Δευτέρα 27 Δεκεμβρίου 2010

Καταργήσεις-Συγχωνεύσεις σχολείων

Κυρία Υπουργέ,

Το Δ.Σ της ΟΛΜΕ πληροφορήθηκε από πολλές ΕΛΜΕ της χώρας ότι διεξάγονται άτυπες συνεννοήσεις μεταξύ των Περιφερειακών Διευθυντών και των Διευθυντών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με θέμα την κατάργηση-συγχώνευση σχολικών μονάδων.

Η συγκεκριμένη διαδικασία γίνεται εν κρυπτώ και με την απουσία των τοπικών κοινωνιών. Σας υπενθυμίζουμε ότι το υφιστάμενο νομικό καθεστώς προβλέπει τη συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας (Δημοτικές Επιτροπές Παιδείας, Νομαρχιακές Επιτροπές Παιδείας, Νομαρχιακό Συμβούλιο), όπου οι προαναφερθείσες επιτροπές της αυτοδιοίκησης έχουν γνωμοδοτικό ρόλο. Είναι γνωστό ότι με τη νέα διοικητική δομή της χώρας που προβλέπει ο «Καλλικράτης», οι Νομαρχιακές Επιτροπές Παιδείας καταργούνται από 01/01/2011, αφού δεν υφίσταται η νομαρχιακή αυτοδιοίκηση. Οι αρμοδιότητες που είχαν οι Νομαρχιακές Επιτροπές Παιδείας είναι άγνωστο εάν θα περάσουν στην περιφερειακή αυτοδιοίκηση, αφού εκκρεμούν δεκάδες προεδρικά διατάγματα και υπουργικές αποφάσεις, Ωστόσο οι Δημοτικές Επιτροπές Παιδείας υπάρχουν και δεν είναι δυνατόν να παρακαμφθούν.

Η ασάφεια αυτή δίνει τη δυνατότητα στους Περιφερειακούς Διευθυντές και στους Διευθυντές Εκπαίδευσης να παρακάμψουν τις τοπικές κοινωνίες και να αποφασίσουν με κριτήρια που δεν είναι βέβαιο ότι προάγουν την εκπαίδευση στις κοινωνίες αυτές.

Επειδή η Υφυπουργός Παιδείας κα Χριστοφιλοπούλου έχει δηλώσει επίσημα ότι οι καταργήσεις-συγχωνεύσεις των σχολικών μονάδων θα γίνουν με «παιδαγωγικά» κριτήρια, επανερχόμαστε για να σας υπενθυμίσουμε κάποια κριτήρια, που φαίνεται ότι αγνοούνται.



Ανώτατος αριθμός μαθητών ανά τμήμα το 25. Θεωρούμε ακατανόητο να μην έχει θεσμοθετηθεί το όριο των 25 μαθητών ανά τμήμα στη Β/βάθμια Εκπαίδευση (όπως ήδη ισχύει στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση). Για καθαρά παιδαγωγικούς λόγους απαιτούμε τα τμήματα των μαθημάτων κατεύθυνσης, να έχουν ανώτερο όριο τους 20 μαθητές. Είναι απολύτως λογικό ότι τα πανελληνίως εξεταζόμενα μαθήματα πρέπει να διδάσκονται σε ολιγομελή τμήματα, ώστε οι μαθητές να προετοιμάζονται για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις με τον καλύτερο τρόπο, αφού έτσι δίνεται η δυνατότητα στον εκπαιδευτικό να εντοπίσει ευκολότερα τυχόν αδυναμίες των υποψηφίων και να κάνει τις απαραίτητες διορθωτικές κινήσεις. Ο ανώτατος αριθμός των 20 μαθητών στο τμήμα θα πρέπει να τηρείται και στις σχολικές μονάδες της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Επίσης, απαιτούμε να θεσμοθετηθεί η αναλογία των 10 μαθητών ανά καθηγητή στα εργαστήρια σε όλους τους τύπους σχολείων όχι μόνο για λόγους παιδαγωγικούς αλλά και υγιεινής και ασφάλειας μαθητών και εκπαιδευτικών.
Η κατάργηση μιας σχολικής μονάδας έχει αρνητικές κοινωνικές συνέπειες. Με δεδομένο ότι αρκετοί από τους κατοίκους θα μετακινηθούν προκειμένου να προσφέρουν στα παιδιά τους την καλύτερη δυνατή μόρφωση, το αποτέλεσμα θα είναι ο μαρασμός των τοπικών κοινωνιών. . Στο πρόσφατο παρελθόν έχει καταγραφεί η ερήμωση χωριών, των οποίων τα σχολεία καταργήθηκαν. Παράλληλα, είναι μεγάλος ο κίνδυνος να αυξηθεί η σχολική διαρροή κατά τη διάρκεια της υποχρεωτικής εκπαίδευσης ιδίως για οικογένειες χαμηλού εισοδήματος που δεν θα έχουν δυνατότητα μετεγκατάστασης. Αυτό επιβεβαιώνουν και σχετικές επιστημονικές έρευνες.
Το «κόστος» για το μαθητή. Η συγχώνευση σχολείων θα έχει ως αποτέλεσμα «σπατάλη» χρόνου και ταλαιπωρία των μαθητών, οι οποίοι καθημερινά θα αναγκάζονται να διανύουν μεγάλες αποστάσεις μέχρι να φτάσουν στο σχολείο τους. Με καθαρά παιδαγωγικά κριτήρια θα πρέπει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να δείξει τον απαιτούμενο σεβασμό στο χρόνο των μαθητών, των πιο σκληρά εργαζομένων Ελλήνων, όπως έχουν δείξει οι σχετικές έρευνες. Η απώλεια χρόνου λόγω μετακίνησης θα επιβαρύνει περαιτέρω το ήδη βεβαρημένο πρόγραμμα των μαθητών και σαφέστατα θα επηρεάσει και τη σχολική τους επίδοση.
4. Λόγοι ασφαλείας που έχουν να κάνουν με τη σωματική ακεραιότητα των μαθητών. Δεν πρέπει να λησμονείτε το άθλιο οδικό δίκτυο της χώρας μας, ιδιαίτερα στις ορεινές περιοχές, καθώς και τις ειδικές κλιματολογικές συνθήκες που επικρατούν σε αυτές. Η καθημερινή αυτή ταλαιπωρία των μαθητών εγκυμονεί κινδύνους ατυχημάτων.
Δεν πρέπει να γίνει καμία συγχώνευση σχολικής μονάδας στις παραμεθόριες περιοχές γιατί εκτός των άλλων τα σχολεία στις μικρές αυτές κοινωνίες αποτελεί κοιτίδα πολιτισμού. Είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι με καταργήσεις-συγχωνεύσεις σχολείων, που έχουν έδρα παραμεθόριες, ορεινές και απομακρυσμένες περιοχές, καθώς και σχολικές μονάδες που εδρεύουν σε μικρά νησιά.
Το ελάχιστο όφελος από την εξοικονόμηση πόρων, που επιβάλλει την πολιτική των συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων. Έχουμε και στο παρελθόν επισημάνει το όργιο σπατάλης που έχει καταγραφεί τις περασμένες δεκαετίες στον τομέα της σχολικής μεταφοράς. Η διασπάθιση δημόσιου χρήματος στον τομέα αυτό, είναι εμφανής ακόμα και στους αδαείς περί τα εκπαιδευτικά. Και φυσικά γι’ αυτό δε φταίνε οι εκπαιδευτικοί. Είναι δεδομένο ότι με τη λογική που έχουν διάφοροι κρατικοί αξιωματούχοι, αλλά και παράγοντες της αυτοδιοίκησης, με την κατάργηση σχολικών μονάδων και τη συνακόλουθη μαζική μεταφορά χιλιάδων μαθητών όχι μόνο δε θα εξοικονομηθούν πόροι, αλλά αντίθετα το δημόσιο θα επιβαρυνθεί περαιτέρω και κάποιοι επιτήδειοι θα θησαυρίσουν.
Όσον αφορά τις σχολικές μονάδες στα μεγάλα πολεοδομικά συγκροτήματα της χώρας και πριν ληφθεί η οποιαδήποτε απόφαση, επιβάλλεται ένας σοβαρός σχεδιασμός, με τη συνεξέταση πολλών παραγόντων. Ο μαθητής δεν πρέπει να μετακινείται πεζός σε μεγάλη απόσταση από το σπίτι του, δεν πρέπει, εάν είναι εφικτό, να διασχίζει μεγάλες οδικές αρτηρίες, γιατί ελλοχεύει ο κίνδυνος τροχαίων ατυχημάτων και επιπροσθέτως πρέπει να συνεκτιμάται ότι η επικινδυνότητα του αστικού περιβάλλοντος για έναν ανήλικο είναι πολύ μεγαλύτερη σε σχέση με τις αγροτικές περιοχές. Σε κάθε περίπτωση το Δ.Σ της ΟΛΜΕ είναι αντίθετο με τη δημιουργία τεράστιων σχολικών συγκροτημάτων που θα αποτελούνται από πολυπληθή τμήματα (30 μαθητών), γιατί είναι βέβαιο ότι δεν είναι δυνατόν να επιτελέσουν οι εκπαιδευτικοί το έργο τους με αποτελεσματικότητα.


Το Δ.Σ της ΟΛΜΕ εκφράζει την εντονότατη ανησυχία του για τις επιχειρούμενες αλλαγές. Χωρίς να είναι αντίθετο σε διορθωτικές κινήσεις που αφορούν κάποιες ακραίες περιπτώσεις, που τυχόν υπάρχουν, διαφωνεί στην «λογική» που υπακούει στις επιταγές του Δ.Ν.Τ. και επιβάλλει ως πρώτιστο μέλημα όχι την ποιότητα στην εκπαίδευση, αλλά το «φθηνό σχολείο».

Διαφωνεί με την πολιτική του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο επιχειρεί να αποφασίσει για τις τοπικές κοινωνίες, χωρίς να ερωτηθούν οι αιρετοί εκπρόσωποι τους. Σε κάθε διαδικασία κατάργησης-συγχώνευσης σχολικής μονάδας επιβάλλεται να υπάρχει η σύμφωνη γνώμη της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας καθώς και της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης.

Δε θεωρούμε ότι η συγχώνευση σχολείων πρέπει να είναι προτεραιότητα σήμερα. Αντιθέτως θα έπρεπε να τίθενται ως ζητήματα αιχμής η πολύπλευρη στήριξη των εκπαιδευτικών προκειμένου να ασκήσουν το εκπαιδευτικό τους έργο, η ενίσχυση των μαθητών (π.χ. με προγράμματα αντισταθμιστικής αγωγής), η επίλυση των σοβαρών προβλημάτων υλικοτεχνικής και κτιριακής υποδομής που αντιμετωπίζουν τα σχολικά κτίρια σήμερα κ.ά.

Σας υπενθυμίζουμε ότι απαντώντας στο «κείμενο διαβούλευσης» που μας αποστείλατε, το Δ.Σ της ΟΛΜΕ ζήτησε να υπάρξει συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, ώστε να μας αποσαφηνίσετε πτυχές του προαναφερθέντος κειμένου, το οποίο σε αρκετά σημεία είναι εξαιρετικά ασαφές. Επιπροσθέτως, ζητήσαμε να υπάρξει ουσιαστικός διάλογος για την εκπαίδευση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.

Με το παρόν επανερχόμεθα στο αίτημά μας για συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου και αναμένουμε για τις δικές σας ενέργειες.

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΤΗΣ ΟΛΜΕ

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΤΗΣ ΟΛΜΕ

Ειδική ομάδα στην εκπαίδευση για περιορισμό δαπανών προβλέπει το Μνημόνιο

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ καταγγέλλει στον Ελληνικό Λαό, στους εκπαιδευτικούς, στους γονείς και στους μαθητές τη νέα δέσμευση που υπόγραψε η Ελληνική Κυβέρνηση με την τρόικα για τη δημιουργία ειδικής ομάδας για την εκπαίδευση, με αποστολή τη δραστική περικοπή ακόμα και των ελάχιστων δαπανών (2,75% του ΑΕΠ) που προβλέπονται με το νέο προϋπολογισμό!

Συγκεκριμένα σύμφωνα με το νέο «Μνημόνιο 3» και στο κεφάλαιο «Δράσεις για την τέταρτη αξιολόγηση» και με τον τίτλο «Αναβάθμιση (!!) του εκπαιδευτικού συστήματος» προβλέπεται πως « η κυβέρνηση συστήνει μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου 2011, μια ανεξάρτητη ειδική ομάδα εκπαιδευτικής πολιτικής με στόχο την αύξηση της αποτελεσματικότητας του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος (πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση) και της αποτελεσματικότερης χρήσης πόρων»!!

Με τη συγκρότηση αυτής της ομάδας η ελληνική εκπαίδευση τίθεται ουσιαστικά και τυπικά υπό την κηδεμονία του ΔΝΤ, που πλέον θα αποφασίζει για τη λειτουργία της εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων με αυστηρώς λογιστικά κριτήρια έχοντας ως δηλωμένο της στόχο το «φτηνό σχολείο».

Η ακολουθούμενη πολιτική και η ενεργοποίηση της «ειδικής» ομάδας θα οδηγήσει στην προώθηση των καταργήσεων και συγχωνεύσεων σχολείων, τη μείωση των θέσεων εργασίας με την παύση των διορισμών αλλά και με απολύσεις εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων, την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων με τη σύνδεση του μισθού των εκπαιδευτικών με τις επιδόσεις των μαθητών, την αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών, την κατάργηση κάθε θεσμού στήριξης της μαθησιακής προσπάθειας, καθώς και τη δραστική μείωση των κονδυλίων για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων. Από τη λαίλαπα αυτή, όπως διαφαίνεται και από το πλαίσιο για την «αναβάθμιση» της διοίκησης, δεν θα γλιτώσει καμία σχολική μονάδα, καθώς όλες θα πρέπει να αποδεικνύουν, μέσω της διαδικασίας της "κοινωνικής λογοδοσίας", ότι αξίζουν τα ψίχουλα της κρατικής χρηματοδότησης. Με άλλα λόγια, τα σχολεία θα φορτωθούν ευθύνες τις οποίες εκ των προτέρων δεν μπορούν να αναλάβουν και θα τιμωρηθούν επειδή δεν κατάφεραν αυτό που ήταν γνωστό ότι δεν θα καταφέρουν.

Καταγγέλλουμε σε όλο τον Ελληνικό Λαό αυτή την πολιτική που έχει ως στόχο τη διάλυση τη δημόσιας εκπαίδευσης. Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές, αλλά και όλους τους εργαζόμενους και τα συνδικάτα τους να αντισταθούν σε αυτή την πολιτική. Επιβάλλεται να οργανώσουμε την αντίστασή μας με κοινούς ανυποχώρητους αγώνες.

Όχι στο ξεθεμελίωμα της δημόσιας εκπαίδευσης.

Κυριακή 19 Δεκεμβρίου 2010

Μετά τις γιορτές οι αλλαγές στο Λύκειο-ΤΟ ΑΡΧΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΟΥ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Αμέσως μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων θα είναι έτοιμο το υπ. Παιδείας να ανακοινώσει τις αλλαγές στο Λύκειο , οι οποίες θα δοθούν σε δημόσια διαβούλευση και θα μπορούν διατυπώσουν τις απόψεις τους και οι μαθητές με τους γονείς τους. Ήδη υπό την προεδρία του Γενικού Γραμματέα του υπ. Παιδείας Β. Κουλαιδή ο οποίος αντικατέστησε την παραιτηθείσα Γ.Γ. Θ Δραγώνα και με την νέα συμμετοχή του καθηγητή

Αλ. Δημαρά, η Επιτροπή του υπουργείου εργάζεται «πυρετωδώς», ώστε μέσα στις γιορτές να παραδώσει στην υπουργό Παιδείας το κείμενο της πρότασης.
Η ίδια Επιτροπή αποτελούμενη από Λυκειάρχες δημοσίων και ιδιωτικών σχολείων , και με τη συμμετοχή αυτή τη φορά του καθηγητή Αλέξη Δημαρά ήδη έχει ετοιμάσει ένα πρώτο κείμενο , πάνω στο οποίο δουλεύει , το οποίο έχει ως εξής:

ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ





Σύμφωνα με τις αρχικές προτάσεις της Επιτροπής το Νέο Λύκειο θα πρέπει να στηρίζεται στους ακόλουθους άξονες:

1.Επικοινωνία στη μητρική γλώσσα.
Ποσοτική (αύξηση των διδακτικών ωρών) και ποιοτική (αναθεώρηση του τρόπου διδασκαλίας/αλλαγή προγράμματος σπουδών) αναβάθμιση του μαθήματος της νεοελληνικής γλώσσας και λογοτεχνίας, ώστε ο μαθητής να κατακτά σε βάθος τη μητρική του γλώσσα και να τη χρησιμοποιεί σε διαφορετικά επικοινωνιακά πλαίσια.

1.Επικοινωνία σε ξένες γλώσσες.
Αυξάνονται οι ώρες διδασκαλίας για τις ξένες γλώσσες (υποχρεωτικά αγγλικά και δυνατότητα επιλογής μιας δεύτερης γλώσσας), ώστε όλοι μαθητές να έχουν τη δυνατότητα να αποκτούν γλωσσική επάρκεια στο σχολείο.

1.Ελευθερία επιλογής γνωστικών αντικειμένων από ομάδες μαθημάτων.
Καθιέρωση λιγότερων υποχρεωτικών και περισσότερων επιλεγόμενων μαθημάτων. (Στην Α΄ Λυκείου περισσότερα υποχρεωτικά, στην Β – Γ Λυκείου περισσότερα επιλεγόμενα).
Κάποια μαθήματα παρέχονται σε βασικό και υψηλό επίπεδο.
Ο αριθμός των γνωστικών αντικειμένων μειώνεται. Η δραστική μείωση των μαθημάτων (γλώσσα, μαθηματικά, φυσικές επιστήμες, ιστορία, σχέση ατόμου – κοινωνίας - περιβάλλοντος) έχει ως στόχο την εμβάθυνση.
Η επιλογή συγκεκριμένων μαθημάτων συναρτάται και με την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
1.Aπόκτηση μεταγνωστικών ικανοτήτων.
Πρώτιστο καθήκον του σχολείου είναι να ενεργοποιήσει τη δημιουργικότητα του μαθητή, να τον μάθει πώς να μαθαίνει, πώς να διαχειρίζεται τη γνώση και την πληροφορία που αποκτά, πώς να ερευνά, πώς να αναλύει και να συνθέτει, πώς να πειραματίζεται και να εφαρμόζει μοντέλα.

1.Aπόκτηση συναισθηματικών και κοινωνικών ικανοτήτων
Επιδιώκεται η καλλιέργεια της συναισθηματικής νοημοσύνης και της κοινωνικότητας του μαθητή, μέσα από τη βιωματική μάθηση και τις δραστηριότητες που θα αναπτύσσει μέσα στο σχολείο. Είναι σημαντικό ο μαθητής να μάθει να αναγνωρίζει και να διαχειρίζεται τα συναισθήματά του, να μάθει πώς να παίρνει πρωτοβουλίες, πώς να επικοινωνεί με τους άλλους, πώς να σέβεται το διαφορετικό και να συνυπάρχει μαζί του, πώς να πολιτεύεται, πώς να αποκτά αυτογνωσία και να αυτοβελτιώνεται.

1.Καθιέρωση της τέχνης και του πολιτισμού στο πρόγραμμα σπουδών.
Στο πλαίσιο της ολόπλευρης ανάπτυξης της προσωπικότητας του μαθητή/τριας καθιερώνεται η δημιουργική ενασχόληση με την τέχνη και τον πολιτισμό.

1.Εισαγωγή του θεσμού της δραστηριότητας.
Ο μαθητής επιλέγει μια δραστηριότητα κοινωνικού και περιβαλλοντικού χαρακτήρα.
Το σχολείο συνδέεται με την κοινωνία και το περιβάλλον.
Καλλιεργείται στον μαθητή η κουλτούρα του εθελοντισμού και της ανιδιοτελούς προσφοράς.
Η δραστηριότητα, αν και θα είναι υποχρεωτική, θα έχει ευελιξία κατά την εφαρμογή της.
Ο μαθητής ασκείται στη μεθοδολογία της έρευνας και στη σύνθεση εκτεταμένης εργασίας, η οποία θα έχει συγκεκριμένη δομή και έκταση, ανάλογα με την τάξη.
Η εργασία είναι δυνατόν να εντάσσεται σε κάποιο από τα μαθήματα και θα επιλέγεται από το μαθητή.
Ένας καθηγητής αναλαμβάνει ως σύμβουλος του μαθητή και καθοδηγεί την όλη του προσπάθεια.
Η εργασία παρουσιάζεται δημόσια από το μαθητή στην τάξη του και αξιολογείται, όπως και τα άλλα μαθήματα, από τον καθηγητή/μέντορά του και στη συνέχεια τίθεται στο φάκελό του.
1.Εισαγωγή του θεσμού της ερευνητικής εργασίας.
1.Γόνιμος συνδυασμός της θεωρητικής με την εμπειρική γνώση μέσω του πειραματικού εργαστηρίου.
Τα μαθήματα των φυσικών επιστημών αποκτούν εμπειρικό και πειραματικό χαρακτήρα με την υποχρεωτική και συστηματική χρήση του εργαστηρίου.

1.Αξιολόγηση όλου του παραγόμενου διδακτικού και ερευνητικού έργου των μαθητών.
Όλα τα μαθήματα και οι δραστηριότητες αξιολογούνται και δημιουργείται φάκελος μαθητή/τριας (portfolio).

1.Ένταξη των νέων τεχνολογιών στη διαδικασία της διδασκαλίας και της μάθησης.
Σε όλα τα μαθήματα καθιερώνονται εναλλακτικές διδακτικές προσεγγίσεις με τη χρήση των σύγχρονων τεχνολογικών εργαλείων.
Τα εργαλεία αυτά είναι δυνατόν να τα χρησιμοποιεί και ο μαθητής σε κάθε ερευνητική ή άλλη προσπάθειά του (έρευνα βιβλιογραφίας, παρουσίαση εργασιών κλπ).


2. ΔΟΜΗ ΚΑΙ ΜΟΡΦΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ

Η Α΄ Λυκείου είναι μια μεταβατική τάξη, όπου οι μαθητές εξοικειώνονται με το όλο σύστημα των υποχρεωτικών και επιλεγόμενων μαθημάτων. Τα υποχρεωτικά μαθήματα είναι περισσότερα (7) από τα επιλεγόμενα (3). Στην B΄ και Γ΄ Λυκείου μειώνονται συνολικά τα μαθήματα (9), αυξάνονται τα επιλεγόμενα μαθήματα (6) σε σχέση με τα υποχρεωτικά (3) και επιδιώκεται η εμβάθυνση στα γνωστικά αντικείμενα. Ζητούμενο είναι η σε βάθος και ολοκληρωμένη γνώση και όχι η επιφανειακή και αποσπασματική γνώση.

Στο νέο Λύκειο παρέχονται, ιδιαίτερα στη Β΄ και Γ΄ Λυκείου, μαθήματα σε βασικό και υψηλό επίπεδο ώστε ο μαθητής να έχει τη δυνατότητα της επιλογής εκείνων των γνωστικών αντικειμένων που τον ενδιαφέρουν και θέλει να σπουδάσει σε μεγαλύτερο βάθος, αλλά ταυτόχρονα υπάρχει πρόνοια ώστε να λάβει μια γενική παιδεία σε γνωστικά αντικείμενα που δεν είναι στις πρώτες επιλογές του.

Με την καθιέρωση μαθημάτων τέχνης και πολιτισμού και στις τρεις τάξεις του Λυκείου παρέχεται η δυνατότητα στους μαθητές να αναπτύξουν καλλιτεχνικές δεξιότητες, να καλλιεργήσουν τον ψυχικό τους κόσμο, να αναβαθμίσουν την αισθητική τους και να γίνουν οι ίδιοι δημιουργοί έργων τέχνης και πολιτισμού.

Ο θεσμός της δραστηριότητας περιβαλλοντικού και κοινωνικού χαρακτήρα επιδιώκει να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές στα σύγχρονα περιβαλλοντικά και κοινωνικά προβλήματα και να τους κάνει πιο υπεύθυνους και δραστήριους πολίτες, που ενδιαφέρονται για τεκταινόμενα γύρω τους. Ο κάθε μαθητής έχει τη δυνατότητα να επιλέγει μια δραστηριότητα που τον ενδιαφέρει, μέσα από πολλές που θα του προτείνονται στην αρχή της χρονιάς. Η δραστηριότητα, το ωράριο της οποίας θα είναι ευέλικτο, θα έχει συγκεκριμένους στόχους και θα περιλαμβάνει προγραμματισμένες δράσεις, στις οποίες θα είναι υποχρεωμένος να συμμετέχει ο μαθητής και η μαθήτρια. Με την ολοκλήρωση της δραστηριότητας η ομάδα των μαθητών και μαθητριών, με τη βοήθεια του υπεύθυνου καθηγητή που συντονίζει και καθοδηγεί, είναι υποχρεωμένη να επιδείξει συγκεκριμένα αποτελέσματα, τα οποία θα μπορούσαν να παρουσιαστούν δημόσια είτε στο σχολείο είτε στην τοπική κοινωνία.

Ειδικότερα για κάθε τάξη του Λυκείου ισχύουν τα ακόλουθα:

Α΄ Λυκείου:

Το σύνολο των μαθημάτων είναι έντεκα (11). Τα υποχρεωτικά μαθήματα είναι συνολικά επτά (7) και περιλαμβάνουν ένα φάσμα γνωστικών αντικειμένων το οποίο παρέχει τις βασικές γνώσεις για τη αναγκαία γενική παιδεία, με ικανοποιητικό αριθμό διδακτικών περιόδων. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη διδασκαλία της νεοελληνικής γλώσσας, γι’ αυτό και αυξάνονται οι ώρες διδασκαλίας.

Τα επιλεγόμενα μαθήματα είναι τέσσερα (4) από τέσσερις κατηγορίες μαθημάτων. Οι μαθητές/τριες έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν ένα μάθημα από τις πρώτες τρεις ομάδες και το τέταρτο έχουν τη δυνατότητα να το επιλέξουν από την Β την Δ΄ ομάδα.

B΄- Γ΄ Λυκείου

Στο σύνολό τους τα μαθήματα θα είναι τουλάχιστον εννέα, υποχρεωτικά και επιλεγόμενα. Κάποια από τα επιλεγόμενα μαθήματα των ομάδων Α έως Ε προσφέρονται σε βασικό και υψηλό επίπεδο.

Υπάρχουν έξι (6) ομάδες μαθημάτων με διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα. Από τις ομάδες οι μαθητές μπορούν να επιλέξουν:

1.υποχρεωτικά από κάθε ομάδα ένα (1) μάθημα. Σύνολο έξι (6)
2.υποχρεωτικά τουλάχιστον ένα (1) εξάωρο μάθημα από τις ομάδες Α έως Ε.
3.να συμπληρώσουν τριάντα (32) διδακτικές ώρες.
4.από την δραστηριότητα επιλέγουν μία (1).
5.Όσοι μαθητές το επιθυμούν, μπορούν να επιλέξουν άλλο ένα μάθημα τρίωρο.

Στάση εργασίας θα κάνουν την Τετάρτη οι καθηγητές

Δίωρη Πανελλαδική στάση εργασίας κήρυξε η ΟΛΜΕ για την Τετάρτη 22 Δεκεμβρίου (12.00-14.00 για την πρωϊνή βάρδια και από τις 14.00 -16.00 για την απογευματινή), ημέρα που θα ψηφίζεται ο προϋπολογισμός στη Βουλή, προκειμένου να συμμετάσχουν

οι εκπαιδευτικοί στην συγκέντρωση που οργανώνεται από ΑΔΕΔΥ και ΓΣΕΕ στις 1.00 το μεσημέρι, έξω από τη Βουλή, αλλά και σε αντίστοιχες συγκεντρώσεις σε όλες τις πόλεις.

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΟΛΜΕ

Στάση Εργασίας για τον Κρατικό Προϋπολογισμό



Χαιρετίζουμε τη μαζική συμμετοχή των εκπαιδευτικών, αλλά και όλων των εργαζομένων του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα στην απεργία της 15ης Δεκέμβρη 2010.

Η πραγματικά δυναμική παρουσία των εργαζομένων, των άνεργων, των νέων και των συνταξιούχων στις απεργιακές συγκεντρώσεις και τα συλλαλητήρια, έδωσε αποστομωτική απάντηση στην κυβέρνηση και σε όσους τη στηρίζουν, για τη δήθεν συναίνεση στη βάρβαρη αντιλαϊκή της πολιτική. Οι εργαζόμενοι έστειλαν ένα ηχηρό μήνυμα αντίστασης σε κυβέρνηση, ΕΕ και ΔΝΤ. Απαίτησαν την ακύρωση του μνημονίου και των μέτρων που ισοπεδώνουν τα μισθολογικά, εργασιακά, ασφαλιστικά και κοινωνικά δικαιώματα όλων.

Καταγγέλλουμε τον αυταρχισμό και τις βάρβαρες επιθέσεις της αστυνομίας που με τη χρήση βίας, χημικών, τις μαζικές συλλήψεις θέλουν να τρομοκρατήσουν τους εργαζόμενους και να καταστείλουν τους αγώνες.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ καταδικάζει την επίθεση σε βάρος Βουλευτή και τονίζει για μια ακόμη φορά, ότι αυτές οι πρακτικές δεν εξυπηρετούν τον αγώνα των εργαζομένων.

Συνεχίζουμε και κλιμακώνουμε τον αγώνα τους ενάντια στα αντεργατικά και αντιλαϊκά μέτρα.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ κηρύσσει 2ωρη Πανελλαδική στάση εργασίας την Τετάρτη 22/12/2010, (12.00-14.00 για την πρωϊνή βάρδια και από τις 14.00 -16.00 για την απογευματινή), ημέρα που θα ψηφίζεται ο αντιλαϊκός προϋπολογισμός στη βουλή προκειμένου να συμμετάσχουν οι εκπαιδευτικοί στην συγκέντρωση που οργανώνεται από ΑΔΕΔΥ και ΓΣΕΕ στις 1.00 το μεσημέρι, έξω από τη Βουλή, αλλά και σε αντίστοιχες συγκεντρώσεις σε όλες τις πόλεις.

Καλούμε τα ΔΣ των ΕΛΜΕ σε συνεννόηση με άλλα συνδικάτα να οργανώσουν συγκεντρώσεις σε όλες τις πόλεις.

Ο αγώνας θα συνεχιστεί και θα κλιμακωθεί

Κυριακή 12 Δεκεμβρίου 2010

Οι βασικές κατευθύνσεις στις επικείμενες αλλαγές στη δευτεροβάθμια Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση - Τι θα γίνουν τα ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ

Υπουργείο Παιδείας: Οι βασικές κατευθύνσεις στις επικείμενες αλλαγές στη δευτεροβάθμια Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση - Τι θα γίνουν τα ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ
08/12/2010 - 15:30
Δελτίο Τύπου 08/12/2010
Ημερίδα για την Αναβάθμιση της Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης
Νέο Σχολείο - Πρώτα ο Μαθητής και στην Τεχνική Εκπαίδευση
Άννα Διαμαντοπούλου: «Στόχος μας ένα ποιοτικό και με αναγνωρισμένα επαγγελματικά δικαιώματα Τεχνολογικό Λύκειο»
Εύη Χριστοφιλοπούλου:«Η διασφάλιση της ποιότητας αποτελεί κεντρικό στοιχείο στην Επαγγελματική Εκπαίδευση»
Τους στόχους για την αναβάθμιση, τη βελτίωση της ελκυστικότητας και της αποτελεσματικότητας της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, καθώς και για τη σύνδεσή της με την αγορά εργασίας, έθεσε η Υπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Άννα Διαμαντοπούλου, κατά τη διάρκεια της ομιλίας της, σήμερα 08/12/2010, σε ημερίδα που πραγματοποιείται στο Υπουργείο, με θέμα : «Η θέση της Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης σε έναν κόσμο που αλλάζει».
Η ημερίδα πραγματοποιείται υπό την εποπτεία του Ειδικού Γραμματέα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου, Μιχάλη Κοντογιάννη και του Προέδρου του Τμήματος Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου( Π.Ι.) και Αντιπροέδρου του Π.Ι.,Περικλή Λατινόπουλου.
« Η Δευτεροβάθμια Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση στη χώρα μας - παρά τις προσπάθειες και τις μεταρρυθμίσεις που έγιναν - παραμένει ένας χώρος με τεράστια προβλήματα. Ζητούμενο σήμερα είναι η αναβάθμισή του, με την προσέλκυση μαθητών και εκπαιδευτικών υψηλού επιπέδου, με προγράμματα που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες της σύγχρονης εποχής και της αγοράς εργασίας», τόνισε η Υπουργός.
Η Υπουργός κατέθεσε για διαβούλευση τις προτάσεις για αλλαγές:
· Τεχνολογικό Λύκειο, που θα ενσωματώνει τα ΕΠΑ.Λ. (Επαγγελματικά Λύκεια) και τις ΕΠΑ.Σ. (Επαγγελματικές σχολές). Θα είναι ισότιμο με όλους τους άλλους τύπους λυκείων και θα είναι τριετούς διάρκειας. Γίνεται αξιολόγηση του κάθε ΕΠΑ.Λ. και ΕΠΑ.Σ. χωριστά.
Θα εξασφαλίζει στους αποφοίτους του γενικές γνώσεις, αλλά και ολοκληρωμένη Τεχνική – Επαγγελματική Εκπαίδευση. Θα παρέχει τίτλους ανάλογου επιπέδου, που καθορίζονται από τις σχετικές οδηγίες και το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων.
Θα δίνει τη δυνατότητα επαγγελματικής ανέλιξης των αποφοίτων, μέσω των δυνατοτήτων που παρέχει η Διά Βίου Μάθηση και οι σπουδές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
· Τμήματα Μεταδευτεροβάθμιας Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, τα οποία θα είναι ενταγμένα στο λειτουργικό πλαίσιο του Τεχνολογικού Λυκείου και θα έχουν διάρκεια ενός σχολικού έτους. Σκοπός των τμημάτων αυτών θα είναι η παροχή ειδικών γνώσεων και δεξιοτήτων, ώστε να εξασφαλίζονται περισσότερες και καλύτερες ευκαιρίες απασχόλησης για τους αποφοίτους. Θα παρέχουν, επίσης, Πτυχίο ανώτερου επαγγελματικού επιπέδου από αυτό του Τεχνολογικού Λυκείου.
· Κατοχυρώνονται τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων του Τεχνολογικού Λυκείου, ώστε όλοι να έχουν άμεση και ανεμπόδιστη πρόσβαση στην αγορά εργασίας.
Ο νεοσυσταθείς Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων (Ε.Ο.Π.Π) θα έχει ως βασική του προτεραιότητα την αντιστοίχιση επαγγελματικών δικαιωμάτων στις ειδικότητες, που δεν έχουν αντιστοιχιστεί ή για τις οποίες δεν έχουν θεσπιστεί επαγγελματικά δικαιώματα.
Από τον Ιούνιο του 2010 η Επιτροπή Καθορισμού Επαγγελματικών Δικαιωμάτων (Ε.Ε.Κ.Ε.Δ.) ξεκίνησε τη διαδικασία αντιστοίχισης επαγγελματικών δικαιωμάτων και ολοκλήρωσε το έργο της αντιστοίχισης, με αποτέλεσμα να αποκτήσουν επαγγελματικά δικαιώματα 10 ειδικότητες των ΕΠΑ.Λ. και 16 ειδικότητες των ΕΠΑ.Σ., οι οποίες μέχρι τότε βρίσκονταν σε εκκρεμότητα.
· Οι ειδικότητες του Τεχνολογικού Λυκείου θα προσδιορίζονται με βάση τις αναπτυξιακές ανάγκες της χώρας και των τοπικών και των περιφερειακών κοινωνιών και σε συνεργασία με τους κοινωνικούς εταίρους.
Τα προγράμματα σπουδών θα είναι συμβατά με τα εθνικά πρότυπα Επαγγελματικών Περιγραμμάτων, που θα καθοριστούν για όλες τις ειδικότητες. Παράλληλα, θα αντιμετωπιστούν τα προβλήματα της περιττής ύλης και των επικαλύψεων μεταξύ των μαθημάτων.
· Μελετώνται υποστηρικτικές δράσεις, με κυρίαρχη την επιμόρφωση των καθηγητών της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, τόσο σε θέματα της ειδικότητάς τους, όσο και σε νέες μεθόδους διδασκαλίας, με βάση το ιδιαίτερο εκπαιδευτικό περιβάλλον της ΤΕΕ. Στον τομέα της εργαστηριακής επιμόρφωσης των καθηγητών θα μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο επιλεγμένα Σχολικά Εργαστηριακά Κέντρα, που διαθέτουν τον απαιτούμενο σύγχρονο εξοπλισμό.
· Δέσμη υποστηριχτικών μέτρων στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο:
- Ενισχύεται ο ρόλος του μαθήματος της Τεχνολογίας στα Γυμνάσια, ώστε οι μαθητές να έχουν τη δυνατότητα να εκτιμήσουν έγκαιρα τα οφέλη της ανάπτυξης και της χρήσης της τεχνολογίας και παράλληλα να βοηθηθούν στον τομέα του επαγγελματικού προσανατολισμού τους.
- Επανασχεδιάζονται οι διαδικασίες του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού, με στόχο την καλύτερη πληροφόρηση και συμβουλευτική των μαθητών. Το επόμενο διάστημα θα παρουσιαστεί το πρόγραμμα του Ε.Κ.Ε.Π. (Εθνικό Κέντρο Επαγγελματικού Προσανατολισμού).
· Η ποιοτική αναβάθμιση της υποχρεωτικής Εκπαίδευσης θα ενισχύσει σημαντικά το σύνολο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Τα Τεχνολογικά Λύκεια, σε συνδυασμό με τα Σχολικά Εργαστηριακά Κέντρα, δημιουργούν ισχυρούς και πολυδύναμους πόλους παροχής γνώσεων και δεξιοτήτων, για την κάλυψη των τοπικών εκπαιδευτικών αναγκών και στον τομέα της Διά Βίου Μάθησης. Προτείνεται η λειτουργία Πειραματικών Τεχνολογικών Λυκείων, ενώ αναμένονται τα αποτελέσματα από την πιλοτική συνεργασία των ΕΠΑ.Λ. με τα αντίστοιχα τμήματα ΤΕΙ.
Η Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Εύη Χριστοφιλοπούλου, δίνοντας έμφαση στη διασφάλιση της ποιότητας στην εκπαίδευση, τονίζει :
« Διασφάλιση της ποιότητας στην Εκπαίδευση σημαίνει να κάνουμε πιο ελκυστική την μαθησιακή διαδικασία για τους εκπαιδευόμενους, αλλά να τη συνδέσουμε και με τις τοπικές αγορές εργασίας.
Η διασφάλισης της ποιότητας στην Επαγγελματική Εκπαίδευση αφορά σε όλους και σε όλα: εκπαιδευτικούς, επιμορφωτές, προγράμματα σπουδών, εκπαιδευτικές μεθόδους, συστήματα αξιολόγησης και παρακολούθησης.
Δεν θα υπολογίσουμε το πολιτικό κόστος στην προσπάθειά μας να διασφαλίσουμε την ποιότητα.
Χρειάζεται συστράτευση όλων μας. Εξάλλου, η συναίνεση που δημιουργείται στην Ευρώπη έχει δύο κατευθύνσεις για την επίτευξη των στόχων μας. Η μία είναι η δυνατότητα σύνδεσης των εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και βαθμίδων, κάτι που έχουμε ήδη ξεκινήσει με τη συνεργασία ΕΠΑ.Λ. και ΤΕΙ σε 5 πόλεις της χώρας.
Η δεύτερη είναι η συνεργασία κρατών -μελών και προς αυτήν την κατεύθυνση, πέρα από τη συμμετοχή μας στα ευρωπαϊκά φόρα. Δρομολογούμε διμερείς συνεργασίες, ώστε η αναδιάρθρωση του συνολικού συστήματος της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης να αντλήσει από τις καλύτερες πρακτικές στην Ευρώπη.
Έχει μεγάλη σημασία να συνδυάσουμε τις βασικές ικανότητες και τη γνώση που πρέπει να παίρνει κάθε παιδί στο σχολείο, με τις τεχνικές δεξιότητες που πρέπει να αναπτύσσει η Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση στη χώρα μας.

Προϋποθέσεις λειτουργίας - Επιλογή και Τοποθέτηση Μονίμων Εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ11 για τα Τ.Α.Δ-Ε.Τ.Α.Δ σχολικού έτους 2010-11 – Η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ

Το Υπουργείο Παιδείας Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, καθορίζει τα κριτήρια και τις προϋποθέσεις λειτουργίας των Τμημάτων Αθλητικής Διευκόλυνσης (ΤΑΔ Γυμνασίου) και των Ειδικών Τμημάτων Αθλητικής Διευκόλυνσης (ΕΤΑΔ Λυκείων), για το σχολικό έτος 2010-11.
Α. Ως προς τον αριθμό των φοιτούντων μαθητών:
1। Για τα Τμήματα Αθλητικής Διευκόλυνσης ( Τ.Α.Δ Γυμνασίου )

O αριθμός των φοιτούντων μαθητών ανά ΄Αθλημα και στις τρεις τάξεις Α,Β,Γ Γυμνασίου διαμορφώνεται ως εξής:
α. Aτομικά Αθλήματα τουλάχιστον 11 μαθητές στο σύνολο των τριών τάξεων κατά άθλημα.
β. Ομαδικά Αθλήματα τουλάχιστον 20 μαθητές στο σύνολο των τριών τάξεων κατά άθλημα.
γ. Για την λειτουργία κάθε τάξης ( Α,Β,Γ) Γυμνασίου Τ.Α.Δ με διδακτικό προσωπικό και άλλων ειδικοτήτων, θα πρέπει να πληρείται η προϋπόθεση των 12 τουλάχιστον φοιτούντων μαθητών στο σύνολο των αθλημάτων που καλλιεργούνται στο Τ.Α.Δ ανά τάξη (Α΄,Β΄,Γ΄).
2. Για τα Ειδικά Τμήματα Αθλητικής Διευκόλυνσης ( Ε.Τ.Α.Δ Λυκείων )
Ο αριθμός των φοιτούντων μαθητών ανά ΄Αθλημα και στις τρεις τάξεις Α,Β,Γ Λυκείου διαμορφώνεται ως εξής :
α. Aτομικά Αθλήματα τουλάχιστον 5 μαθητές στο σύνολο των τριών τάξεων κατά άθλημα.
β. Ομαδικά Αθλήματα τουλάχιστον 8 μαθητές στο σύνολο των τριών τάξεων κατά άθλημα.
γ. Για την λειτουργία κάθε τάξης ( Α,Β,Γ) Λυκείου με διδακτικό προσωπικό και άλλων ειδικοτήτων, θα πρέπει να πληρείται η προϋπόθεση των 12 τουλάχιστον φοιτούντων μαθητών στο σύνολο των αθλημάτων που καλλιεργούνται στο Ε.Τ.Α.Δ ανά τάξη(Α΄,Β΄,Γ΄).
Για το τρέχον σχολικό έτος 2010-11 θα λειτουργήσουν εκείνα τα Τμήματα στα οποία πληρούνται οι παραπάνω αριθμητικές προϋποθέσεις ως προς το αριθμό των φοιτούντων μαθητών, για τα οποία έχει εξασφαλιστεί η μετακίνηση των μαθητών από και προς τους χώρους Άθλησης και επιστροφής τους από και προς το Σχολείο .
Β.Ως προς την πλήρωση των λειτουργικών κενών
1. Από τα παραπάνω Τμήματα θα λειτουργήσουν εκείνα εκ των οποίων τα λειτουργικά κενά που δημιουργούνται, καλύπτονται από τον αξιολογικό πίνακα Α των μονίμων εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ11, ο οποίος προέκυψε με βάση την υπ΄αρίθμ.107405/Γ4/2-09-2010 (ΦΕΚ 1396/ΤΒ΄/6-09-2010) Υπουργική Απόφαση και την αντίστοιχη υπ΄αρίθμ.116403/Γ4/20-09-2010 Εγκύκλιο της ίδιας Απόφασης.
2. Στις περιπτώσεις που πληρούνται οι προϋποθέσεις λειτουργίας της παραγράφου Α1 και Α2 του κεφαλαίου Β, αλλά τα κενά που δημιουργήθηκαν δεν καλύπτονται από μόνιμους εκπαιδευτικούς , τα Τμήματα αυτά δεν θα λειτουργήσουν.
3. Η τοποθέτηση των μονίμων εκπαιδευτικών στα Τ.Α.Δ-Ε.Τ.Α.Δ ισχύει για ολόκληρο το σχολικό έτος και δεν επιτρέπεται τροποποίηση ή ανάκληση αυτής. Ωστόσο σε περίπτωση ανυπέρβλητου κωλύματος κάλυψης του λειτουργικού κενού - λόγω αιτιολογημένης αποχώρησης του μονίμου εκπαιδευτικού- , αυτός αντικαθίσταται από τον επόμενο στη σειρά του αξιολογικού πίνακα κατάταξης Α των μονίμων εκπαιδευτικών. Σε περίπτωση εξάντλησης του πίνακα δίνεται η δυνατότητα στο οικείο Υπηρεσιακό Συμβούλιο με Απόφασή του, να τοποθετήσει μόνιμο εκπαιδευτικό ΠΕ11 με ειδικότητα στο ίδιο άθλημα, προκειμένου να εξασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία του Τμήματος. Η τοποθέτηση γίνεται μόνο με τη σύμφωνη γνώμη του τοποθετούμενου εκπαιδευτικού. Εάν παρόλα αυτά δεν εξευρεθεί λύση το Τμήμα παύει να λειτουργεί και ισχύουν τα δεδομένα της Γ. α και Γ. β της παρούσης Εγκυκλίου.
4.Το ωράριο που καλύπτουν οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί ΠΕ11 στα Τ.Α.Δ-Ε.Τ.Α.Δ αντιστοιχεί σε 12 διδακτικές ώρες την εβδομάδα και σε αυτό συμπεριλαμβάνεται και η συνοδεία των φοιτούντων μαθητών κατά τη μετακίνηση τους από και προς τους χώρους άθλησης. Οι υπόλοιπες ώρες του υποχρεωτικού τους ωραρίου συμπληρώνονται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.
Γ. Ως προς τους μαθητές που έχουν εγγραφεί στα Τμήματα Αθλητικής Διευκόλυνσης ( ΤΑΔ Γυμνασίου ) και στα Ειδικά Τμήματα Αθλητικής Διευκόλυνσης ( ΕΤΑΔ Λυκείων ).
Οι μαθητές/τριες που έχουν ήδη εγγραφεί και φοιτούν στα Τμήματα Αθλητικής Διευκόλυνσης ( ΤΑΔ Γυμνασίου ) και στα Ειδικά Τμήματα Αθλητικής Διευκόλυνσης ( ΕΤΑΔ Λυκείων ), τα οποία με την εφαρμογή των παραπάνω προϋποθέσεων δεν θα λειτουργήσουν δύνανται :
α. να συνεχίσουν τη φοίτησή τους σε Τμήματα της Γενικής Παιδείας στο ίδιο Σχολείο ή
β. να μετεγγραφούν σε οποιοδήποτε άλλο Σχολείο , επιθυμούν.
Δ. Ως προς τον προγραμματισμό και την οργάνωση των μετακινήσεων.
Ο προγραμματισμός και η οργάνωση των μετακινήσεων των μαθητών/τριών γίνεται με ευθύνη και απόφαση του Προϊσταμένου του Γραφείου Φυσικής Αγωγής σε συνεργασία με το Διευθυντή Β/θμιας Εκπαίδευσης . Απαραίτητη προϋπόθεση για τη λειτουργία του Τμήματος είναι η ασφαλής μετακίνηση των μαθητών από και προς το σχολείο και τους χώρους προπόνησης. Σε περίπτωση που για οποιονδήποτε λόγο μεταβληθούν οι προϋποθέσεις ασφαλούς μετακίνησης των μαθητών , οι Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων ενημερώνουν εγγράφως το Αρμόδιο Γραφείο Φυσικής Αγωγής και εκείνοι με τη σειρά τους ενημερώνουν εγγράφως τη Δ/νση Φυσικής Αγωγής του Υπ.Π.Δ.Β.Μ.Θ . Τα Τμήματα που αντιμετωπίζουν πρόβλημα ασφαλούς μετακίνησης των μαθητών παύουν να λειτουργούν ΑΜΕΣΑ και εφαρμόζονται τα προβλεπόμενα στις Γ. α και Γ. β παραγράφους , οι δε μόνιμοι εκπαιδευτικοί που τοποθετήθηκαν προκειμένου να καλύψουν τις εκπαιδευτικές ανάγκες του Τμήματος , τίθενται στη διάθεση της οικείας Διεύθυνσης Β/θμιας Εκπαίδευσης.
Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ