Τετάρτη 11 Μαρτίου 2015

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 11/3/2015


1. ΟΛΜΕ: Συνέλευση Προέδρων ΕΛΜΕ το Σάββατο.
Η Γενική συνέλευση Προέδρων των ΕΛΜΕ της χώρας θα πραγματοποιηθεί στο ξενοδοχείο Αμαλία (έναντι Εθνικού Κήπου, επί της Αμαλίας) στις 10 το πρωί.

2. Τι θα περιλαμβάνει το πολυνομοσχέδιο.
Στο πολυνομοσχέδιο θα περιλαμβάνονται άμεσες ρυθμίσεις που θα αντιμετωπίζουν τις δυσλειτουργίες που έχουν παρουσιαστεί στην εκπαίδευση ώστε να διευκολυνθεί η εξέλιξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας κατά την τρέχουσα χρονιά. Στο Πολυνομοσχέδιο που θα κατατεθεί, προς ψήφιση, στη Βουλή στις αρχές τους Απρίλη, μεταξύ άλλων, θα περιλαμβάνονται τα παρακάτω:
- Κατάργηση της Τράπεζα Θεμάτων.
- Ο βαθμός προαγωγής των μαθητών στην Α’ και Β’ Λυκείου δεν θα συνυπολογίζεται στον βαθμό εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
- Επανέρχεται ως βαθμός προαγωγής ο γενικός μέσος όρος "εννέα και πέντε δέκατα" (9,5).
- Αναστολή των σημερινών νομοθετικών ρυθμίσεων περί αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου. Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Για την τριτοβάθμια εκπαίδευση θα περιλαμβάνονται ρυθμίσεις που θα τροποποιούν πολλά σημεία του νόμου 4009/11 με βασικό την κατάργηση των Συμβουλίων Ιδρυμάτων.

3. Οι αλλαγές στο εξεταστικό σύστημα.
Σε αναζήτηση εξεταστικού συστήματος-«γέφυρα» για την επόμενη και τη μεθεπόμενη χρονιά, πριν από την εφαρμογή των σαρωτικών αλλαγών που έχουν προαναγγελθεί, βρίσκεται η νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Οι σχετικές ανακοινώσεις αναμένεται να γίνουν τις επόμενες ημέρες, ενώ οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ήδη έχει επιλεγεί σύστημα με έξι επιστημονικά πεδία, τέσσερα εξεταζόμενα μαθήματα ανά πεδίο και κατ' επιλογήν ένα πέμπτο μάθημα το οποίο να «ανοίγει» ένα ακόμα επιστημονικό πεδίο. Το νέο εξεταστικό σύστημα αποτελεί σε κάθε περίπτωση έναν μεγάλο «πονοκέφαλο» για το υπουργείο Παιδείας καθώς κάθε αλλαγή μεταφράζεται και σε αλλαγές του ωρολογίου προγράμματος της τελευταίας τάξης και των αναλυτικών προγραμμάτων. Με δεδομένο μάλιστα ότι νέα βιβλία δεν θα υπάρξουν, οι όποιες αναδιατάξεις της ύλης θα διδαχθούν από τα υπάρχοντα βιβλία με την «επιτυχημένη» μέθοδο της... κοπτοραπτικής. Σε ορισμένα μαθήματα όπως τα Λατινικά και τη Χημεία θα υπάρξουν συνοπτικές και πρόχειρες εκδόσεις του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).
Δύο είναι τα σενάρια που μελετώνται για το εξεταστικό σύστημα, με επικρατέστερο ως σήμερα το πρώτο:
1ο σενάριο: Έξι επιστημονικά πεδία, τέσσερα εξεταζόμενα μαθήματα ανά πεδίο και κατ' επιλογήν ένα πέμπτο μάθημα το οποίο να «ανοίγει» την είσοδο σε σχολές από ένα ακόμα επιστημονικό πεδίο. Με τον τρόπο αυτόν οι Προσανατολισμοί στη Γ' Λυκείου θα παραμείνουν τρεις (Ανθρωπιστικών, Θετικών και Οικονομικών-Κοινωνικών Σπουδών), όπως άλλωστε προβλέπεται από τον ισχύοντα νόμο του «Νέου Λυκείου». Το σενάριο αυτό είναι το πιθανότερο και μπορεί να θεωρηθεί φυσιολογική εξέλιξη της μεταρρύθμισης που ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2013. Οι δυσκολίες έγκεινται στο γεγονός ότι θα πρέπει τα 450 τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης να αναδιαταχθούν στα έξι επιστημονικά πεδία και να δηλώσουν το μάθημα της αυξημένης βαρύτητας.
2ο σενάριο: Το δεύτερο σενάριο το οποίο εισηγούνται ορισμένοι στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας είναι να παραμείνει το ισχύον σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων και για τα επόμενα δύο χρόνια. Με το σενάριο αυτό θα αποφευχθεί η επώδυνη και επικίνδυνη αναδιάταξη των επιστημονικών πεδίων καθώς και ο μεγάλος πονοκέφαλος της αναδιάταξης των στρατιωτικών και αστυνομικών σχολών. Στην περίπτωση αυτή πάντως οι εισηγήσεις επιζητούν τα ακόλουθα: 
  • Την κατάργηση της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης Ι, η οποία συγκεντρώνει κάθε χρόνο ελάχιστο αριθμό υποψηφίων. 
  • Τη μείωση του αριθμού των εξεταζομένων μαθημάτων σε πέντε από έξι. Οι προτάσεις μάλιστα αναφέρουν χαρακτηριστικά την από κοινού εξέταση της Γλώσσας και της Λογοτεχνίας για τους μαθητές της Θεωρητικής Κατεύθυνσης, τη συνεξέταση της Βιολογίας της Γενικής Παιδείας με τη Βιολογία της Κατεύθυνσης για τους μαθητές της Θετικής Κατεύθυνσης, τη συνεξέταση των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας με το μάθημα των Αρχών της Διοίκησης κ.ά.
Με το δεύτερο σενάριο, όπως γίνεται ευκόλως αντιληπτό, παραμένουν οι κατευθύνσεις στη Γ' Λυκείου ως έχουν και καμία αναδιάταξη των επιστημονικών πεδίων δεν θα επέλθει. Τα σενάρια για τα νέα πεδία και τα μαθήματα στο συνημμένο αρχείο.

4. Συνάντηση εκπροσώπων ΠΕ05,ΠΕ07,ΠΕ19-20 με τον αν. υπ. Παιδείας
Την Τρίτη 10-03-2015, εκπρόσωποι των Δ.Σ. των Επιστημονικών Φορέων ΠΕ05, ΠΕ07, ΠΕ19- 20 είχαν προγραμματισμένη συνάντηση με τη Σύμβουλο του Αναπληρωτή Υπουργού Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. κ. Αναστάσιου Κουράκη, κα Κυριακίδη Ειρήνη, για το θέμα των μετατάξεων. Στη συνάντηση που διεξήχθη σε θετικό κλίμα συζητήθηκαν όλες οι πτυχές του θέματος. Διαπιστώνεται ότι υπάρχει η πολιτική βούληση για εξεύρεση λύσης το ταχύτερο δυνατόν, πριν την έναρξη της διαδικασίας των υπηρεσιακών μεταβολών. Θα συσταθεί άμεσα επιτροπή επεξεργασίας του θέματος αποτελούμενη από εκπροσώπους των ΔΟΕ, ΟΛΜΕ και υπηρεσιακούς παράγοντες. Ταυτόχρονα, θα ιδρυθούν οι οργανικές θέσεις στην Πρωτοβάθμια. Θα γίνει έλεγχος των στοιχείων των αιτήσεων και των μορίων ώστε να καταρτιστούν οι πίνακες με φθίνουσα σειρά μορίων ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Διαπιστώνεται η ανάγκη διαχωρισμού των μετατάξεων των ειδικοτήτων που προϋπήρχαν στην Πρωτοβάθμια από τις ειδικότητες που εισήλθαν το 2013 (ΠΕ05, ΠΕ07, ΠΕ08, ΠΕ19-20, ΠΕ32).

5. ΟΛΜΕ: Το 17ο συνέδριο θα πραγματοποιηθεί από 30/6 έως 3/7 στην Αθήνα.
Το 17ο συνέδριο της ΟΛΜΕ θα πραγματοποιηθεί από 30/6 έως 3/7 στο ξενοδοχείο ΤΙΤΑΝΙΑ στην Αθήνα. Ανακοινώθηκε η διαδικασία εκλογής αντιπροσώπων των ΕΛΜΕ.

6. Οδηγίες για την έναρξη της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης στα ΕΠΑΛ -Μαθήματα και ώρες.
Στις Περιφέρειες: Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, Βορείου Αιγαίου, Δυτικής Ελλάδας, Ηπείρου, Θεσσαλίας, Ιονίων Νήσων, Κρήτης και Πελοποννήσου Οδηγίες για την έναρξη της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης στα ΕΠΑΛ, εξέδωσε το υπουργείο Παιδείας, οι οποίες έχουν ως εξής: Α. Το πρόγραμμα της Π.Δ.Σ. υλοποιείται σε Σχολικά Κέντρα Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης (Σ.Κ.Π.Δ.Σ), τα οποία συγκροτούνται από ομάδες όμορων σχολικών μονάδων και ορίζονται ανά Διεύθυνση με απόφαση του Διευθυντή της οικείας Δ.Δ.Ε. Υπάρχει η δυνατότητα ένα (1) Σ.Κ.Π.Δ.Σ., να αποτελείται από μία (1) σχολική μονάδα, μόνο σε συγκεκριμένες περιπτώσεις (μικρά νησιά κλπ).Στην περίπτωση αυτή αποστέλλεται το αίτημα από τον οικείο Δ/ντή Δ.Δ.Ε. στην Κεντρική Επιτροπή Συντονισμού και Υποστήριξης Πράξης (Κ.Ε.Σ.Υ.Π.) για τελική απόφαση του αρμόδιου Γενικού Γραμματέα ΥΠΟΠΑΙΘ. Β. Με σκοπό την προετοιμασία για την έναρξη της Π.Δ.Σ. στα ΕΠΑ.Λ οι Διευθυντές Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καλούνται να προβούν στις ακόλουθες ενέργειες: 1. Να ορίσουν τα κέντρα της Π.Δ.Σ. με τις αντίστοιχες ομάδες όμορων σχολικών μονάδων. Στις περιπτώσεις κατά την οποία 1 κέντρο ΠΔΣ αποτελείται από μια σχολική μονάδα , ο ορισμός του θα συνοδεύεται από αίτηση προς την Κ.Ε.Σ.Υ.Π.. Ο αριθμός των κέντρων ανά Δ.Δ.Ε. συμπεριλαμβάνεται στον επισυναπτόμενο πίνακα 1. 2. Αφού συλλεχθούν οι Υπεύθυνες Δηλώσεις Γονέων/Κηδεμόνων-Μαθητών λαμβάνοντας υπόψη το πλήθος των διδασκόντων να δημιουργήσουν τμήματα Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης. Το πλήθος μαθητών ανά τμήμα μαθήματος Π.Δ.Σ. είναι από πέντε (5) έως και δεκαπέντε (15) μαθητές. Το ωρολόγιο πρόγραμμα του προγράμματος της Π.Δ.Σ. εβδομαδιαίως καθορίζεται ως εξής: Για την πρώτη τάξη ΕΠΑΛ: Δύο (2) ώρες Μαθηματικά, δύο (2) ώρες Ελληνική Γλώσσα. Σύνολο τέσσερις (4) ώρες. Για την δεύτερη τάξη ΕΠΑΛ: Δύο (2) ώρες Μαθηματικά, δύο (2) ώρες Ελληνική Γλώσσα. Σύνολο τέσσερις (4) ώρες. Για την Τρίτη τάξη ΕΠΑΛ: τέσσερις (4) ώρες Μαθηματικά, τέσσερις (4) ώρες Νεοελληνική Γλώσσα. Σύνολο οκτώ (8) ώρες. Επιπλέον υπάρχει η δυνατότητα υλοποίησης και σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα ειδικότητας, σύμφωνα με την κειμένη νομοθεσία (έως τέσσερις (4) ώρες ανά μάθημα). 3. Με βάση τα παραπάνω τμήματα να στείλουν τις απαιτούμενες ειδικότητες σύμφωνα με τον με σκοπό να βγει άμεσα η προκήρυξη για την πρόσληψη ωρομισθίων διδασκόντων με βάση τη σειρά στον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών. Για τη συμμετοχή των μαθητών στο πρόγραμμα κριτήριο αποτελεί η βαθμολογία των μαθητών στο α’ τετράμηνο 4. Να ορίσουν Υπεύθυνους Αντισταθμιστικής Αγωγής (καταχωριστές) έως δύο (2) άτομα, εκπαιδευτικούς ή διοικητικούς Τα καθήκοντα τους μεταξύ άλλων είναι: α) η συγκέντρωση των παρουσιολογίων των εκπαιδευτικών και των μαθητών,β) η συγκέντρωση όλων των παραστατικών που αφορούν την μισθοδοσία των εκπαιδευτικών, την έκδοση μισθοδοτικών καταστάσεων και την κάλυψη των υποχρεώσεων που προκύπτουν από αυτές (πχ. ασφαλιστικές εισφορές, κλπ), γ) η ηλεκτρονική διαχείριση τους, δ) η διεκπεραίωση γενικά όλων των σχετικών διαδικασιών. Γ. Τα παραπάνω στοιχεία να σταλούν υπηρεσιακά και ηλεκτρονικά στο email:statpds@minedu.gov.gr μέχρι την Παρασκευή, 13 Μαρτίου 2015 και ώρα 13:00 μ.μ.. 7. 5ο Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης Σας γνωστοποιούμε ότι το Κέντρο Μελέτης Ψυχοφυσιολογίας και Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών διοργανώνει το 5ο Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης με κεντρική θεματική: «Λειτουργίες Νόησης και Λόγου στη συμπεριφορά, στην εκπαίδευση και στην ειδική αγωγή». Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί από 19 έως και 21 Ιουνίου 2015 στην Αθήνα, στο ξενοδοχείο DIVANI CARAVEL (Βασιλέως Αλεξάνδρου 2). Το συνέδριο μπορούν να παρακολουθήσουν, χωρίς δαπάνη για το δημόσιο, εκπαιδευτικοί Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης, εκτός ωρών λειτουργίας των σχολείων. Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκέπτονται την ιστοσελίδα www.kemepse.com/synedu2015-2/ ή να απευθύνονται στο τηλ. 210-3626445 και στο e-mail: synedu2015@gmail.com.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου