Τετάρτη 1 Απριλίου 2015

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 1/4/2015

Σχετικά με διαφωνίες μεταξύ υπουργού και αναπληρωτή υπ. Παιδείας.
Σχετικά με δημοσιεύματα στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο τα οποία αφορούν ισχυρισμούς ότι υπάρχουν διαφωνίες μεταξύ του Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Αριστείδη Μπαλτά και του Αναπληρωτή Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Τάσου Κουράκη, για τα επίκαιρα θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων και του τρόπου επιλογής Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης και Διευθυντών Σχολείων αμφότεροι οι Υπουργοί δηλώνουν κατηγορηματικά ότι υπάρχει απόλυτη συνεργασία στα εν λόγω θέματα μεταξύ των επιτελείων τους. Ο κοινός σκοπός τους είναι ένας: η εύρεση της βέλτιστης λύσης προς όφελος των μαθητών, των εκπαιδευτικών και εν γένει της εκπαίδευσης. Επισημαίνεται πως οτιδήποτε άλλο λέγεται ή γράφεται συνιστούν μυθεύματα που ουδεμία σχέση έχουν με την πραγματικότητα. Άλλωστε, με τη δημοσιοποίηση των τελικών αποφάσεων την ερχόμενη εβδομάδα, όλοι οι ισχυρισμοί θα αποδειχθούν ανυπόστατοι .

Υπ. Παιδείας: Λιγότερες προσλήψεις θα γίνουν φέτος!
Ο υπουργός Παιδείας μιλώντας, σε επιστημονική ημερίδα (masterclasses) για εκπαιδευτικούς, αποκάλυψε ότι οι συμφωνημένες (σ.σ. με το μνημόνιο) 15.000 νέες προσλήψεις θα είναι στην πραγματικότητα 12.000. Αφαιρώντας όσους θα επαναπροσληφθούν από διαθεσιμότητα, απολύσεις κ.λπ. μένουν περί τις 9.000 νέες προσλήψεις, που θα κατανεμηθούν μεταξύ Εκπαίδευσης, Υγείας και ελεγκτικών μηχανισμών, αφήνοντας να εννοηθεί ότι στην εκπαίδευση αντιστοιχούν περίπου 3.000 νέες προσλήψεις για όλες τις βαθμίδες. Άφησε ακόμη να εννοηθεί ότι η αύξηση του διδακτικού ωραρίου δε θα ανακληθεί, προκειμένου να μη δημιουργηθούν περισσότερα κενά. Σε ό,τι αφορά τους μισθούς επισήμανε και πάλι ότι το κράτος δεν έχει λεφτά και δεν αναμένονται αυξήσεις.

Το σχέδιο για το εξεταστικό σύστημα της Γ' Λυκείου
Αλλαγές επιφυλάσσει το σχέδιο που επεξεργάζεται το υπουργείο Παιδείας για το εξεταστικό σύστημα της Γ' Λυκείου από την επόμενη χρονιά. Σύμφωνα με τις τελευταίες εισηγήσεις, που συζητήθηκαν σε ευρεία σύσκεψη την προηγούμενη Παρασκευή και δείχνουν ότι παραμένει ακόμα ανοιχτό το ρίσκο της φιλόδοξης μετάβασης από το παλιό στο νέο σύστημα, προβλέπεται ότι: • Οι βασικές κατευθύνσεις στις οποίες θα ομαδοποιηθούν τα έξι Επιστημονικά Πεδία είναι δύο, η Θεωρητική και η Θετική, ενώ γίνεται προσπάθεια να ενταχθεί ομαλά και η ομάδα των Οικονομικών σχολών που τυπικά μεν ανήκουν στη Θετική Κατεύθυνση, ουσιαστικά, όμως, λειτουργούν ως αυτόνομη κατεύθυνση με δικό τους συνδυασμό μαθημάτων. Προς το παρόν τουλάχιστον.
• Τα 4+1 μαθήματα, δηλαδή τέσσερα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα για τις σχολές ενός πεδίου συν ένα ακόμα μάθημα για να εξασφαλιστεί η πρόσβαση στις σχολές ενός ακόμα πεδίου, παραμένει ως συνταγή για τις δύο κατευθύνσεις. Ωστόσο, το 5ο μάθημα στην πράξη αποδεικνύεται υποχρεωτικό για την αύξηση των πιθανοτήτων εισαγωγής στην τριτοβάθμια μέσα από τις δύο τόσο πολυπληθείς Κατευθύνσεις.
• Η ενοποίηση των Επιστημονικών Πεδίων στις δύο Κατευθύνσεις έχει γίνει ως εξής: Στη Θεωρητική Κατεύθυνση εντάσσονται το 1ο Πεδίο (Ανθρωπιστικές, Νομικές), το 5ο Πεδίο (Παιδαγωγικές όπως διαμορφώθηκε από τον σχεδιασμό του Νέου Λυκείου), το 4ο Πεδίο (Κοινωνικές, Πολιτικές αλλά όχι Οικονομικές) και μέρος του 3ου. Στη Θετική Κατεύθυνση εντάσσονται: φυσικά το 2ο Πεδίο (θετικές και τεχνολογικές), το 3ο με τις Επιστήμες Υγείας και οι Οικονομικές από το 4ο.
• Το μάθημα «μπαλαντέρ» (πέμπτο) εξετάζεται να λειτουργεί διευκολυντικά ίσως όχι για όλες τις σχολές του δεύτερου επιθυμητού Πεδίου αλλά για έναν αριθμό αυτών. Αναμένονται τα κριτήρια.

Θα γίνει κανονικά ο διαγωνισμός PISA του ΟΟΣΑ

 - Είμαστε υπέρ της αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου, η οποία δρα για τη βελτίωση και όχι τιμωρητικά. - Η αποτίμηση αυτή αφορά όλες τις δραστηριότητες και τους φορείς που εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία. - Οι λεπτομέρειες της διαδικασίας αποτίμησης βρίσκονται υπό μελέτη. Τα παραπάνω μεταξύ άλλων τονίζονται στην γραπτή απάντηση του υπουργού Αρ. Μπαλτά, την οποία το υπουργείο Παιδείας διαβίβασε στη Βουλή, ύστερα από ερώτηση Βουλευτή εάν σήμερα το υπουργείο στηρίζει την ελληνική συμμετοχή στο διαγωνισμό του PISA. Στην απάντησή του ο υπουργός Παιδείας παραθέτει και οικονομικά στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία: - Η ετήσια εισφορά της χώρας μας στο Πρόγραμμα PISA ανέρχεται στο ποσό των 76.000 ευρώ περίπου, με ετήσια αναπροσαρμογή - Το υπουργείο Παιδείας καλύπτει ακόμη το κόστος συμμετοχής των εκπροσώπων της χώρας μας στο νε λόγω Πρόγραμμα ου ανέρχεται σε ετήσια βάση περίπου στις 6.000 ευρώ. - Επιπροσθέτως, πέραν των ετήσιων δαπανών του Προγράμματος , κατά το έτος διεξαγωγής της έρευνας (κάθε τρία χρόνια) προκύπτουν επιπλέον δαπάνες της τάξεως των 20.000 έως 25.000 ευρώ που μπορεί να αφορούν επιμορφώσεις εκπαιδευτικών συντονιστών ομάδων των σχολείων, αποστολή υλικού στα συμμετέχοντα σχολεία, αμοιβή διορθωτών κλπ. - Αρχικά το κόστος το κάλυπτε το υπουργείο Συντονισμού. Το 2010 με έγγραφο του υπουργείου Οικονομικών , ανακοινώθηκε η πρόθεση του υπουργείου να διακόψει το κόστος. Ωστόσο το υπουργείο Παιδείας, κρίνοντας την έρευνα του προγράμματος PISA ως εξαιρετικά σημαντική, ανέλαβε το κόστος. Όσον αφορά τα αποτελέσματα της φετινής έρευνας που ολοκληρώνεται στις 3 Απριλίου 2015 στα ελληνικά σχολεία, θα ανακοινωθούν από τον ΟΟΣΑ το Δεκέμβριο του 2016, τονίζει στην απάντησή του ο υπουργός Παιδείας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου