Κυριακή 21 Μαρτίου 2010

«Μαύρο» χρήμα στα δημόσια σχολεία

του ΔΗΜΗΤΡΗ Η. ΚΟΥΝΙΑ
5.000 και πλέον καθηγητές δημοσίων σχολείων εκτιμάται ότι παραδίδουν παρανόμως ιδιαίτερα μαθήματα
Πρόσφατη έρευνα της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος σε τρία λύκεια της Περιφέρειας έδειξε ότι το 40% των μαθητών της Γ’ Λυκείου επιλέγει ή εξαναγκάζεται να επιλέξει τα ιδιαίτερα.
40 ώρες την εβδομάδα x 40 ευρώ την ώρα x 40 εβδομάδες x 40 καθηγητές/νομό x 51 νομούς = 130.560.000 ευρώ. Η μαθηματική αυτή πράξη δεν είναι η απόδοση ενός εργαζόμενου σε μια επιχείρηση, αλλά η επίσημη εκτίμηση «μαύρου» χρήματος που χάνει, κατά μέσο όρο, το Ελληνικό Δημόσιο κάθε χρόνο από τους διορισμένους καθηγητές που παράλληλα παραδίδουν ιδιαίτερα μαθήματα παρανόμως...Συνέχεια στο alfavita: http://www.alfavita.gr/typos/t17_3_10_1031.php

Τρίτη 16 Μαρτίου 2010

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΔΑΚΕ, ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΧΤΗΚΑΝ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΚΕ ΖΑΚΥΝΘΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΜΕ.

Η ΔΑΚΕ καθηγητών Ζακύνθου δηλώνει την απόλυτη συμπαράστασή της στους δύο (ανώνυμους) συναδέλφους, που με αόριστες καταγγελίες δέχτηκαν την απαράδεκτη και προκλητική επίθεση από το ΚΚΕ και το ΠΑΜΕ, όπως αυτή εκδηλώθηκε με όσα δημοσιεύτηκαν στις 8 και 15 Μαρτίου στον τύπο. Η αναφορά σε καθηγητές «Καρδινάλιους της ιεράς εξέτασης» και «ιδεολογικοπολιτικούς χωροφύλακες της αστικής τάξης» όφειλε να προκαλέσει την άμεση αντίδραση και, τουλάχιστον, την προσεκτική διερεύνηση των ανακοινώσεων από την ΕΛΜΕΖ. Κάτι τέτοιο δεν έγινε.
Ως ΔΑΚΕ ζητήσαμε από το Δ.Σ της ΕΛΜΕΖ της 15ης Μαρτίου την καταδίκη των ανακοινώσεων και την σύνταξη κειμένου στήριξης των συναδέλφων. Η πρόταση αυτή δεν υποστηρίχθηκε.
Εκτιμούμε πως επιχειρείται χειραγώγηση έως φίμωση όσων καθηγητών τολμούν να μιλήσουν ελεύθερα στους μαθητές. Δεν τρομοκρατούνται μαθητές αλλά καθηγητές. Άλλωστε το παράδειγμα του διασυρμού συναδέλφου από το ΠΑΜΕ το έχουμε πρόσφατο.
Καλούμε την ΕΛΜΕΖ και όσους επιθυμούν την ενεργοποίησή της, να αναλάβουν και τις ευθύνες και τις πρωτοβουλίες που τους αναλογούν. Αλλιώς να μας ξανα-συστηθούν.


16/3/2010
ΔΑΚΕ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΖΑΚΥΝΘΟΥ

ΣΤΟ Δ.Σ.ΤΗΣ 15/3/2010 ΤΗΣ ΕΛΜΕΖ

Στις 15/3/2010 πραγματοποιήθηκε προγραμματισμένο Δ.Σ της ΕΛΜΕΖ. Παρόντες ήσαν όλοι οι εκλεγμένοι εκπρόσωποι του Δ.Σ. Συζητήθηκαν:

1.-Η πραγματοποίηση Γ.Σ που αποφασίστηκε να γίνει την 15η Απριλίου με θέμα:

• Την αντιμετώπιση των οικονομικών μέτρων.
• Το «Νέο» Σχολείο κι οι εξελίξεις στο χώρο της εκπαίδευσης.

2.- «Παγκόσμια Ημέρα Κατά του Ρατσισμού»

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕΖ προτείνει στους συλλόγους διδασκόντων των σχολείων του Νομού, να πραγματοποιήσουν οποιαδήποτε δραστηριότητα κρίνουν απαραίτητη, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Κατά του Ρατσισμού.
Το Υπουργείο και η ΟΛΜΕ έχουν εγκρίνει για αυτό το θέμα, να αφιερωθεί ένα δίωρο στο σχολικό πρόγραμμα της Παρασκευής 19/3.
Θεωρούμε ότι αυτή είναι η κατάλληλη ευκαιρία, για να ενημερωθούν οι μαθητές πάνω σε αυτό το πολύ σοβαρό ζήτημα.

3.- Συζητήθηκε το θέμα που προέκυψε με την μεταφορά μαθητών του ΕΠΑΛ, με ευθύνη του ΠΑΜΕ, στην κινητοποίηση του ΠΑΜΕ της 5/3/2010.
  • Ζητήθηκε από τη ΔΑΚΕ η καταδίκη του περιστατικού αλλά η εισήγηση δεν υπερψηφίστηκε.
4.- Συζητήθηκε το θέμα καταγγελίας εκ μέρους του ΚΚΕ και του ΠΑΜΕ εναντίον δύο εκπαιδευτικών οι οποίοι θεωρήθηκε ότι τοποθετήθηκαν με απαξιωτικό τρόπο για το ΚΚΕ τη Σοβιετική Ένωση και το ΠΑΜΕ. Προτάθηκε από τη ΔΑΚΕ η καταδίκη της καταγγελίας και η στήριξη των εκπαιδευτικών. Η πρόταση δεν υπερψηφίστηκε.

Ο Γ.Πανάρετος ψάχνει στοιχεία για τίτλους σπουδών και άλλων καθηγητών όπως της Ειδικής Γραμματέως του υπ. Παιδείας

Στοιχεία για το εάν υπάρχουν και άλλοι καθηγητές με τίτλους σπουδών όπως της Ειδικής Γραμματέως του υπ. Παιδείας Θάλειας Δραγώνα, έχει ζητήσει από τα ΑΕΙ ο υφ. Παιδείας Γιάννης Πανάρετος...Περισσότερα στο esos http://www.esos.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=7184:2010-03-16-06-03-12&catid=335:2009-12-02-06-41-30&Itemid=673

Πέμπτη 11 Μαρτίου 2010

ΑΠΑΝΤΗΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΗΣ ΔΑΚΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΟ ΠΑΜΕ

ΑΠΑΝΤΗΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΠΑΜΕ ΤΗΣ 10/3/2010

Συνάδελφοι της Γραμματείας Εκπαιδευτικών Ζακύνθου του ΠΑΜΕ,
Με την ανακοίνωσή σας της 10/3/2010 με καταγγέλλετε ως συκοφάντη.
Τα όσα έγραψα όμως περιγράφουν αυτά που και οι ίδιοι παραδέχεστε ότι συνέβησαν στις 5 Μαρτίου. Παραδέχεστε ότι με δική σας ευθύνη μεταφέρατε μαθητές στη διαδήλωση του ΠΑΜΕ. Παραδέχεστε, έμμεσα έστω, ότι παραπλανήσατε το ΚΤΕΛ που «διέθεσε» δύο λεωφορεία για την ασφαλή μεταφορά των μαθητών. Δεν αναφέρετε τίποτα βέβαια για το 3ο λεωφορείο, αυτό που ζητήθηκε από το ΚΤΕΛ την 4/3 για την 5/3 το πρωί. Ποιος ζήτησε αυτά τα λεωφορεία και για ποιά δρομολόγια; Ο διευθυντής του σχολείου; Ποιος ανέλαβε την ευθύνη της μεταφοράς των μαθητών; Κάνατε σύλλογο μπροστά στο σχολείο, πάνω στη λεωφόρο, στην αυλή, κάπου αλλού; Πώς ενημερώθηκαν οι μαθητές; Τους ενημερώσατε έναν-έναν; Κάνατε, λέτε, δεκάλεπτη ενημέρωση μετά την οποία κάποιοι μαθητές αποφάσισαν να συμμετάσχουν και κάποιοι όχι. Σας φαίνεται αξιόπιστη αυτή η διαδικασία; Μήπως είχατε προγραμματίσει από την προηγουμένη την μεταφορά των μαθητών;
Δεν έχω να διαψεύσω τίποτα από αυτά που γράφετε. Αν σας ενόχλησε η φράση «υποχρεωτική στρατολόγηση» τότε πρέπει να σας ενημερώσω πως όσα περιγράφετε αποτελούν διαδικασία στρατολόγησης. Όποιος μαζεύει μαθητές, τους επιβιβάζει σε λεωφορεία και τους μεταφέρει σε χώρους διαδήλωσης ή εκδήλωσης, συγκεκριμένης παράταξης, κάνει στρατολόγηση.
Άποψή μου είναι πως ρόλος του καθηγητή δεν είναι να προσηλυτίζει ούτε να χειραγωγεί μαθητές. Ρόλος του είναι να διδάσκει, μεταξύ άλλων, την δημοκρατία, τις αξίες της και τις διαδικασίες της. Δεν τους προτρέπει σε συλλαλητήρια, ούτε σε συγκεντρώσεις και πορείες με άγνωστη κατάληξη. Στον καθηγητή εμπιστεύονται οι γονείς τα παιδιά τους για να τα μορφώσει και όχι για να εντάξει σε κάποιο κίνημα. Παραβήκατε νόμους, αλλά αυτό που με προβληματίζει περισσότερο είναι ότι παραβήκατε κανόνες. Κανόνες συνδικαλιστικής αξιοπρέπειας. Εμπλέξατε μαθητές σε κομματικά παιχνίδια εντυπώσεων.
Κανείς δεν εμπόδισε τους μαθητές της Ζακύνθου να σκέφτονται, να μιλούν και να αγωνίζονται. Ας το κάνουν ελεύθερα χωρίς «οδηγητές» και πάτρωνες. Τι λέτε;
Για το γεγονός ότι δεν πρόσεξα τις 70(!) πόλεις της Ελλάδας με τους μαθητές, τα πανό και τα ταμπούρλα, τι να πω; Την επόμενη φορά θα είμαι πιο προσεκτικός.
Σε ότι αφορά στον χαρακτηρισμό μου ως αντιδραστικό, μήπως μπορείτε να μου διευκρινίσετε σε τι ακριβώς είμαι αντιδραστικός; Κρίνοντας και από το περιστατικό με την συνάδελφο που την «επέπληξε» ο μαθητής, αντιδραστικός είναι όποιος δεν συντάσσεται με το ΠΑΜΕ; Σας υπενθυμίζω πως με την ψήφο της «αντιδραστικής» ΔΑΚΕ κατέχει η παράταξή σας τη θέση του προέδρου στην ΕΛΜΕ φέτος. Το ίδιο και το 2007-08.
Σε ότι αφορά στην κατηγορία για «τρομοκράτηση» μαθητών σε διάφορα σχολεία, θα πρέπει να γίνετε πιο συγκεκριμένοι.

ΥΓ
Για το εισαγωγικό κείμενο που επιλέξατε στην ανακοίνωση - καταγγελία:
Για μένα, το λοιπόν, το πιο εκπληκτικό,
πιο επιβλητικό, πιο μυστηριακό και πιο μεγάλο,
είναι ένας άνθρωπος που τον μποδίζουν να βαδίζει.
Είναι ένας άνθρωπος που τον αλυσοδένουνε.
Ν. Χικμέτ
θέλω να σημειώσω πως αυτή η εικόνα, που συγκινεί τον Ν. Χικμέτ και προφανώς αυτούς που επέλεξαν το κείμενο, εμένα προσωπικά με ανατριχιάζει.

10/3/2010
Θ. ΑΝΔΡΙΤΣΟΣ
ΔΑΚΕ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ
ΖΑΚΥΝΘΟΣ

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΤΟΥ ΠΑΜΕ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΡΤΗΜΕΝΗ ΣΤΟ ALFAVITA:http://www.alfavita.gr/ank_b/ank10_3_10_01156.php

Κυριακή 7 Μαρτίου 2010

ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΤΕΛΟΣ

Το σχέδιο νόμου για τα νέα οικονομικά μέτρα όπως κατατέθηκε στη Βουλή ορίζει τα ακόλουθα:
Από τη δημοσίευση του παρόντος δεν επιτρέπεται η απόσπαση εκπαιδευτικού προσωπικού σε θέσεις χωρίς πλήρη εκπαιδευτικά και διδακτικά καθήκοντα. Με ευθύνη του Υπουργού Εθνικής Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, οι υφιστάμενες κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος αποσπάσεις εκπαιδευτικών μειώνονται υποχρεωτικά κατά πενήντα τοις εκατό (50%), το αργότερο μέχρι τις 30 Αυγούστου 2010.

ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΟΠΩΣ Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ!!!

"Στηρίζουμε την υπουργό Παιδείας - Στηρίζουμε τη Δημόσια Δωρεάν Παιδεία"

«Στηρίζουμε την υπουργό Παιδείας»
Ναι, για ένα λόγο και μόνο:

Μπράβο της που στέλνει τον γιο της στο ιδιωτικό του Κωστάκη της «Γειτονιάς» και μάλιστα τον έχει βάλει να παρακολουθεί το αμερικάνικο πρόγραμμα ΙΒ , για να φύγει αμέσως για σπουδές στο εξωτερικό, στας ΗΠΑ και νάρθει τάχιστα πίσω να ζητήσει την ψήφο των ιθαγενών!!!
Έτσι...κι εμείς στηρίζουμε τη Δημόσια Δωρεάν Παιδεία!!!

ΑΛΛΑΖΕΙ ΑΜΕΣΑ Η ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΠΥΣΔΕ

Αλλάζει άμεσα η σύσταση του ΠΥΣΔΕ. Οι δύο από τους πέντε του Υπηρεσιακού συμβουλίου αλλάζουν ώστε να αντικατασταθούν με εκπαιδευτικούς Α΄ βαθμού και με κριτήριο τη μεγαλύτερη προηγούμενη διοικητική εμπειρία σε θέση στελεχών εκπαίδευσης και, μοιραία, συγκεκριμένης πολιτικής απόχρωσης. Αντί το Υπουργείο να επικαλείται αξιοκρατικές ανοησίες καλύτερα θα ήταν να σέβεται τη νοημοσύνη μας και να "προσλαμβάνει", χωρίς δικαιολογίες, τους "ημέτερους".

Σάββατο 6 Μαρτίου 2010

Η ΜΑΡΙΑ ΑΝΤΟΥΑΝΕΤΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΝΤΕΣΠΑΝΙ ΤΗΣ ΠΕΙΝΑΣΜΕΝΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Τί μέρες κι αυτές... Οι δάσκαλοι απεργούν, οι καθηγητές απεργούν, οι απολυμένοι της Ο.Α. κλείνουν τους δρόμους, η οικονομία καταρρέει, οι αποσπασμένοι ετοιμάζουν βαλίτσες – γιατί περιμένουν άλλοι ανυπόμονα να πάρουν θέσεις στα υπουργεία –, οι stagiaires είναι πια στο επίδομα ανεργίας, οι αναπληρωτές και ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί μετρούν τις ώρες μέχρι να το πάρουν κι οι ίδιοι οσονούπω και τα νέα μέτρα παίρνουν τα μέτρα των εκπαιδευτικών και των λοιπών εργαζομένων (μα – ω, θεία δίκη – και της εκλογικής βάσης του ΠΑΣΟΚ)... και πάνω σε όλα τούτα... η Υπουργός μας, έφερε στο φως την ανακάλυψη της νέας χιλιετίας... τη λύση σε όλα τα προβλήματα της ελληνικής παιδείας: το ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ... Η πρώτη σκέψη της ήταν να διαλύσει όλα! Όλα όσα της θυμίζουν το παρελθόν, της φαίνονται όλα τόσο κακόγουστα και βαρετά, τόσο μπανάλ και μπασκλάς... Σκέφτηκε να τα κόψει όλα... Μα, τελικά, οι κυρίες της επί των τιμών, με εμφανές το αίσθημα πατριωτισμού και λαϊκής συνείδησης, την έπεισαν να μην τα διαλύσει όλα… Να τα εκσυγχρονίσει και να τα παραμορφώσει, κατά τον γνωστό γραμματικό κανόνα του Ψαθά: θετικός βαθμός "μόρφωση", συγκριτικός "επιμόρφωση", υπερθετικός "παραμόρφωση". Αφού η παιδεία νοσεί και δεν συνάδει με την "πράσινη ανάπτυξη", αφού τα παιδιά δεν ελκύονται πια από το σχολείο, ε, λοιπόν το σχολείο τέλος! Ζήτω το ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ! Και κάπως έτσι, η Υπουργός μας, έδωσε στο λαό αυτό που πραγματικά επιθυμούσε (μα δεν το ’ξερε...!): (1) ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ, η τελευταία λέξη της τεχνολογίας! Η λύση στα μαθησιακά προβλήματα των παιδιών μας, το όραμα της εκπαιδευτικής κοινότητας, που επιτέλους παίρνει σάρκα και οστά. Και στη συνέχεια, ολιγομελή τμήματα, αλλά χωρίς κτίρια, πάντα σε διπλοβάρδιες και – εννοείται – με λιγότερο εκπαιδευτικό προσωπικό (αλλά ας μην απασχολούμε τη μεγαλειοτάτη με λεπτομέρειες και μικρότητες). (2) Η λύση στο πρόβλημα της ημιμάθειας και της απέχθειας των μαθητών προς το μάθημα, που οδηγεί καμιά φορά στην αποχή και την εγκατάλειψη του σχολείου ή ακόμα και σε τραγικότερες μη-λύσεις: ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΤΟΙΧΟΥΣ! Ένα ψηφιακό σχολείο, ένα σχολείο με λιγότερη ύλη (γνωστή, άλλωστε, και επιστημονικώς αποδεκτή μέθοδος: «πονάει κεφάλι, κόβει κεφάλι»). (3) Η λύση στο πρόβλημα της ανορθογραφίας, της δυσλεξίας και του όλο και μειούμενου λεξιλογίου των μαθητών μας: η περισσότερη ξενόγλωσση εκπαίδευση, φυσικά! Αφού δεν μαθαίνουν Ελληνικά, ας μάθουν Αγγλικά! (Είναι, άλλωστε, από χρόνια γνωστή η άποψη της μεγαλειοτάτης ότι η Αγγλική θα έπρεπε να είναι η επίσημη γλώσσα της χώρας μας). Τώρα, βέβαια, πώς θα γίνει εκμάθηση γλωσσών και μάλιστα με στόχο την πιστοποιημένη γνώση με 2.000 περίπου ωρομίσθιους ξενόγλωσσους εκπαιδευτικούς, χωρίς αρκετές ώρες στο πρόγραμμα και με ασφυκτική πίεση για μείωση ωρών στην ενισχυτική και την πρόσθετη διδασκαλία, λόγω έλλειψης χρημάτων... ε, είπαμε... ας μην απασχολούμε τη μεγαλειοτάτη με μικρότητες... (4) Η λύση στο πρόβλημα των λειτουργικών κενών στα σχολεία: η ανάκληση των αποσπάσεων. Όλα τα κεφάλια μέσα! Όλες οι αποσπάσεις καταργούνται, εκτός φυσικά από αυτές που γίνονται για τις άμεσες ανάγκες (του γραφείου της Υπουργού... σε γυμναστές!). Μετά από όλα αυτά, λοιπόν, πώς κανείς να μην δοξάσει την πάνσοφη Υπουργό μας (τώρα, είδατε, κρατήθηκα) για την πολιτική της απεραντοσύνη και το μεγαλειώδες του "πνεύματός" της (ή και του πνευματώδους της, αν προτιμάτε).Τί κι αν ο ΟΣΚ μέχρι πρόσφατα παραδίδει σχολεία με πράσινους πίνακες και κιμωλίες (ούτε κάν με λευκούς για μαρκαδόρους... στοιχίζουν βλέπετε), τί κι αν οι χάρτες γεωγραφίας στα περισσότερα σχολεία είναι του ’70 στην καλύτερη, τί κι αν λείπουν υπολογιστές, όργανα φυσικής και χημείας, όργανα προβολής και – πάνω απ' όλα – τί κι αν λείπουν αίθουσες, δάσκαλοι και βιβλία; ΤΙ ΚΙ ΑΝ ΛΕΙΠΕΙ ΤΟ ΨΩΜΙ... ΑΣ ΦΑΝΕ ΠΑΝΤΕΣΠΑΝΙ...
Δρ. Ν. ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ Διδάκτωρ Φιλοσοφικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών Εκπαιδευτικός ΠΕ05, αναμένων διορισμό... http://ndpaideia.blogspot.com/

Πώς συγκροτούνται τα νέα ΠΥΣΔΕ. Πραξικόπημα του ΠΑΣΟΚ?

Το ΠΥΣΔΕ αποτελείται:
1. Από τον Δ/ντή Δευτεροβάθμιας,
2. Από δύο «αιρετούς» (99% έναν της ΝΔ και έναν του ΠΑΣΟΚ,
3. Από δύο μέλη που επιλέγονται ανάμεσα στους Προϊσταμένους Γραφείων (1ο , 2ο κτλ γραφεία , Γραφείο Φυσικής Αγωγής, Γραφείο Τεχνικής Εκπαίδευσης κτλ)
ΤΩΡΑ ΑΥΤΟ ΑΛΛΑΖΕΙ ΑΡΔΗΝ! ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΔΥΟ ΘΕΣΕΙΣ ΘΑ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ: «δύο εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με βαθμό Α’, με τους αναπληρωματικούς τους, που υπηρετούν στην περιφέρεια του οικείου ΠΥΣΔΕ, οι οποίοι επιλέγονται με κριτήριο τη μεγαλύτερη προηγούμενη διοικητική εμπειρία σε θέση στελεχών εκπαίδευσης.
Ως διοικητική εμπειρία, για την εφαρμογή του παρόντος, νοείται η υπηρεσία σε θέσεις διευθυντή σχολείου, προϊσταμένου γραφείου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και προϊσταμένου διεύθυνσης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.»
Αν κάποιος γνωρίζει την Νεώτερη Ιστορία της Εκπαίδευσης θα σας διαβεβαιώσει, ότι όλος σχεδόν ο κόσμος έχει βαθμό Α΄, αλλά «την μεγαλύτερη εμπειρία σε θέσεις στελεχών εκπαίδευσης» έχουν μόνο οι προσκείμενοι στο....Κυβερνών κόμμα.
Περισσότερα στο http://dakeaelmemess.blogspot.com/2010_03_01_archive.htmlhttp://dakeaelmemess.blogspot.com/2010_03_01_archive.html

Μέχρι το Μαίο θα έχουν ολοκληρωθεί οι επιλογές των νέων Διευθυντών και Προισταμένων Εκπαίδευσης

Μέχρι το Μαίο θα έχουν ολοκληρωθεί οι επιλογές των νέων Διευθυντών και Προισταμένων Εκπαίδευσης , μέσω του νέου συστήματος επιλογής στελεχών διοίκησης στην εκπαίδευση, το οποίο θα συμπεριληφθεί στο σχέδιο νόμου , που η υπουργός Παιδείας θα καταθέσει στη Βουλή μέχρι τέλος του μήνα.Σχετικά στην πρόταση που κατέθεσε σήμερα στο υπουργικό Συμβούλιο,
η υπουργός Παιδείας αναφέρει τα εξής:
«Η ανάγκη αλλαγής του πλαισίου επιλογής στελεχών της διοίκησης στην εκπαίδευση προέκυψε από τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν κατά την εφαρμογή του υφιστάμενου συστήματος επιλογών, με τις αυξημένες προϋποθέσεις προϋπηρεσίας και έλλειψη κινήτρων.
Με το νέο πλαίσιο, διασφαλίζεται η ισότιμη πρόσβαση των εκπαιδευτικών στη διαδικασία επιλογής καθώς και η διεύρυνση της βάσης των υποψηφίων. Διασφαλίζονται χαρακτηριστικά και εχέγγυα για αξιοκρατικές επιλογές, αίρονται τα εμπόδια και οι περιορισμοί στη συμμετοχή με ταυτόχρονη αξιοποίηση των ικανοτήτων και γνώσεων που προκύπτουν από την εμπειρία, Καθίσταται υποχρεωτική η επιμόρφωση σε θέματα διοίκησης της Εκπαίδευσης σε συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης. Παράλληλα υπηρετείται η διαμόρφωση ενός πλαισίου επαγγελματικής εξέλιξης των διοικητικών στελεχών. Προϋπόθεση επιλογής θα είναι η συμμετοχή σε προγράμματα αυτό- αξιολόγησης και αξιολόγησης σε δεύτερη φάση».
esos...

Παρασκευή 5 Μαρτίου 2010

Ούτε φράγκο από τους Γερμανούς.

Περισσότερα στο http://thoora.com/2iNlup

Κάθε θρανίο κι ένα Η/Υ-Κάθε τάξη κι ένα διαδραστικό πίνακα

Οι μαθητές και των τριών τάξεων του Γυμνασίου το Σεπτέμβριο που θα ανοίξουν τα σχολεία θα βρουν στο θρανίο τους κι έναν Ηλεκτρονικό Υπολογιστή , τελευταίας τεχνολογίας και αντί του μαυροπίνακα με τις κιμωλίες τον διαδραστικό. (σ.σ. για την προμήθεια των υπολογιστών το υπ.Παιδείας θα κάνει σχετικό διαγωνισμό τέλος του μήνα). Ο κάθε Ηλεκτρονικός Υπολογιστής θα αντιστοιχεί σε δύο μαθητές, οι οποίοι και θα τον χρεωθούν.Προκειμένου και οι εκπαιδευτικοί να είναι προετοιμασμένοι , το υπ. Παιδείας θα ξεκινήσει επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών , 200 ωρών,προκειμένου να είναι σε θέση να οργανώνουν το μάθημά τους σε δικτυακή πλατφόρμα . –Σύμφωνα με τα σχέδια του υπ. Παιδείας θα μπορούν οι μαθητές απ το σπίτι του να συνδέεται μ αυτή τη πλατφόρμα για τα μαθήματα που έκαναν το πρωί
Οι εκπαιδευτικοί που θα αρνηθούν την επιμόρφωση δεν θα μπορούν να εξελιχθούν .

ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΣΤΡΑΤΟΛΟΓΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ

Την Παρασκευή 5/3/2010 στο ΕΠΑΛ Ζακύνθου συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ, με δική τους πρωτοβουλία και χωρίς απόφαση συλλόγου σχολείου, αφού ζήτησαν παραπλανητικά από το ΚΤΕΛ την αποστολή τριών λεωφορείων, μετέφεραν άγνωστο αριθμό μαθητών του σχολείου στην πόλη της Ζακύνθου προκειμένου αυτοί να συμμετάσχουν στις κινητοποιήσεις της παράταξής τους.
Η υποχρεωτική πολιτική στρατολόγηση μαθητών και η ανεύθυνη μεταφορά και εμπλοκή τους σε διαδήλωση προκαλεί με ακραίο τρόπο γονείς και κοινωνία σε βαθμό που θα πρέπει να υπάρξει έμπρακτη αντίδραση.
Αν κάποιοι έχουν διαταραγμένη σχέση με την πραγματικότητα, δεν έχουν κανένα δικαίωμα να μπλέκουν ανήλικους μαθητές σχολείων, και μάλιστα μαζικά και χωρίς τη δική τους συναίνεση, σε κινητοποιήσεις και ακτιβισμούς χωρίς να είναι ενήμεροι τουλάχιστον οι γονείς τους. Κάποιες διαδικασίες έχουν όρια.
Τα εσωκομματικά παράσημα μακριά από τις πλάτες των μαθητών.

ΑΠΕΡΓΟΥΝ(?) ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΣΗΜΕΡΑ 5/3/2010

Η αιφνίδια απεργιακή κινητοποίηση βρήκε ανέτοιμους τους καθηγητές της Ζακύνθου. Τα μέλη της ΕΛΜΕ (Καλαμάκης Δ. , Καραϊσκος Θ. και Ανδρίτσος Θ.) επισκέφτηκαν τα 3ο, 2ο, Μουσικό και 1ο Λύκειο όπου η συμμετοχή των καθηγητών κρίνεται μάλλον πτωχή. Ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ (Φ. Γαϊτάνης), για μια ακόμη φορά, μας άφησε ακέφαλους ακολουθώντας τις κινητοποιήσεις του ΠΑΜΕ.
Η πιο συχνή άποψη, που διατυπώθηκε από συναδέλφους, είναι πως οι αποσπασματικές μονοήμερες απεργίες δεν έχουν να προσφέρουν πολλά στις διεκδικήσεις του κλάδου. Πρέπει να περάσουμε σε άλλες μορφές διαμαρτυρίας ή πίεσης προς την κυβέρνηση άποψη που με βρίσκει σύμφωνο.
Επόμενη προγραμματισμένη απεργία στις 11/3/10 και βλέπουμε.
Να προτείνουμε;;;
  • Ακούστηκε η πρόταση να μην καταχωρούνται οι απουσίες των μαθητών,
  • Ακούστηκε η πρόταση να μην δουλεύουμε τις υπερωρίες,
  • .....;

Τρίτη 2 Μαρτίου 2010

ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΗ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Είναι καιρός τα συνθήματα να γίνουν πράξη, κυρίως όταν αυτά αφορούν σε θέματα παιδείας.
To "Πρώτα ο μαθητής" καλό και "πιασάρικο" είναι αλλά μένουμε όπως παλιά στα λόγια.
Μετά τα αποτελέσματα του ΑΣΕΠ για τις ειδικότητες των ΠΕ17 θα περίμενε κανείς να πληρωθούν οι κενές θέσεις με μόνιμους διορισμούς. Στη Ζάκυνθο υπήρχαν 4 κενά και διορίστηκαν 2 καθηγητές της ειδικότητας, στις 16/12/2009. Ζητήθηκε ένας τρίτος ως αναπληρωτής προκειμένου να καλύψει τα κενά στο 2ο Λύκειο στην Παναγούλα και στο ΕΠΑΛ με 8 και 12 ώρες αντίστοιχα. Στις 5/2/2010 κλήθηκε ένας αναπληρωτής ο οποίος στη συνέχεια αρνήθηκε το διορισμό του και επομένως οι ώρες τεχνολογίας στα σχολεία παρέμειναν κενές. Παρά το γεγονός ότι η πίστωση για την πρόσληψη αναπληρωτή έχει εγκριθεί, και παρά τις συνεχείς έγγραφες και τηλεφωνικές οχλήσεις προς το Υπουργείο, μέχρις σήμερα 2/3/2010 δεν έχει υπάρξει καμία εξέλιξη στο θέμα και η χρονιά πλησιάζει προς το τέλος της.
Στο "Πρώτα ο μαθητής" λοιπόν θα απαντήσουμε το ελάχιστο που οφείλουμε. Αποδείξτε το.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΓΙΑ ΕΝΕΡΓΗ ΕΛΜΕ 26-2-2010

Κίνηση για ενεργή ΕΛΜΕ Zάκυνθος, 26-02-2010
ΑΠΕΡΑΝΤΟΛΟΓΟΥΝΤΑ - ΑΛΛΕΠΑΛΛΗΛΑ - Δ.Σ. ΚΑΙ ΑΤΕΛΕΙΩΤΑ «ΠΡΑΚΤΙΚΑ» ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΩΝ
Αυτά περιμένουν από εμάς - τους εκλεγμένους -οι συνάδελφοι σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς;
Σε αυτούς τους καιρούς που τα δικαιώματα μας, δέχονται πρωτοφανή επίθεση, που οι συνάδελφοι έχουν ανάγκη από έμπνευση και ενθάρρυνση, εμείς οι εκλεγμένοι εξαντλούμαστε σε ανούσιες συνεδριάσεις , απέραντα «πρακτικά» συνεδριάσεων -το κάναμε και εμείς ως Κίνηση το λάθος- και κοκορομαχίες χωρίς κανένα περιεχόμενο.
Ζητήσαμε -σαν Κίνηση- να συντονιστούμε με τους άλλους Πρωτοβάθμιους Συλλόγους εργαζομένων και εισπράξαμε δύο φορές την άρνηση:
Από την ΠΑΣΚ γιατί όλα περνάνε από το υπό ίδρυση (εδώ και τρία χρόνια!) Παράρτημα της ΑΔΕΔΥ και από την ΔΑΣ διότι έχει άλλες επιλογές συντονισμού (ΠΑΜΕ) και διότι η πρόταση μας είναι διασπαστική (!), επειδή κατατέθηκε λίγα λεπτά αργότερα από την δική τους! Χρειάστηκαν τρεις απέραντες συνεδριάσεις Δ.Σ. (η τελευταία μόλις 30 ώρες πριν την Απεργία) , για να «αποφασίσουμε» να τριχοτομηθούμε ακόμη και ως προς τον τόπο της συγκέντρωσης:
  • η ΔΑΚΕ υπερψήφισε την Πρόταση μας για συντονισμό και συγκέντρωση μαζί με τα υπόλοιπα δημοσιοϋπαλληλικά σωματεία. · η ΔΑΣ ακολούθησε τη δική της πρόταση (με το ΠΑΜΕ) και
  • η ΠΑΣΚ αποφάσισε να συμμετάσχει και στις δύο συγκεντρώσεις!

Για την ιστορία αναφέρουμε ότι οι πέντε Σύλλογοι εργαζομένων του Δημοσίου, απευθύνθηκαν στο ΠΑΜΕ για κοινή συγκέντρωση και εισέπραξαν την άρνησή του.

Θλιβόμαστε γιατί ενώ εμείς οι εκλεγμένοι του Δ.Σ. απεραντολογούμε, χωρίς να μπορούμε να αποφασίσουμε ούτε τον τόπο της συγκέντρωσης, οι ίδιοι οι εργαζόμενοι - η συντριπτική πλειοψηφία - δεν πήγαν σε καμιά από τις δύο συγκεντρώσεις. Αντίθετα στην Αθήνα οι συγκεντρώσεις ήταν πολύ μεγάλες και αυτό πρέπει να μας απασχολήσει τοπικά.

Η ΕΛΜΕ με ευθύνη των ΠΑΜΕ και ΠΑΣΚ έβγαλε μια μνημειώδη Ανακοίνωση- Ενημέρωση (έτσι αποκλήθηκε) , με την οποία ενημερώνει (!) για εκδήλωση με δύο μέλη Γ.Σ. ΑΔΕΔΥ, την οποία διοργανώνουν ΑΛΛΟΙ (δάσκαλοι, Νοσοκομειακοί, Νομαρχιακοί, και Δημοτικοί Υπάλληλοι) και την οποία η ίδια η ΕΛΜΕ αρνήθηκε να συν-διοργανώσει!

Αν οι αγώνες μας -και η ΕΝΟΤΗΤΑ - μπορούν να ενδυναμωθούν από την αναβίωση του τοπ. Παραρτήματος της ΑΔΕΔΥ , ας το κάνουμε επιτέλους! Η Κίνηση ήδη πίεσε προς αυτή τη κατεύθυνση . Οι πλειοψηφούσες τότε (2007) παρατάξεις , δεν έπραξαν τίποτα επί τρία χρόνια για τη σύστασή του. Δεν πρέπει όπως να επικαλούνται (ιδιαίτερα η ΠΑΣΚ) το υπό ίδρυση Παράρτημα , για να μην κάνουν ΚΑΜΙΑ ενέργεια , μέχρι που αυτό το Παράρτημα να γίνει πραγματικότητα .Άλλωστε, το τελευταίο διάστημα ο Σύλλογος Δασκάλων -ελλείψει θεσμικού συντονιστικού οργάνου- συντόνιζε τις απεργιακές συγκεντρώσεις με άλλα Πρωτοβάθμια σωματεία.Όμως, η επίθεση που δεχόμαστε από τα κυβερνητικά μέτρα, τους διεθνείς οικονομικούς οίκους και ευρωπαϊκούς Οργανισμούς, το περιβόητο «Χρέος» και τα ΜΜΕ , πρέπει να μας οδηγήσουν στην ΕΝΟΤΗΤΑ και την ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ Πρέπει να αντιδράσουμε.

Αποτελεί διαρκή επιλογή μας, ο συντονισμός μας με τα άλλα Πρωτοβάθμια Σωματεία, δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, με όλες τις υπαρκτές -μη γραφειοκρατικές Συλλογικότητες, με όλους τις υπαρκτούς εργαζόμενους , αυτούς που δουλεύουν δίπλα μας. ΔΕΝ ΠΕΡΙΣΣΕΥΕΙ κανείς. Να ενεργοποιήσουμε ότι μπορεί να ενδυναμώσει τους αγώνες μας (και το Παράρτημα!)

Συνάδελφοι, να εμπνευστούμε από τους (πολύ) παλιότερους αγώνες . Πριν από πολλές -πολλές δεκαετίες, οι τότε εργαζόμενοι που δεν είχαν κανένα δικαίωμα ,χωρίς μέσα , χωρίς συμμάχους , κάτω από πολύ χειρότερες συνθήκες και αντιμετωπίζοντας συχνά ωμή βία., ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΑΝ και ΠΗΡΑΝ. Δεν εγκαταλείπουμε κανένα από τα Δικαιώματα που μας κληροδότησαν εκείνοι. Και δεν ξεχνάμε ότι:

«Για να φορτωθεί η γκαμήλα πρέπει πρώτα να γονατίσει». Να μην γονατίσουμε

ΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΝΕΡΓΗ ΕΛΜΕ

Δευτέρα 1 Μαρτίου 2010

H ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ ΔΕΝ ΔΕΧΕΤΑΙ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΚΑΙ ΩΡΟΜΙΣΘΙΟΥΣ

Για παντελή έλλειψη διαλόγου καταγγέλλουν την υπ. Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου οι αναπληρωτές και οι ωρομίσθιοι , αφού όπως υποστηρίζουν αρνείται ήδη από το Νοέμβριο του 2009 και μέχρι σήμερα την οποιαδήποτε συνάντηση με το Διοικητικό Συμβούλιο της Π.Ε.Α., αν και έχει ζητηθεί επανειλημμένα εγγράφως .
Περισσότερα στο esos: http://www.esos.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=7021:2010-03-01-06-10-10&catid=239:2009-12-01-15-36-00&Itemid=800##