Σάββατο 6 Μαρτίου 2010

Η ΜΑΡΙΑ ΑΝΤΟΥΑΝΕΤΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΝΤΕΣΠΑΝΙ ΤΗΣ ΠΕΙΝΑΣΜΕΝΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Τί μέρες κι αυτές... Οι δάσκαλοι απεργούν, οι καθηγητές απεργούν, οι απολυμένοι της Ο.Α. κλείνουν τους δρόμους, η οικονομία καταρρέει, οι αποσπασμένοι ετοιμάζουν βαλίτσες – γιατί περιμένουν άλλοι ανυπόμονα να πάρουν θέσεις στα υπουργεία –, οι stagiaires είναι πια στο επίδομα ανεργίας, οι αναπληρωτές και ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί μετρούν τις ώρες μέχρι να το πάρουν κι οι ίδιοι οσονούπω και τα νέα μέτρα παίρνουν τα μέτρα των εκπαιδευτικών και των λοιπών εργαζομένων (μα – ω, θεία δίκη – και της εκλογικής βάσης του ΠΑΣΟΚ)... και πάνω σε όλα τούτα... η Υπουργός μας, έφερε στο φως την ανακάλυψη της νέας χιλιετίας... τη λύση σε όλα τα προβλήματα της ελληνικής παιδείας: το ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ... Η πρώτη σκέψη της ήταν να διαλύσει όλα! Όλα όσα της θυμίζουν το παρελθόν, της φαίνονται όλα τόσο κακόγουστα και βαρετά, τόσο μπανάλ και μπασκλάς... Σκέφτηκε να τα κόψει όλα... Μα, τελικά, οι κυρίες της επί των τιμών, με εμφανές το αίσθημα πατριωτισμού και λαϊκής συνείδησης, την έπεισαν να μην τα διαλύσει όλα… Να τα εκσυγχρονίσει και να τα παραμορφώσει, κατά τον γνωστό γραμματικό κανόνα του Ψαθά: θετικός βαθμός "μόρφωση", συγκριτικός "επιμόρφωση", υπερθετικός "παραμόρφωση". Αφού η παιδεία νοσεί και δεν συνάδει με την "πράσινη ανάπτυξη", αφού τα παιδιά δεν ελκύονται πια από το σχολείο, ε, λοιπόν το σχολείο τέλος! Ζήτω το ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ! Και κάπως έτσι, η Υπουργός μας, έδωσε στο λαό αυτό που πραγματικά επιθυμούσε (μα δεν το ’ξερε...!): (1) ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ, η τελευταία λέξη της τεχνολογίας! Η λύση στα μαθησιακά προβλήματα των παιδιών μας, το όραμα της εκπαιδευτικής κοινότητας, που επιτέλους παίρνει σάρκα και οστά. Και στη συνέχεια, ολιγομελή τμήματα, αλλά χωρίς κτίρια, πάντα σε διπλοβάρδιες και – εννοείται – με λιγότερο εκπαιδευτικό προσωπικό (αλλά ας μην απασχολούμε τη μεγαλειοτάτη με λεπτομέρειες και μικρότητες). (2) Η λύση στο πρόβλημα της ημιμάθειας και της απέχθειας των μαθητών προς το μάθημα, που οδηγεί καμιά φορά στην αποχή και την εγκατάλειψη του σχολείου ή ακόμα και σε τραγικότερες μη-λύσεις: ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΤΟΙΧΟΥΣ! Ένα ψηφιακό σχολείο, ένα σχολείο με λιγότερη ύλη (γνωστή, άλλωστε, και επιστημονικώς αποδεκτή μέθοδος: «πονάει κεφάλι, κόβει κεφάλι»). (3) Η λύση στο πρόβλημα της ανορθογραφίας, της δυσλεξίας και του όλο και μειούμενου λεξιλογίου των μαθητών μας: η περισσότερη ξενόγλωσση εκπαίδευση, φυσικά! Αφού δεν μαθαίνουν Ελληνικά, ας μάθουν Αγγλικά! (Είναι, άλλωστε, από χρόνια γνωστή η άποψη της μεγαλειοτάτης ότι η Αγγλική θα έπρεπε να είναι η επίσημη γλώσσα της χώρας μας). Τώρα, βέβαια, πώς θα γίνει εκμάθηση γλωσσών και μάλιστα με στόχο την πιστοποιημένη γνώση με 2.000 περίπου ωρομίσθιους ξενόγλωσσους εκπαιδευτικούς, χωρίς αρκετές ώρες στο πρόγραμμα και με ασφυκτική πίεση για μείωση ωρών στην ενισχυτική και την πρόσθετη διδασκαλία, λόγω έλλειψης χρημάτων... ε, είπαμε... ας μην απασχολούμε τη μεγαλειοτάτη με μικρότητες... (4) Η λύση στο πρόβλημα των λειτουργικών κενών στα σχολεία: η ανάκληση των αποσπάσεων. Όλα τα κεφάλια μέσα! Όλες οι αποσπάσεις καταργούνται, εκτός φυσικά από αυτές που γίνονται για τις άμεσες ανάγκες (του γραφείου της Υπουργού... σε γυμναστές!). Μετά από όλα αυτά, λοιπόν, πώς κανείς να μην δοξάσει την πάνσοφη Υπουργό μας (τώρα, είδατε, κρατήθηκα) για την πολιτική της απεραντοσύνη και το μεγαλειώδες του "πνεύματός" της (ή και του πνευματώδους της, αν προτιμάτε).Τί κι αν ο ΟΣΚ μέχρι πρόσφατα παραδίδει σχολεία με πράσινους πίνακες και κιμωλίες (ούτε κάν με λευκούς για μαρκαδόρους... στοιχίζουν βλέπετε), τί κι αν οι χάρτες γεωγραφίας στα περισσότερα σχολεία είναι του ’70 στην καλύτερη, τί κι αν λείπουν υπολογιστές, όργανα φυσικής και χημείας, όργανα προβολής και – πάνω απ' όλα – τί κι αν λείπουν αίθουσες, δάσκαλοι και βιβλία; ΤΙ ΚΙ ΑΝ ΛΕΙΠΕΙ ΤΟ ΨΩΜΙ... ΑΣ ΦΑΝΕ ΠΑΝΤΕΣΠΑΝΙ...
Δρ. Ν. ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ Διδάκτωρ Φιλοσοφικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών Εκπαιδευτικός ΠΕ05, αναμένων διορισμό... http://ndpaideia.blogspot.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου