Κυριακή 29 Μαρτίου 2015

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 30/3/2015



1.- Ευρεία σύσκεψη την άλλη εβδομάδα στο γραφείο του υπουργού Παιδείας για τους περιφερειακούς και το πολυνομοσχέδιο.
Δεν φαίνεται καλό το κλίμα μεταξύ Α. Μπαλτά και Τ. Κουράκη.
Τι γίνεται με την επιλογή των Περιφερειακών Διευθυντών; Γιατί αργεί; «Το θέμα θα ξεκαθαρίσει την άλλη εβδομάδα, οπότε θα υπάρξουν και σχετικές ανακοινώσεις». Ευρεία σύσκεψη την Τετάρτη.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς θα συγκαλέσει για την Τετάρτη ευρεία σύσκεψη στο γραφείο του στην οποία θα συμμετέχουν ο Αναπληρωτής υπουργός Τάσος Κουράκη, ο Γενικός Γραμματέας Δημ. Χασάπης, ο Αναπληρωτής Γενικού Γραμματέα Χρ. Πιλάλης και οι επικεφαλείς των ομάδων εργασίας που συνέταξαν τις προτάσεις για τις αλλαγές στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση για να ενταχθούν στο Πολυνομοσχέδιο. Η σύσκεψη αυτή θα είναι καθοριστική:
Α. Για τα 13 πρόσωπα που θα τοποθετηθούν στις θέσεις Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, και,
Β. Για τη διαδικασία επιλογής των Διευθυντών Σχολείων.
Το Γραφείο του κ. Κουράκη εξακολουθεί να θεωρεί ότι στις θέσεις αυτές θα πρέπει να είναι πρόσωπα έμπιστα της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας. Σύμφωνα με πληροφορίες :
Α. Για ΠΔΕ Αττικής ο κ. Κουράκης έχει καταλήξει σε Διευθυντή Γυμνασίου του Πειραιά, ο οποίος φέρεται να είναι μέλος του ΣΥΡΙΖΑ .
Β. Στη Θεσσαλονίκη αν και δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμη το τοπίο, επικρατέστερος φέρεται εκπαιδευτικός ο οποίος προσχώρησε από το ΠΑΣΟΚ στον ΣΥΡΙΖΑ. Για το πρόσωπο αυτό επιμένει υπουργός της Κυβέρνησης. Αντίθετα αντιδρούν στελέχη των Ανεξάρτητων Ελλήνων.
Γ. Στην Πελοπόννησο μάλλον θεωρείται βέβαιη η επιλογή καθηγητή Πληροφορικής (ΤΕ), προσκείμενο στο ΣΥΡΙΖΑ, για τον οποίο μάλιστα το υπουργείο Παιδείας, ζήτησε από τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης στην οποία ανήκει, ποια είναι ακριβώς τα χρόνια προϋπηρεσίας του. Ο συγκεκριμένος καθηγητής δεν έχει διατελέσει ποτέ σε θέση Διευθυντή Σχολείου ή σε άλλη διοικητική θέση. Πάντως το γεγονός ότι στο υπουργείο Παιδείας δεν έχει συγκροτηθεί Επιτροπή, όπως είχε δεσμευθεί δημοσίως ο υπ. Παιδείας Αρ. Μπαλτάς, για να αξιολογήσει τα προσόντα των υποψηφίων για τις θέσεις Περιφερειακών Διευθυντών δείχνει πως μάλλον θα επικρατήσει η άποψη του κ. Κουράκη να επιλεγούν πρόσωπα έμπιστα της Κυβέρνησης.

2. Η Επιτροπή που ετοιμάζει τις αλλαγές στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Εργάζονται στον 3ο όροφο του υπουργείου Παιδείας για την κατάρτιση των αλλαγών στο σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων που θα ισχύσει από του χρόνου, και θα το «εγκαινιάσουν» οι μαθητές που φέτος φοιτούν στη Β Λυκείου. Τέσσερα είναι τα πρόσωπα που απαρτίζουν την κεντρική Επιτροπή και εργάζονται στον 3ο όροφο του υπουργείου Παιδείας για την κατάρτιση των αλλαγών στο σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων που θα ισχύσει από του χρόνου, και θα το «εγκαινιάσουν» οι μαθητές που φέτος φοιτούν στη Β Λυκείου.
Η ομάδα εργασίας εξετάζει:
Α. Το 5ο μάθημα , το οποίο θα είναι προαιρετικό για τους εξεταζόμενους στις Πανελλαδικές, ποιο άλλο επιστημονικό πεδίο μπορεί να ανοίξει, ώστε να διευρυνθεί για τους υποψηφίους ο αριθμός επιλογής τμημάτων.
Β. Τα μαθήματα βαρύτητας και τους συντελεστές.
Γ. Τη μείωση της εξεταστέας ύλης.
Υπενθυμίζεται ότι όπως ήδη έχει ανακοινωθεί ο βαθμός προαγωγής των μαθητών στην Α’ και Β’ Λυκείου δεν θα συνυπολογίζεται στον βαθμό εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

3.- ΟΟΣΑ : Το εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα είναι υπερβολικά συγκεντρωτικό.
Οι μισθοί των εκπαιδευτικών είναι κάτω του μέσου όρου του ΟΟΣΑ.
Οι βασικές ευθύνες σε όλους τους εκπαιδευτικούς τομείς εξαρτώνται από το Υπουργείο Παιδείας. Όσον αφορά τις μεταρρυθμίσεις με γνώμονα την αποκέντρωση, οι ρόλοι των Περιφερειακών Δ/ντών ενισχύονται για να ανταποκρίνονται στις ανάγκες του συστήματος σε τοπικό επίπεδο" . Τα παραπάνω αναφέρει η τελευταία έκθεση του ΟΟΣΑ για τις προοπτικές των εκπαιδευτικών πολιτικών στην Ελλάδα του 2015, ενώ για τις αμοιβές των ελλήνων εκπαιδευτικών και το σύστημα αξιολόγησης σημειώνονται τα εξής :
Α. Οι μισθοί των εκπαιδευτικών είναι κάτω του μέσου όρου του ΟΟΣΑ και έχουν σημαντικά επηρεασθεί από την οικονομική κρίση. Επιπλέον, τόσο η αξιολόγηση όσο και η αποτίμηση δεν έχουν αναπτυχθεί επαρκώς στην Ελλάδα. Μέχρι το 2013 δεν υπήρχε σύστημα αξιολόγησης και αποτίμησης στην Α/θμια και Β/θμια εκπαίδευση…»
Β. Το πρωταρχικό βήμα για τη δημιουργία ενός συστήματος για τη διασφάλιση της ποιότητας στην Α/θμια και Β/θμια εκπαίδευση αποτελεί η ίδρυση το 2013 της Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση (ΑΔΙΠΠΔΕ) για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου. Η ΑΔΙΠΠΔΕ είναι μια διοικητικώς αυτόνομη Αρχή που εποπτεύεται από το Υπουργείο Παιδείας…..
Γ. Η αξιολόγηση και η αποτίμηση στην Ελλάδα βασίζονται στην αυτο-αξιολόγηση . Η ελληνική νομοθεσία ορίζει την ανάπτυξη της αξιολόγησης της Εκπαιδευτικής Πρακτικής (ΕΕP) (δηλαδή της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου, και της σχολικής μονάδας) και καθορίζει τον σκοπό , τα στάδια , τους στόχους και την επίβλεψη της δομής της Εκπαιδευτικής Πρακτικής. (Υπουργική Απόφαση 3 0972/G1/5-3-2013). Τελικώς, το Διάταγμα για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών προσδιορίζει τα όργανα, τη διαδικασία και τα κριτήρια για την αξιολόγηση και την προαγωγή των εκπαιδευτικών (Προεδρικό Διάταγμα 152/2013, 2013)». Για τους μαθητές και τις συνθήκες στις τάξεις η έκθεση αναφέρει: «…Οι μαθητές στην Ελλάδα παρουσίαζαν χαμηλότερη επίδοση από τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ, (στις τρεις βασικές δεξιότητες που εξετάζονται) στο πλαίσιο του Διαγωνισμού PISA, το 2012, στα Μαθηματικά, στην Ανάγνωση (δηλ. κατανόηση κειμένων) και στις Επιστήμες και ενώ σημείωσαν πρόοδο στα Μαθηματικά σε όλες τις δεξιότητες που ορίζει το PISA, η επίδοσή τους στην Ανάγνωση και στις Επιστήμες παρέμεινε στα ίδια επίπεδα. Ο αντίκτυπος της επίδοσης των μαθητών στον Διαγωνισμό του PISA αναφορικά με το κοινωνικο-οικονομικό τους υπόβαθρο είναι συγκρίσιμος με τον μέσο όρο των άλλων χωρών που μετέχουν στον ΟΟΣΑ….. Οι συνθήκες αναφορικά με τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη και τον χρόνο διδασκαλίας για τους εκπαιδευτικούς της Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης θεωρούνται κάτω του μέσου όρου».

4.- Αλφαβητικός κατάλογος Εκπαιδευτικού Λογισμικού που έχει προμηθευτεί το Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ.
Αλφαβητικός κατάλογος λογισμικού:
Στη σελίδα αυτή θα βρείτε όλους τους τίτλους Εκπαιδευτικού Λογισμικού που έχει προμηθευτεί το Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. στα πλαίσια διαφόρων έργων. Οι τίτλοι είναι ταξινομημένοι αλφαβητικά και όσοι από αυτούς έχουν την ένδειξη Ναι στη στήλη “Άδεια Μεταφόρτωσης” μπορείτε να τους κατεβάσετε στον υπολογιστή σας ανάλογα με τα δικαιώματα του λογαριασμού σας. πατήστε εδώ:

Τα τελευταία Νέα από το υπ. Παιδείας.

  • Πρόσκληση συμμετοχής νέων καλλιτεχνών στη 17η Biennale Νέων Ευρώπης και Μεσογείου, Milano, 22 έως 25 Οκτωβρίου 2015
  • Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την πλήρωση της θέσης του Διευθυντή του 1ου Περιφερειακού Επιμορφωτικού Κέντρου (Π.Ε.Κ.) Αθήνας
  • Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την πλήρωση της θέσης του Διευθυντή του Περιφερειακού Επιμορφωτικού Κέντρου (Π.Ε.Κ.) Λάρισσας
  • Hλεκτρονικός διαγωνισμός με διαπραγμάτευση σε ευρώ με δημοσίευση προκήρυξης «για την προμήθεια εντύπων για τη διενέργεια των πανελλαδικών εξετάσεων 2014-2015»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου