδιόριστος έχει διαφορετικό Μέντορα.

8. Επιλογές Στελεχών Εκπαίδευσης
Είναι τραγικό, σε μία εποχή που το Δημόσιο και οι δημόσιοι υπάλληλοι στοχοποιούνται ως υπεύθυνοι για την οικονομική κρίση και για την αναποτελεσματικότητα του Δημοσίου, η κυβέρνηση να ψηφίζει νόμο που οξύνει τα προβλήματα, ενισχύει τον κομματισμό, τις πελατειακές σχέσεις, την αδιαφάνεια και την υποβάθμιση των δημόσιων υπηρεσιών. Στην εκπαίδευση, συγκεκριμένα:
• Διακόπτεται η θητεία των Υπηρεσιακών Συμβουλίων, ενώ αλλάζει παράλληλα και η σύνθεσή τους για δεύτερη φορά. Στα 2 μέλη μπορεί να είναι οποιοσδήποτε εκπαιδευτικός με βαθμό Α, με προηγούμενη εμπειρία σε θέσεις στελεχών εκπαίδευσης, προκειμένου να αποκτήσει το Υπουργείο Παιδείας τον πλήρη έλεγχό τους.
• Καταργείται παράνομα η θητεία των Στελεχών της εκπαίδευσης ενώ η επιλογή των νέων δεν απαιτεί το Πιστοποιητικό Διοικητικής Επάρκειας το οποίο θα προσφερθεί ως δώρο στους κομματικά επιλεγέντες για τις επόμενες κρίσεις

9. Αξιολόγηση Σχολικής Μονάδας
Σε συνδυασμό με τον κομματικό στραγγαλισμό της διοίκησης της εκπαίδευσης προχωρά στη τρομοκράτηση και χειραγώγηση των εκπαιδευτικών. Θεσμοθετείται η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου «σε πρώτη φάση ως εσωτερική διαδικασία», που συνδέεται με την υλικοτεχνική υποδομή, την εξεύρεση πόρων από το ίδιο το σχολείο, τις επιδόσεις των μαθητών κ.λπ., Προωθείται η καθιέρωση της δημοσιοποίησης των αποτελεσμάτων της «αξιολόγησης» κάθε σχολείου, με συνέπεια να ανοίγει ο δρόμος για μια διαδικασία «διαπόμπευσης» σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών. Ανάλογες πρακτικές σε άλλες χώρες συνέβαλαν στη διεύρυνση των μορφωτικών ανισοτήτων και στη δημιουργία σχολείων διαφορετικών ταχυτήτων. Απειλούνται επίσης (από την κ. Υπουργό) με απαλλαγή από τα καθήκοντά τους όσα στελέχη επιδείξουν επιείκεια κατά την εφαρμογή της αξιολόγησης


10. Αποσπάσεις – Μετατάξεις Εκπαιδευτικών
Με την ανάληψη των καθηκόντων της η Υπουργός Παιδείας κα Διαμαντοπούλου μίλησε για όργιο αποσπάσεων εκπαιδευτικών στην Κεντρική Υπηρεσία, στις Περιφερειακές Δομές και στους Οργανισμούς. Στοχοποίησε ιδιαίτερα τους αποσπασθέντες εκπαιδευτικούς μιλώντας για εκπαιδευτικούς που έχουν «βύσματα και κονέ». Υποσχέθηκε ότι οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί στο μέλλον θα περιοριστούν κατά 50% και θα παίρνουν πλέον τις μονάδες τοποθέτησης (μόρια) της περιοχής που έχουν αποσπαστεί. Αποσιώπησε το γεγονός ότι επί σειρά ετών το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων δεν έκανε διαγωνισμούς για την πρόσληψη διοικητικών υπαλλήλων και για τις ανάγκες του αποσπούσε εκπαιδευτικούς. Ο τελευταίος μεγάλος διαγωνισμός για την πρόσληψη διοικητικών υπαλλήλων στην Κεντρική Υπηρεσία έγινε το 1993 (δηλαδή πριν 17 χρόνια). Το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας, με την απόσπαση εκπαιδευτικών σε διοικητικές θέσεις, αποκτούσε σύντομα τους υπαλλήλους που χρειαζόταν, χωρίς να εγκλωβίζεται στις χρονοβόρες διαδικασίες του ΑΣΕΠ και συχνά με αυτόν τον τρόπο προσπερνούσε τις περιοριστικές διατάξεις περί μείωσης των δημοσίων υπαλλήλων, αφού κατά κανόνα εξαιρούνταν οι προσλήψεις εκπαιδευτικού προσωπικού και έτσι είχε τη δυνατότητα να προσλάβει, όσους εκπαιδευτικούς επιθυμούσε.

Δεν πέρασαν παρά ελάχιστοι μήνες και η κυρία Υπουργός αυτοδιαψεύστηκε.
• Προχωρά στην εθελοντική μετάταξη εκπαιδευτικών σε διοικητικές θέσεις για να καλύψει τα τεράστια κενά σε διοικητικό προσωπικό και ταυτόχρονα να φαίνεται συνεπής στην κυβερνητική πολιτική περί αναστολής προσλήψεων τη φετινή χρονιά. Με αυτόν τον τρόπο, όμως, θα ανοίξουν μερικές εκατοντάδες κενά στη Δημόσια Εκπαίδευση. Δεν είμαστε αντίθετοι στην εθελοντική μετάταξη. Επισημαίνουμε την ασυνέπεια λόγων και πράξεων της κυρίας Υπουργού. Οι έχοντες «βύσματα και κονέ» της προηγούμενης περιόδου καλούνται να μεταταχτούν εθελοντικά και μάλιστα θα έχουν προτεραιότητα με δεδομένη την πρότερη διοικητική τους εμπειρία.
• Οι εκπαιδευτικοί που θα αποσπαστούν στην Κεντρική Υπηρεσία, στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, στις Διευθύνσεις και τα Γραφεία Εκπαίδευσης θα λαμβάνουν τις μονάδες τοποθέτησης (μόρια) της περιοχής απόσπασης συν 2. Η προσθήκη κρίθηκε προφανώς αναγκαία γιατί αντελήφθη η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου ότι διαφορετικά θα υπάρξει απροθυμία των εκπαιδευτικών να αποσπαστούν εκεί. Και σε αυτήν την περίπτωση οι προφορικές εξαγγελίες της Υπουργού περί μη πριμοδότησης των αποσπασμένων υπαλλήλων με τα μόρια της οργανικής τους θέσης εν μέρει ακυρώθηκαν.
Παράλληλα εκδικείται όσους αποσπάστηκαν πέρυσι για πρώτη φορά Οι συνάδελφοι αυτοί επέλεξαν, πέρυσι, να αιτηθούν την απόσπασή τους στους παραπάνω φορείς, στηριζόμενοι στην ισχύουσα εκείνη τη στιγμή νομοθεσία, που επέβαλε την τριετή παραμονή τους στην υπηρεσία απόσπασής τους. Συνεπώς οποιαδήποτε αιφνιδιαστική ανατροπή αυτού του όρου, σήμερα, θα δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα στον οικογενειακό, οικονομικό, κλπ σχεδιασμό τους.

11. Υποχρεωτικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών
Διευρύνεται το καθεστώς αβεβαιότητας και τρομοκρατίας των μόνιμων εκπαιδευτικών, καθώς οι θεωρούμενοι ως «πλεονάζοντες» εκπαιδευτικοί μπορούν πλέον χωρίς ΑΙΤΗΣΗ τους, να σταλούν σε οποιαδήποτε περιοχή της χώρας.


Ανακεφαλαιώνοντας, οι προτεινόμενες ρυθμίσεις κρίνονται πρόχειρες, αποσπασματικές και δεν απαντούν στις ανάγκες της εκπαίδευσης. Όσον δε αφορά το σύστημα διορισμού κρίνεται άδικο, αφού ακυρώνει ώριμες προσδοκίες εν ενεργεία εκπαιδευτικών (αναπληρωτών, ωρομισθίων) για μόνιμο διορισμό. Οδηγεί τους υποψηφίους εκπαιδευτικούς σε συνεχείς εξετάσεις. Δε δίνει κανένα κίνητρο για να πληρωθούν τα παραμεθόρια και δυσπρόσιτα σχολεία της χώρας από συμβασιούχους (στα οργανικά κενά που θα δημιουργηθούν). Επιπροσθέτως λειτουργεί εκδικητικά προς τους νεοδιόριστους, τους οποίους καθηλώνει επί τριετία στην πρώτη τους τοποθέτηση και τους επιβάλλει ένα σύστημα αξιολόγησης, που δεν έχει στόχο την βελτίωση του εκπαιδευτικού, αλλά έχει έντονη τιμωρητική διάθεση, αφού τυχόν αρνητική αξιολόγηση τούς οδηγεί αυτόματα εκτός εκπαίδευσης.
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας διακατέχεται από έντονο λαϊκισμό. Το σύνθημα «πρώτα ο μαθητής» είναι λαϊκίστικο, διότι είναι αδύνατον να επιτευχθεί η αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου, εάν δεν υπάρξει η απαραίτητη μέριμνα για όλους τους μετέχοντες στην εκπαιδευτική διαδικασία.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
• ΤΗΝ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ (ΚΥΡΙΩΣ ΤΗΣ Α ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΤΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΒΙΟ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ)
• ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΩΝ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΩΝ ΜΕ ΤΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΕΣ


Δ.Α.Κ.Ε. Δ.Ε.