Σάββατο 14 Μαρτίου 2015

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 14/3/2015

  1. Καταγγελία: «Έκοψαν» παραιτήσεις εκπαιδευτικών παρότι εγκρίθηκαν από το ΚΥΣΠΕ!!
Παράλληλα με το θεσμοθετημένο ΚΥΣΠΕ υπάρχει πέριξ του Αν. υπουργού Παιδείας Τ. Κουράκη, ένα άτυπο Συμβούλιο το οποίο εξετάζει τις αιτήσεις παραιτήσεων των εκπαιδευτικών, κατήγγειλε, ο Αιρετός στο ΚΥΣΠΕ Β. Παληγιάννης. «Δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν Σύμβουλοι υπουργών που να γνωρίζουν τα ιατρικά προβλήματα των εκπαιδευτικών και κάνουν εκτιμήσεις επί εγγράφων δημοσίων νοσοκομείων», τόνισε ο κ. Παληγιάννης. -Το Συμβούλιο έκανε θετική εισήγηση για 8 αιτήσεις από τις 11 που είχαν υποβληθεί. Ουδείς γνωρίζει πόσες από τις αιτήσεις που εισηγήθηκε θετικά το Συμβούλιο και με ποια κριτήρια θα κάνει δέκτες ο υπουργός Παιδείας. -Από τις 60 αιτήσεις που ήταν σε εκκρεμότητα και είχαν θετική εισήγηση ΚΥΣΠΕ τελικά η πολιτική ηγεσία έκανε δεκτές μόνο τις 24. Η συγκεκριμένη απόφαση του υπουργού, σημειώνει ο κ. Παληγιάννης, πλήττει το κύρος και την αξιοπρέπεια του ΚΥΣΠΕ, θέτει σε αμφισβήτηση την ισονομία και τη διαφάνεια και ταυτόχρονα καταστρατηγεί το δικαίωμα των εκπαιδευτικών να υποβάλλουν την παραίτηση κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους με βάση τα προβλεπόμενα από την κείμενη νομοθεσία. Αποφάσεις ΚΥΣΠΕ:
1. Μετατάξεις εκπαιδευτικών σε προσωρινές θέσεις Διοικητικών Υπάλληλων για σοβαρούς λόγους υγείας. Έγιναν δεκτές οι αιτήσεις όσων εκπαιδευτικών προσήλθαν για συνέντευξη στο ΚΥΣΠΕ σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 16 του Ν. 1566/85 και του άρθρου 5 του Ν. 1824/88.
2. Αιτήσεις απόσπασης από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ Το ΚΥΣΠΕ εξέτασε 5 αιτήσεις για τις οποίες εισηγήθηκε θετικά για απόσπαση από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ και έκανε δεκτή και μια ανάκληση απόσπασης συζύγου στρατιωτικού.

2. Συνάντηση του Συντονιστικού των Διαθεσίμων με τον Γ.Γ. Διοικ. Μεταρρ. Ο Γενικός Γραμματέας Διοικητικής Μεταρρύθμισης κ. Τσουκαλάς, ανακοίνωσε τα παρακάτω στη σημερινή συνάντηση με τη Συντονιστική Επιτροπή Εκπαιδευτικών σε Διαθεσιμότητα:
α) Την ερχόμενη Τρίτη θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο που αφορά στην αποκατάσταση των διαθεσίμων-απολυμένων, ενώ περί το τέλος της ερχόμενης εβδομάδας θα τεθεί στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή και στις αρχές Απριλίου θα έχει ψηφιστεί από τη Βουλή.
β) Στο παραπάνω νομοσχέδιο εκτός από τις γενικές διατάξεις, θα υπάρχει και ειδικό άρθρο που θα αφορά στην επανασύσταση όλων των ειδικοτήτων των εκπαιδευτικών, καθώς και των οργανικών θέσεων που καταργήθηκαν με το άρ. 82 του ν. 4172/2013. Οι εκπαιδευτικοί θα τοποθετηθούν στις οργανικές θέσεις με τον ίδιο βαθμό και Μ.Κ. που κατείχαν.
γ) Με την ψήφιση και τη δημοσίευση του νομοσχεδίου, όλοι οι εκπαιδευτικοί θα επανέλθουν ως μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι στο υπουργείο Παιδείας, συμπεριλαμβανομένων και των συναδέλφων που δεν είχαν κάνει αιτήσεις στις ανακοινώσεις του ΑΣΕΠ. Η ακριβής διαδικασία για την επανατοποθέτηση σε οργανικές θέσεις θα γίνει υπό την ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας.
δ) Σε αυτό το νομοσχέδιο δεν προβλέπεται αναδρομική καταβολή του 75% για τους συναδέλφους που έχει γίνει διακοπή της μισθοδοσίας τους, ούτε το 25% για τους υπολοίπους. Επίσης δεν προβλέπεται η δυνατότητα επιστροφής για τους συναδέλφους που έχουν συνταξιοδοτηθεί.
ε) Η επαναφορά των Τομέων και ειδικοτήτων των μαθητών, θα γίνει με το πρώτο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας.

  1. Υπ. Παιδείας: Σχετικά με Δημοσιεύματα για την προϋπηρεσία των αναπληρωτών.
Αναφορικά με δημοσιεύματα περί του αν θα προσμετρηθεί ή όχι η προϋπηρεσία των αναπληρωτών εκπαιδευτικών για τα έτη 2010 – 2011 και 2011 – 2012, ο Υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, έχει δηλώσει κατηγορηματικά ότι: το Υ.ΠΟ.ΠΑΙΘ. θα λάβει υπόψη τις σχετικές προτάσεις με την προσμέτρηση της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών εκπαιδευτικών.

4. Τις παραιτήσεις των προέδρων του ΕΣΥΠ, ΣΑΠΕ, ΣΑΤΕ και ΣΠΔΕ ζήτησε ο υπ. Παιδείας
-Του προέδρου του ΕΣΥΠ καθηγητή Σωκράτη Κάτσικα
-Του προέδρου του ΣΑΠΕ καθηγητή Πάρι Τσάρτα, και
-Του προέδρου του ΣΑΤΕ καθηγητή Δημήτρη Νίνου, και
-Της προέδρου του ΣΠΔΕ καθηγήτριας Στ, Πριόβουλου, ζήτησε ο υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς. Ήδη τις παραιτήσεις απέστειλαν ο κ. Κάτσικας και ο κ. Τσάρτας.

5. ΕΣΥΠ: Συνεδρίασε για τον αριθμό εισακτέων στα ΑΕΙ
Ο καθορισμός των συνολικώς εισαγομένων σε κάθε Τμήμα των ΑΕΙ θα γίνει με συμφωνία μεταξύ τριών μερών: των ΑΕΙ, της ΑΔΙΠ και του ΥΠΑΙΘ, αποφάσισαν τα δύο όργανα του ΕΣΥΠ, το ΣΑΠΕ και ΣΑΤΕ, που συνεδρίασαν στο υπουργείο Παιδείας, παρουσία του υπουργού Παιδείας. Κατά τη συνεδρίαση αποφασίστηκε επίσης να τεθεί ως όρος στον εκάστοτε υπουργό Παιδείας νε εγκρίνει όχι κατά βούληση την τριμερή απόφαση, αλλά με μία απόκλιση στον προτεινόμενο αριθμό κατά 10%. Ο υπουργός Παιδείας από την ολιγόλεπτη ομιλία του φάνηκε να υιοθετεί την απόφαση του ΕΣΥΠ. Ως προς τη διαδικασία, σύμφωνα με την απόφαση, αυτή ξεκινά με διαμόρφωση προτάσεων από τα ΑΕΙ, αποστολή των προτάσεων προς την ΑΔΙΠ, τοποθέτηση της ΑΔΙΠ επί των προτάσεων αυτών και τριμερή (ΑΕΙ-ΑΔΙΠ-ΥΠΑΙΘ) διαβούλευση προς επίτευξη συμφωνίας. Με τη διαδικασία αυτή καθορίζεται ο αριθμός των συνολικώς εισαγομένων σε κάθε Τμήμα, ανεξαρτήτως του τρόπου εισαγωγής τους. Σύμφωνα με την απόφαση: - Αν και θεωρείται σκόπιμη η πλήρης κατάργηση των μετεγγραφών και η παροχή οικονομικής ενίσχυσης στους οικονομικώς αδύναμους εισαγόμενους προκειμένου αυτοί να φοιτήσουν στο Τμήμα που εισήχθησαν, αναγνωρίζεται η ανάγκη, επί του παρόντος, διατήρησης ενός καθεστώτος μετεγγραφών με κοινωνικά/οικονομικά κριτήρια.. - Ωστόσο, οι εισαγόμενοι με οποιονδήποτε άλλον τρόπο πλην των πανελληνίων εξετάσεων σε κάθε Τμήμα δεν πρέπει να ξεπερνούν το 15% του αριθμού των συνολικώς εισαγομένων .

6. Εκπαιδευτικοί: Προσοχή πριν ανεβάσετε φωτογραφίες μαθητών σε ιστοσελίδες και κοινωνικά δίκτυα
Τι πρέπει να προσέχετε…
Οδηγίες και ερωτήσεις-απαντήσεις σχετικά με την Προστασία Προσωπικών Δεδομένων στα Κοινωνικά Δίκτυα από τη σελίδα του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο»

7. Συνεδρίαση της Κομισιόν για την αντιστοίχιση του Εθνικού (NQF) με το Ευρωπαϊκό (EQF) πλαίσιο προσόντων.
Επιστολή προς το υπουργείο Παιδείας απέστειλε ο ΕΟΠΠΕΠ, με την οποία ενημερώνει ότι οι ελληνικές αρχές πρέπει μέχρι τις 14 Μαρτίου να δηλώσουν ότι θα συμμετάσχουν στην 29η συνάντηση της Κομισιόν που θα πραγματοποιηθεί έναν ακριβώς μήνα μετά (14 Απριλίου), ώστε να συζητηθεί το κρίσιμο ζήτημα της ολοκλήρωσης της αντιστοίχισης του Εθνικού (NQF) με το Ευρωπαϊκό (EQF) πλαίσιο προσόντων. Δυστυχώς οι μόνες χώρες που τα πτυχία τους δεν μπορούν να αντιστοιχηθούν με τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά, ώστε να χρησιμοποιηθούν για την οριζόντια επικοινωνία των εργαζομένων σε όλη την Ευρώπη είναι η Ελλάδα και η Τουρκία!

8. Εγκύκλιος με θέμα «21η Μαρτίου διεθνής ημέρα για την εξάλειψη των φυλετικών διακρίσεων και του ρατσισμού»
Με αφορμή την Διεθνή Ημέρα για την εξάλειψη των φυλετικών διακρίσεων και του ρατσισμού στις 21 Μαρτίου, η ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων απέστειλε σήμερα, Παρασκευή, στα σχολεία εγκύκλιο με την οποία καλεί όλες τις σχολικές μονάδες Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης να αφιερώσουν την Πέμπτη 19/3 ή την Παρασκευή 20/3/2015 μία ή δύο διδακτικές ώρες (με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων) σε δράσεις, συζητήσεις, εκδηλώσεις κατά του ρατσισμού, της ξενοφοβίας και των φυλετικών διακρίσεων. H Ημέρα αυτή αποτελεί μια ευκαιρία για να επικαιροποιηθούν και ενισχυθούν οι δράσεις για την προάσπιση των δικαιωμάτων όλων των παιδιών και την αποτροπή φαινομένων ρατσισμού, ξενοφοβίας και διακρίσεων μέσα στη σχολική κοινότητα. Η ηγεσία του ΥΠΟΑΙΘ καλεί τους/τις εκπαιδευτικούς και τους/τις μαθητές/μαθήτριες καθημερινά να σχεδιάζουν και να υλοποιούν εκπαιδευτικές δράσεις, προωθώντας και υλοποιώντας την επίσημη εκπαιδευτική πολιτική της χώρας που έχει ως στόχο την ένταξη και εκπαιδευτική στήριξη όλων των μαθητών, χωρίς εξαιρέσεις και περιορισμούς, αποκρούοντας κάθε ρατσιστική πρόκληση με σεβασμό σε κάθε ιδιαιτερότητα σωματική, πνευματική, συναισθηματική και κάθε διαφορά γλώσσας, φυλής, θρησκείας, χρώματος. Καλεί επίσης, όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας να μη σιωπούν, να μην παραμένουν απαθή ή αδιάφορα και κυρίως να μην φοβούνται να ενημερώνουν τους αρμοδίους ή να καταγγέλλουν τα φαινόμενα της βίας, των φυλετικών διακρίσεων και του ρατσισμού που μπορεί να διαπιστώνονται στον χώρο του σχολείου. Η ρατσιστική βία δεν έχει θέση σε μια δημοκρατική κοινωνία και σε ένα δημοκρατικό σχολείο και όσοι την ασκούν θα πρέπει να τιμωρούνται.

9. Τι δουλειές ψάχνουν οι νέοι σήμερα
Αμοιβή, ισορροπία επαγγελματικής-προσωπικής ζωής, εργασιακή ασφάλεια Η ικανοποιητική αμοιβή, η ισορροπία επαγγελματικής και προσωπικής ζωής και η εργασιακή ασφάλεια είναι τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά εργασίας για την πλειονότητα των νέων της γενιάς Υ (οι γεννημένοι από το 1980 ως το 2000). Επίσης, η μέση μηνιαία αμοιβή που θα ήθελαν οι νέοι για μια θέση εργασίας στον ιδιωτικό τομέα είναι 1.090 ευρώ, ενώ στον δημόσιο τομέα είναι 1.040 ευρώ, ενώ οι νέοι της γενιάς Υ έχουν μέτριο προσανατολισμό στο να κάνουν διεθνή καριέρα, μόνο το 16% έχει προβεί σε ενέργειες αναζήτησης εργασίας στο εξωτερικό και το 96% των νέων μιλάει αγγλικά. Αυτά προκύπτουν από έρευνα για τις έννοιες της καριέρας και της εργασίας, που υλοποιήθηκε από το kariera.gr και το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, στην οποία συμμετείχαν περισσότερα από 2.000 άτομα της γενιάς Υ (οι γεννημένοι από το 1980 ως το 2000) με την επιστημονική ευθύνη των δρος Ειρήνης Νικάνδρου και δρος Λήδας Παναγιωτοπούλου, επίκουρων καθηγητριών του ΟΠΑ. Στόχος της έρευνας είναι να διερευνήσει τις κυρίαρχες τάσεις στην επιλογή εταιρείας / εργοδότη, με δεδομένο ότι η ανεργία στους νέους της γενιάς Υ κυμαίνεται στο 52%, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Οι κύριοι τομείς της έρευνας αφορούν τους παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή εργοδότη, τη στάση τους προς τη διεθνή καριέρα, την επιχειρηματικότητα και τον προσανατολισμό στην επιλογή καριέρας. Σύμφωνα με την έρευνα περισσότερο από το 40% των νέων αξιολογούν το ήθος και την εσωτερική εκπαίδευση ως εξαιρετικά σημαντικούς παράγοντες για την επιλογή εργασιακού περιβάλλοντος. Ακόμη, η εξέλιξη, με ποσοστό 52%, κερδίζει όλους τους παράγοντες ως προς την προοπτική καριέρας, ενώ πριν ακόμη και από τη διεθνή καριέρα ή τις προκλήσεις, έρχονται οι συστάσεις που θα λάβουν στο μέλλον, σε ποσοστό 47%. Σημειώνεται ότι οι νέοι δίνουν μεγαλύτερη βαρύτητα στις προοπτικές καριέρας που προσφέρει μια εταιρεία / εργοδότης αναζητώντας: α) ικανοποιητικές αμοιβές (34,9%), β) ευκαιρίες για προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη / εξέλιξη (34,5%), γ) εργασιακό περιβάλλον με ήθος και εργασιακή ασφάλεια (33,3%). Οι βασικοί λόγοι για να ξεκινήσουν μια δική τους επιχείρηση ιεραρχούνται ως εξής: α) θέλω να παίρνω εγώ τις αποφάσεις για τον εαυτό μου, β) μου αρέσει η πρόκληση, γ) για να κερδίζω περισσότερα χρήματα. Σημειώνεται ότι η γενιά Υ αισθάνεται υπεύθυνη για την πορεία και την επιτυχία της καριέρας της. Η διατήρηση των ηθικών αξιών τους αποτελεί πρωταρχικής σημασίας κριτήριο επιλογής εργοδότη / εργασίας. Όσον αφορά τις 10 πρώτες εταιρείες στις οποίες οι νέοι της γενιάς Υ επιθυμούν να εργαστούν είναι οι: 1. Google, 2. Coca-Cola, 3. Procter and Gamble, 4. Microsoft, 5. Cosmote - OTE, 6. Unilever, 7. Mondelez, 8. PriceWaterHouseCoopers, 9. Nestle, 10. Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος.

11. Τα τελευταία Νέα από το υπ. Παιδείας.

Εισήγηση του αναπληρωτή υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων Τάσου Κουράκη στην ημερίδα "Η πολιτική για την αναπηρία - Η αναπηρία για την πολιτική" που διοργάνωσε η ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Κωνσταντίνα Κούνεβα, με τη στήριξη του Ινστιτ. Σχετικά με Δημοσιεύματα για την προϋπηρεσία των αναπληρωτών Επίσκεψη υπουργού σε σχολείο στους Αμπελόκηπους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου